Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3801
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva tror dere er sannsynligheten for det?

Og er det noen her som har blitt oppkt etter å ha posta om dyrking (som du er ganske sikker Ikke har noen annen årsak)?
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oppsøkt
Jeg mener å huske en tråd hvor @NSO forklarte at politiet kun har henvendt seg til freak.no med rettslig ordere etter at en gjøk hadde skrevet et utrolig detaljert innlegg om et brek han hadde gjort så de ønsket IP adressen hans.
Å bruker du bildetjenesten til freak så fjerner den all metadata på bilder, bruker du VPN i tillegg så må du nesten avsløre deg med noe personlig for å bli tatt.

Correct me if im wrong her, er noen år siden jeg leste det innlegget. Men det brente seg inn i minnet siden jeg også har lurt på spørsmålet ditt tidligere.

NSO er foresten eier/moderator av forumet.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Jeg mener å huske en tråd hvor @NSO forklarte at politiet kun har henvendt seg til freak.no med rettslig ordere etter at en gjøk hadde skrevet et utrolig detaljert innlegg om et brek han hadde gjort så de ønsket IP adressen hans.
Å bruker du bildetjenesten til freak så fjerner den all metadata på bilder, bruker du VPN i tillegg så må du nesten avsløre deg med noe personlig for å bli tatt.

Correct me if im wrong her, er noen år siden jeg leste det innlegget. Men det brente seg inn i minnet siden jeg også har lurt på spørsmålet ditt tidligere.

NSO er foresten eier/moderator av forumet.
Vis hele sitatet...
Det begynner å bli noen år siden, men ja -- to ganger har vi levert ut data, ene var hackingsak og andre var saken du beskriver, som forresten var et brekk som de gjorde hvert år på samme sted. Aldri i saker om rus
Sist endret av nso; 11. august 2021 kl. 21:05.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De sakene man leser om i avisen så har lukt vært det som oftest har blitt oppgitt som grunn til funn av ulovlige plantasjer.

eksempel 1, eksempel 2, eksempel 3.

En annen er varmeutvikling, ved å ha plantasjer på loftet, denne saken er fra Nederland, og jeg finner den ikke nå men jeg mener å huske en lignende sak fra Trøndelag noen år tilbake.

Så vidt meg bekjent har ingen blitt tatt ved at politiet har lokalisert noen via et nettsted.

Så lenge du ikke legger ut bilder som kan avsløre deg, f.eks kjente landemerker eller personlig informasjon, samt at du ikke legger ut bilder med EXIF-data: Telefoner legger ofte med ekstra informasjon med bilder som navn, GPS-data og lignende.
Om man bruker imma.gr for å laste opp bilder vil den fjerne slik informasjon for deg.
Sitat av nso Vis innlegg
Det begynner å bli noen år siden, men ja -- to ganger har vi levert ut data, ene var hackingsak og andre var saken du beskriver, som forresten var et brekk som de gjorde hvert år på samme sted. Aldri i saker om rus
Vis hele sitatet...
Ligger tråden Om brekket her på forumet enda?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
De sakene man leser om i avisen så har lukt vært det som oftest har blitt oppgitt som grunn til funn av ulovlige plantasjer.

eksempel 1, eksempel 2, eksempel 3.

En annen er varmeutvikling, ved å ha plantasjer på loftet, denne saken er fra Nederland, og jeg finner den ikke nå men jeg mener å huske en lignende sak fra Trøndelag noen år tilbake.

Så vidt meg bekjent har ingen blitt tatt ved at politiet har lokalisert noen via et nettsted.

Så lenge du ikke legger ut bilder som kan avsløre deg, f.eks kjente landemerker eller personlig informasjon, samt at du ikke legger ut bilder med EXIF-data: Telefoner legger ofte med ekstra informasjon med bilder som navn, GPS-data og lignende.
Om man bruker imma.gr for å laste opp bilder vil den fjerne slik informasjon for deg.
Vis hele sitatet...
En snøsmelting er jo dog ikke alltid like usannsynlig i Norge.

For det første er det jo mye mer snø som ikke smelter på samme måte som de få millimeterne i Nederland.

For det andre har mange i Norge peis, og det smelter en del rundt pipa naturlig fra fyringen der.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Darkbull Vis innlegg
En snøsmelting er jo dog ikke alltid like usannsynlig i Norge.

For det første er det jo mye mer snø som ikke smelter på samme måte som de få millimeterne i Nederland.

