Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 984
Hei, jeg er nå halveis ut i filmen, men måtte rett og slett sette på pause.
Etter traumer fra jeg var liten, har jeg posttraumatisk stresslidelse (grad 1) og takler ikke å se dyr bli skadet. Jeg synes det er en kjempebra film, men jeg klarer som sagt ikke dyreplagingen.

Det jeg refererer til er hunden som blir lagt i pose og blir tent på, når hovedpersonen har lest notatene sine og opplever situasjonen UTEN om å ha glemt noe, og man ser at den andre gutten såvidt rekker å ta fyr på hunden, kommer det noe mer om hunden eventuelt den scenen senere i filmen da?
Og om det eventuelt er andre scener i filmen der dyr blir skadet?

Hadde satt pris på seriøse svar.

Så nå at jeg plasserte denne tråden feil, flytter den til film
Kommer ikke på noen flere scener enn den hunden. Kos deg, en fet film
i vår eksistens
frekvens's Avatar
Er noen år siden jeg så den filmen sist, men tror den episoden med hunden blir tatt opp igjen på et vis senere i filmen. Vil helst ikke si for mye, for det er en film som er verdt å få med seg hele av. Lukk øynene når det med hunden skjer, for det er ikke så veldig relevant for storylinen generelt

Føler med deg angående det med å se dyr bli skadet. Har samme greia, bare med sprøyter. Vg og db sine nettsider under svineinfulensaen var et helvete, da annenhvert bilde var en sprøyte i en arm..
Om jeg ikke husker feil, så kommer den scenen igjen senere i filmen. Denne gangen redder de den, så du har ikke noe å frykte. Mer vil jeg ikke si om scenen
Scenen dukker opp igjen senere i filmen. Men da går det bedre med hunden :-)
Har samme problem, takler ikke at dyr dør i filmer! De er som guder sammenlignet til et menneskeliv i filmer
Litt spesielt at man takler å se mennesker dø i filmer, men ikke dyr...
Sitat av Stupebrett Vis innlegg
Litt spesielt at man takler å se mennesker dø i filmer, men ikke dyr...
Vis hele sitatet...
Haha, ja!

Også når man ser en film hvor en dude f.eks får fingern sin knust med en hammer, sitter man å vrir seg og sier "au au au" osv.
- Mens 2 kuler i brystet og et i skallen bryr man seg ikke om
Sitat av Stupebrett Vis innlegg
Litt spesielt at man takler å se mennesker dø i filmer, men ikke dyr...
Vis hele sitatet...
du ser folk blir drept i filmer hele tiden, så man blir litt immun mot det til slutt, men dyr, spesielt hunder, er pain å se på bli drept/skadet.

Kommer selvfølgelig an på hva slags forhold en har til dyr da