Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2809
[/url]

Avast har gitt meg denne meldingen ganske ofte de siste dagene.
Hva betyr det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
At avast og andre "sikkerhetsprogrammer" stortsett er søppel som bruker denslags svadaadvarsler uten teknisk innhald som skremmetaktikk for å overbevise brukere om at dei funker og at det er verdt å betale for.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Avast har en false positive på https://freak.no/manifest.webmanifest (klikk på "Se detaljer" på skjermen du får opp) -- jeg har rapportert det til dem men ingenting har skjedd sålangt. Kanskje det går kjappere hvis dere avast-brukere rapporterer det i tillegg.
Sist endret av nso; 29. august 2021 kl. 18:10.
Det gjelder også AVG som jeg bruker. Jeg har ikke sett den advarselen siden i dag formiddag, så kanskje det er fikset?
Jeg har hørt at i dag så holder det med windows eget defender program ?
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Jeg har hørt at i dag så holder det med windows eget defender program ?
Vis hele sitatet...
Det avhenger egentlig mer av hvor fornuftig du er i utgangspunktet. Er du en gammel mann som søker etter nettsider der du kan være utro mot kona di, og dermed laster ned og installerer alle programmene som nettsidene hevder at trengs for å finne dame, så bør du nok ha masse antivirus.

Jeg bruker ingen form for tredjepartsprogramvare, kun det som er innebygget i Windows. Jeg er ikke en gammel mann, og har heller ingen å være utro mot likevel..