For det andre har mange i Norge peis, og det smelter en del rundt pipa naturlig fra fyringen der.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne ha funnet artikkelen men jeg mener å huske det var et hus utenfor Trondheim som manglet snø på taket, en patrulje tok en tur innom og fant en hel plantasjen på loftet, det er en forskjell på det og å mangle litt snø rundt pipa.
Sist endret av Dodecha; 12. august 2021 kl. 12:39.
Sitat av nso Vis innlegg
Det begynner å bli noen år siden, men ja -- to ganger har vi levert ut data, ene var hackingsak og andre var saken du beskriver, som forresten var et brekk som de gjorde hvert år på samme sted. Aldri i saker om rus
Vis hele sitatet...
Av nysgjerrighet, har dere mottatt mange forespørsel om utlevering fra politiet pga rus tråder?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bare 2 ganger har freak noen gang utlevert data.

og legger meg bak 5FDP finnes denne "Brekk" Tråden enda?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bilstream Vis innlegg
Av nysgjerrighet, har dere mottatt mange forespørsel om utlevering fra politiet pga rus tråder?
Vis hele sitatet...
Såvidt meg bekjent har det aldri skjedd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og legger meg bak 5FDP finnes denne "Brekk" Tråden enda?
Vis hele sitatet...
Mener jeg prøvde å finne den for bare noen få år siden (det kan være mer enn 10) og klarte ikke å finne den.

Men såvidt jeg husker var det en skrytetråd om et brekk i en kontainer med fyrverkeri og de postet bilder og masser av info.

Det har også vært noen tråder der folk har postet om dumme ting de har gjort i slik detalj at andre brukere har sjekket nettaviser og funnet nok detaljer til å kunne få lovens lange arm oppmerksom. Dette i sammenheng med saker som har hatt mye skadepotensiale, feks bilkjøring og slikt. Aldri hørt eller sett at dette har skjedd i sammenheng med dyrking.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Mener jeg prøvde å finne den for bare noen få år siden (det kan være mer enn 10) og klarte ikke å finne den.

Men såvidt jeg husker var det en skrytetråd om et brekk i en kontainer med fyrverkeri og de postet bilder og masser av info.

Det har også vært noen tråder der folk har postet om dumme ting de har gjort i slik detalj at andre brukere har sjekket nettaviser og funnet nok detaljer til å kunne få lovens lange arm oppmerksom. Dette i sammenheng med saker som har hatt mye skadepotensiale, feks bilkjøring og slikt. Aldri hørt eller sett at dette har skjedd i sammenheng med dyrking.
Vis hele sitatet...
Ok hadde vært gøy og lese den
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meitemark Vis innlegg
Mener jeg prøvde å finne den for bare noen få år siden (det kan være mer enn 10) og klarte ikke å finne den.

Men såvidt jeg husker var det en skrytetråd om et brekk i en kontainer med fyrverkeri og de postet bilder og masser av info.

Det har også vært noen tråder der folk har postet om dumme ting de har gjort i slik detalj at andre brukere har sjekket nettaviser og funnet nok detaljer til å kunne få lovens lange arm oppmerksom. Dette i sammenheng med saker som har hatt mye skadepotensiale, feks bilkjøring og slikt. Aldri hørt eller sett at dette har skjedd i sammenheng med dyrking.
Vis hele sitatet...
Husker du om dette var i Bergen? Sikkert flere kontainere med fyrverkeri som har blitt robbet i Norge, men har en kompis som fikk razzia etter et lignende stunt utført sammen med en lokal ungdomsgjeng. Dette er over 10 år siden. Føler sjansen er stor for at dette er samme historie.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det var ikke i bergen
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aw, damn. Hadde vært litt morsomt om det var sak. Takker for svar
Sitat av nso Vis innlegg
Det begynner å bli noen år siden, men ja -- to ganger har vi levert ut data, ene var hackingsak og andre var saken du beskriver, som forresten var et brekk som de gjorde hvert år på samme sted. Aldri i saker om rus
Vis hele sitatet...

Ikke at det har noen betydning for crew policy mtp. å utlevere informasjon til politiet i dyrkesaker, men jeg kom til å tenke på en stygg sak som skjedde for ca. ti år siden.

En nå utestengt bruker satt nærmest og skrøt av neddoping og voldtekt av en ung jente (?), før politiet ble blandet inn pga. posten hans.
Andre brukere som fikk faenskapet arrestert eller bidro crew med ip etc.for å oppklare dette?