Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3034
Tok et par bilder Da det var solopp/ned(?)gang i Finnmark. Bilde nr.1 er litt kornete, pga redigering, men det var de dagene jeg var ung og dum, og hadde enda ikke oppdaget det praktfulle raw-formatet

http://i25.tinypic.com/19048k.jpg

http://i28.tinypic.com/iqzwi0.jpg
Sist endret av mo3; 4. august 2009 kl. 18:51.
Bilde nummer to syns jeg var best, men du burde ha rettet horisonten. Dessuten tror jeg sola hadde vært evig kul med stjernefilter på

Nummer en var bare... Isj! Du har et stort og alt for mørkt område nederst, lysene i kanten på venstre side kunne du ha klonet bort. Jeg ville heller ha sett mer av himmelen og satt horisonten ca.1/4 lenger nede, men tatt er tatt.
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Har flere versjoner av første bildet. Var dette bedre?
http://i25.tinypic.com/n351mc.jpg
Sist endret av mo3; 4. august 2009 kl. 20:31.
Rettet opp horisont og dratt såvidt litt i levels:
Nr 1 ble veldig mørk...og av en eller annen grunn funker det ikke som silhuettbilde heller synes jeg. Bilde 2 ble ganske sjef
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har flere versjoner av første bildet. Var dette bedre?
http://i25.tinypic.com/n351mc.jpg
Vis hele sitatet...
fine
nummer 2 er det bilde av hav ?
offtopic hvor er dem tatt ?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Har du ett hvor du har tatt bilder mot vannet men allikevel slik at du ikke ser haven der borte? Hadde likt et slikt mystifistisk bilde med kun natur og land i distansen med slik en himmel.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
fine
nummer 2 er det bilde av hav ?
offtopic hvor er dem tatt ?
Vis hele sitatet...

Bildene er tatt i Vadsø.
Hmm, likte bilde nummer to best..

Vadsø foresten?

Ninjaedit: ahh vadsø ja..
Sist endret av NoillStress; 5. august 2009 kl. 05:59.
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Rettet opp horisont og dratt såvidt litt i levels:
Vis hele sitatet...
ble bra det irriterende at jeg ikke har orginalfila til bildet. det jeg har på tråden har jeg faktisk på nettby så tok det derifra. Håper fila ligger på gamlepcn eller en eller annen disk jeg har på rommet.
Sist endret av mo3; 9. august 2009 kl. 16:33.
Likte det andre bildet. Ble enda bedre da drittunge rettet opp horisonten. Ser for meg at det hadde blitt enda bedre hvis du hadde gått lengre unna og fått med mere sjø på venstre side.
Bilde 1: Du har fanget noen utrolige farger! Siden det ikke er noe eksakt motiv, annet enn soloppgangen syntes jeg det er helt greit at bildet er mørkt. Det fremhever fargene i soloppgangen. Skjønner veldig godt hvorfor Tequila Sunrise har fått navnet sitt, for å si det sånn.

Bilde 2: Harmonisk bilde. Som nevnt før, rett opp horisonten, og så tror jeg det hadde tatt seg bra ut om du croppet bildet til et bredere snitt.
Ikke for å være irriterende, men jeg begynner å lure på om det er du som har tatt bildene, når du sier du ikke har originalfilene til noen av bildene du har lagt ut her på nff. Stusset bare litt på det.

Bildet nummer 2 var vakkert å se på.
Sist endret av boblesaft; 10. august 2009 kl. 01:07.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Ikke for å være irriterende, men jeg begynner å lure på om det er du som har tatt bildene, når du sier du ikke har originalfilene til noen av bildene du har lagt ut her på nff. Stusset bare litt på det.

Bildet nummer 2 var vakkert å se på.
Vis hele sitatet...
Håper fila ligger på gamlepcn eller en eller annen disk jeg har på rommet
Vis hele sitatet...
Kan virke som at de er borte :/
Sist endret av tafsern; 10. august 2009 kl. 03:13.
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Ikke for å være irriterende, men jeg begynner å lure på om det er du som har tatt bildene, når du sier du ikke har originalfilene til noen av bildene du har lagt ut her på nff. Stusset bare litt på det.

Bildet nummer 2 var vakkert å se på.
Vis hele sitatet...
ehm? Eneste jeg ikke finner av orginalfila, er bildet av kaia. Men skal leite på gamlepcen
Sist endret av mo3; 10. august 2009 kl. 09:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Fant orginalfila pluss masse andre bilder fra andre vinkler
Wow sier jeg bare.
Jeg har alltid vært fan av solnedganger, og jeg må si disse bildene var virkelig gode!
Nr. 2 var vel egentlig best, selv om nr. 1 nokså var et rimelig bra foto!
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Da har jeg vært og rotet i gamle pcen. og fant dette flotte ekemplaret av bilde nr.2. Dette er redigert.
edit: er vist ikke samme bilde

http://i27.tinypic.com/9pz1uu.jpg
Sist endret av mo3; 26. august 2009 kl. 19:31.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Dette var da et mektig skue som gjør inntrykk.
Hadde jeg ikke sett hav og holmer under hadde jeg trodd vi var langt nedi steikende Sahara.
Fin lagdeling som mo3 påpeker, og ypperlig komp.
Farvesprakende øppenberring i novembermørke.
Men hvorfor er sola så taggete?