Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2622
Fikk telefon fra min søster som er i Dubai, om at det var utrolig billige mobiler der nede... Å er det billig, så vil vi ha det!

Vil feks en Galaxy S3 kjøpt i Dubai, funke fint her i Norge?
Vet ikke med Samsung. Men har en venn som kjøpte seg Iphone før han dro til Argentina. Han måtte kjøpe seg ny mobil når han kom dit fordi den ikke fungerte. Så ville ikke tatt risken med mindre det er veldig billig..
Ser ikke noe grunn til at det ikke skal funke med mindre det er lagt inn noe slags hardware sperrer, men det tviler jeg på. Om de har konfigurert den slik at den ikke funker utenfor visse områder elns er det vel ikke værre enn å kjøre en factory reset? Eventuelt flashe et helt annet ROM på den og få mer funskjonalitet osv, anntar garanti og slikt er ganske likegyldig når telefonen er kjøpt i Dubai.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Søss prata med en i butikken, ifølge han er ikke mobilen låst til noe som helst land\verdensdel elns.
Den skal da funke fint i Norge!

Da blir det vel S3 og div andre gadgets på meg!
Hvor mye får du S3en for da om jeg tør spørre? Kanskje jeg burde skaffe meg noen kontakter i Dubai, hehe.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Hvor mye får du S3en for da om jeg tør spørre? Kanskje jeg burde skaffe meg noen kontakter i Dubai, hehe.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett at de ligger rundt en tusenlapp under norsk pris uten abonnement.
Jeg har kjøpt iPhone 5 og Note 2 der. Fungerer bra, forskjellen er selvfølgelig 5års retten i norge, men gode priser er det ihvertfall!
Er det versjonen med 4 kjerners prosessor (international) så skal den fungere, men garanterer ingenting.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Hvor mye får du S3en for da om jeg tør spørre? Kanskje jeg burde skaffe meg noen kontakter i Dubai, hehe.
Vis hele sitatet...
Beklager sent svar.
Sparte 1600,- på å kjøpe den i Dubai, da fikk jeg med Skullcandy headphones + skinnmappe til telefonen.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Er det versjonen med 4 kjerners prosessor (international) så skal den fungere, men garanterer ingenting.
Vis hele sitatet...
S3 kom vel bare med 4kjernes prosessor, så det skal vel ikke stå på det!
Sitat av Dub Vis innlegg
S3 kom vel bare med 4kjernes prosessor, så det skal vel ikke stå på det!
Vis hele sitatet...
nei, i for eksempel USA kom den med 2 kjerner.