Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 989
Hei hei!

Jammet litt sammen en kompis idag, og bestemte meg for å ta opp en liten del av det. Er relativt nybegynner når det gjelder dette med å skape egen musikk, og kunne derfor trengt litt tilbakemelding på "låta". Alt er tatt opp med et videokamera, så beklager om lydkvaliteten er litt under gjennomsnittet. Jeg spiller Synth og kompisen min spiller gitar.

Hva likte dere, hva likte dere ikke? Hva kan endres for å forbedre seg til neste jam-session?

SoundCloud link.
Veldig chill jamming. Eneste som irritererer meg er at jeg får følelsen av å ha hørt dette et sted før, bare i dobbelt så kjapt tempo og kanskje sammen med en annen gitar. En slags blanding av introen her og her, bare at jeg ikke klarer å finne ut hvilken sang jeg tenker på. Dere hadde ingen spesifikke felles inspirasjonssanger forut denne jamme-økten?

Uansett, kudos til dere for bra samspill
Sist endret av Tawon; 29. september 2012 kl. 01:33.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tawon Vis innlegg
Veldig chill jamming. Eneste som irritererer meg er at jeg får følelsen av å ha hørt dette et sted før, bare i dobbelt så kjapt tempo og kanskje sammen med en annen gitar. En slags blanding av introen her og her, bare at jeg ikke klarer å finne ut hvilken sang jeg tenker på. Dere hadde ingen spesifikke felles inspirasjonssanger forut denne jamme-økten?

Uansett, kudos til dere for bra samspill
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke! Det var bare noe helt tilfeldig jeg kom fram til etter litt prøving, som har utviklet seg til det du hørte i klippet. Morsomt at du nevnte SOAD -Toxicity, da jeg fikk litt inspirasjon fra den sangen for en et par uker siden på et annet stykke jeg har jammet litt på i det siste. Eneste inspirasjonen for dette stykket her er timevis med lytting på diverse post-rock sanger.

Tusen takk!
Fete lyder!

Håper ikke dere tar det her som frekt, men anbefaler å jamme med en en metronom på øret neste gang. Da vil det bli enklere å holde rytmen og jeg tror dere vil merke at jammen løfter seg et par hakk.

Dog ikke noe å utsette på den kreative delen. Meget chill.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av ferskvann Vis innlegg
Fete lyder!

Håper ikke dere tar det her som frekt, men anbefaler å jamme med en en metronom på øret neste gang. Da vil det bli enklere å holde rytmen og jeg tror dere vil merke at jammen løfter seg et par hakk.

Dog ikke noe å utsette på den kreative delen. Meget chill.
Vis hele sitatet...
Takker!

Neida, det er alltid godt med konstruktiv kritikk. Jeg er helt enig med deg, det gikk litt over styr på rytmedelen. Han som spilte gitaren er egentlig en trommer, og det var noe av det første han sa når han hørte tilbake på jamminga.

Takker og bukker.