Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1293
Hei!
G18 som skriver, og har et par spørsmål, evt om noen har erfaring eller lignende skje.
Jeg har hatt lappen i 5 måneder før snuten fant ut av at det var nok, og fulgte etter meg helt til innkjørselen, for å så ta blåse test og spytt test. Det ble utslag på cannabis, og etter en stund kom blodprøven tilbake som viste en middelshøy thc promille. Noe jeg reagerte på da det var 2-3 dager siden sist jeg røyket. (Har litt historie med mye hash)
Men promillen var der, og ingenting jeg kan gjøre med det nå.
På avhør over telefon la jeg meg flat og forklarte hele situasjon så sann og nøye som mulig.
Det var rett før eksamenstiden og jeg hadde allerede skyhøyt fravær, så det var 4 eksamen pluss 4 prøver for å sikre standpunkt, og jeg var veldig stresset. Jeg fortalte de rett ut, ja jeg røyket, og ja det var for å minke stress, og erkjente min feil i at det var en dårlig måte å takle det på, og det ikke skal skje igjen.
Sitter enda å venter på forelegg, og hva straffen blir (bot/beslagleggelse). Har 6 prikker fra før av grunnet fart..
Hvor lenge og hvor stor kan straffeb bli, og er det noe jeg eventuelt kan gjøre for å minke den?
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke stort du kan gjøre med straffen mm du har en advokat som finner saksbehandlingsfeil osv som neppe skjer
Vet ikke hvilken promille men at du har 6 prikker fra før er jo ikke bra og de 2 første årene har man jo førerkortet på "prøve" og blir straffet noe strengere med prikker usikker med bøter. Forelegg kommer litt an på inntekt, selv fikk jeg 10k med 1.9 i promille og 2 år uten lappen og ikke fengsel.
Anonym bruker
"Begeistret Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mtp. at du har klart å pådra deg seks prikker på dine fem første måneder med lappen så tipper jeg du mister den uansett promille. Forhåpentligvis lenge nok til at du lærer. At du tilsto røyking kommer heller ikke til å slå ut i din favør, så du må nok levere urinprøver en stund for å bli sluppet til bak rattet igjen. Godt jobba av snuten spør du meg.
Sjeldent å høre nå om dagen om politi som gjør en god jobb.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tap av lappen er garantert hverfall, bot og betinget fengsel i tillegg vil jeg tro. Håper du har lært!
Tap av lappen er garantert. Mer vet jeg ikke, men muligens bot og noen mnd.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det spørs på hvor mye de omgjør det til promille. Hvis du er heldig mister du kappen i et halvt år og må kun ta oppkjøring på nytt. Ett år, da må du ta teori og oppkjøring (full førerprøve) i verste fall mister du den i to år og må inn i buret, eventuelt fotlenke.

Sånn som du beskriver det her tviler jeg på at promillen din var så høy at det blir noe fengsel. Men du må være forberedt på å ta oppkjøring på nytt.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv ventet i flere uker på å høre fra politiet etter å ha slått positivt ut på spyttprøve thc. Fikk lov til å kjøre i påvente av svar på blodprøver. Hvis jeg ikke hører noe innen 6 uker, henlegger de da saken? Bare noe jeg har hørt
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv ventet i flere uker på å høre fra politiet etter å ha slått positivt ut på spyttprøve thc. Fikk lov til å kjøre i påvente av svar på blodprøver. Hvis jeg ikke hører noe innen 6 uker, henlegger de da saken? Bare noe jeg har hørt
Vis hele sitatet...
hvordan gikk det med deg ?