Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 805
Hei.

Har problemer med å slå av min Lenovo s510p.
Alt+F4, slå av via meny, låser pc og slå av med "power symbol", har også prøvd et shutdown script.

Uansett hvilken av disse metodene jeg bruker, så slår den seg bare "halvt av".
Lyset på powerbutton lyser som om den er på. Vifta surrer å går, så høres det ut som om HD spoler fram å tilbake innimellom.
Må holde inn knappen i 10sec før alt slår seg helt av...
Har søkt rundt på nettet og prøvd det meste av tips og triks, men ingenting ser ut til å funke.

Når jeg er hjemme er pc'n plugga i både tv og forsterker.
Jeg er vel kanskje et lite "vane-dyr" til tider, ting har liksom sin faste rutine.. (Slår først av pc -> tv -> forsterker).
Idag skulle jeg på nattvakt, stressa som jeg var slo jeg av tv først, så forsterker. Plugga ut hdmi, tp, lader, blåtannUSB.
Alt+F4 , klappa igjen lokket å la den i sekken.
Når jeg kom på jobb så var den _HELT_ av.

Noen som kjenner igjen symptomene?
Spør du meg, høres det nesten ut som at du kun deaktiverer skjerm o.l

Sjekket innstillinger for knappen? Hvilken funksjon den har.

At du glemte å skru av maskinen når du smekket den igjen i dag og den var helt tom for strøm når du kom på jobb, skyldes nok det at maskinen ikke går i dvale når du lukker igjen skjermen. Igjen, sjekk innstillingene for strøm på maskinen din.
høres ut som prøver hybrid sleep, istedenfor å slå av. prøv å deaktiver det under power settings