Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 972
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Har endelig sluttet med tobakk etter 14 år. Har kommet greit over kneika ((27 dager nå)), men har en del spørsmål jeg ikke finner svar på.. veit det fantes en telefon man kunne ringe ved spørsmål om røyke/snuse slutt, men finner ikke noe etter noen runder på Google, jeg som er helt på bær tur eller har de sluttet med det tilbudet?
slutta.no
23 32 70 00

Veiledning til tobakssluttere på telefon fylte 20 år på Verdens tobakksfrie dag, 31. mai i år. Siden starten i 1996 er det gjennomført nærmere 200 000 samtaler med folk som ønsker å slutte å røyke eller snuse.

Fra nå av går Helsedirektoratet over til å bruke én felles betegnelse på alle direktoratets tilbud om hjelp til snus- og røykeslutt. Alle tilbudene samles under begrepet «Slutta».

- Dette vil gjøre det lettere å synliggjøre direktoratets mangfoldige tilbud til de som vil slutte å røyke eller snuse. Vi ser at folks vaner har endret seg, og det er færre som bruker tradisjonelle telefontjenester. Derfor tilbyr vi hjelp til røykeslutt på flere ulike måter, sier Bjørn Andreas Bang, ansvarlig for Slutta i Helsedirektoratet.

- Ringer du 800 400 85 møter du Sluttas erfarne veiledere som kan mye om røyk og snus, om å være avhengig og om hvordan du kan klare å finne motivasjon til å slutte. Slutta-universet består nå av nettsiden slutta.no, chat og telefontjeneste, Slutta-appen og facebooksiden Slutta - din røykeslutt (helsenorge.no).

ref: https://www.tannlegetidende.no/i/2016/6/d2e2127
Sist endret av handalen; 26. juli 2021 kl. 16:47. Grunn: mer info
Anonym bruker
"Stø Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje du kan prøve å stille spørsmålene her? Kanskje flere lurer eller har nytte av svarene? Jeg slutta selv for 2,5 mnd siden og gått veldig bra men det tok mange forsøk til for å klare det! Nå savner jeg ikke røyk i det hele tatt og har til og med overlevd testen å være på byen å drikke og bli med andre som skal ut å ta en sigg ut uten å ha bedt om å få bomme en selv mega stolt!
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje du kan prøve å stille spørsmålene her? Kanskje flere lurer eller har nytte av svarene? Jeg slutta selv for 2,5 mnd siden og gått veldig bra men det tok mange forsøk til for å klare det! Nå savner jeg ikke røyk i det hele tatt og har til og med overlevd testen å være på byen å drikke og bli med andre som skal ut å ta en sigg ut uten å ha bedt om å få bomme en selv mega stolt!
Vis hele sitatet...

Helt konge! Bra jobba! Litt i samme båt, prøvd ett par ganger, men aldri gått inn for det sånn som jeg gjorde denne gangen. Og har nå klart meg nesten en mnd.


Jo spørsmålet mitt er, jeg har brukt ganske store mengder med snus, rundt 1,5 boks om dagen (usikker på om d er noe og si)

Men etter jeg sluttet har jeg slitt med urytmisk hjerte, hjerte slår sakte, plutselig så slår det drit fort for og så slå sakte igjen...

Sliter også med hjertebank, hjertet går i 1000 av en kopp kaffe // eller en liten gå tur, sånn var d ikke når jeg brukte snus. Jeg trener også ukentlig.


Tåler heller ikke noe koffein lengre, reagerer på noen glass med cola// kaffe som nevnt over...

Så har fått en del negative effekter, merker mere ubehag nå enn da jeg snuset... enest er at jeg har spart noen kroner da😂
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje du kan prøve å stille spørsmålene her? Kanskje flere lurer eller har nytte av svarene? Jeg slutta selv for 2,5 mnd siden og gått veldig bra men det tok mange forsøk til for å klare det! Nå savner jeg ikke røyk i det hele tatt og har til og med overlevd testen å være på byen å drikke og bli med andre som skal ut å ta en sigg ut uten å ha bedt om å få bomme en selv mega stolt!
Vis hele sitatet...
Sitat av handalen Vis innlegg
slutta.no
23 32 70 00

Veiledning til tobakssluttere på telefon fylte 20 år på Verdens tobakksfrie dag, 31. mai i år. Siden starten i 1996 er det gjennomført nærmere 200 000 samtaler med folk som ønsker å slutte å røyke eller snuse.

Fra nå av går Helsedirektoratet over til å bruke én felles betegnelse på alle direktoratets tilbud om hjelp til snus- og røykeslutt. Alle tilbudene samles under begrepet «Slutta».

- Dette vil gjøre det lettere å synliggjøre direktoratets mangfoldige tilbud til de som vil slutte å røyke eller snuse. Vi ser at folks vaner har endret seg, og det er færre som bruker tradisjonelle telefontjenester. Derfor tilbyr vi hjelp til røykeslutt på flere ulike måter, sier Bjørn Andreas Bang, ansvarlig for Slutta i Helsedirektoratet.

- Ringer du 800 400 85 møter du Sluttas erfarne veiledere som kan mye om røyk og snus, om å være avhengig og om hvordan du kan klare å finne motivasjon til å slutte. Slutta-universet består nå av nettsiden slutta.no, chat og telefontjeneste, Slutta-appen og facebooksiden Slutta - din røykeslutt (helsenorge.no).

ref: https://www.tannlegetidende.no/i/2016/6/d2e2127
Vis hele sitatet...



Takker, må være jeg som er blind... men etter 4 Google søk, så ga jeg opp..
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg er ganske sikker på at hjertearytmi ikke har noen sammenheng med at du har sluttet å røyke, det kan være du skal oppsøke legen for å sjekke det ut. Om noe så skulle det at du har sluttet å røyke forbedre symptomene dine.
Xxxxxxxx
Sist endret av Splooge999; 27. juli 2021 kl. 12:52.
Fastlegen for hjertet, helst i dag. Viktig og få sjekket ut.

Men kan hende at du har det, men nå som kroppen har abstinenser og du leter etter forklaringer så oppdager du at du har urytmiske hjerteslag, du er jo på en måte i alarm modus så lett og legge merke til at noe ikke er helt normalt. Hvis fastlegen ikke har tid eller ferie, ring legevakta. De kan gi råd og vil ta deg inngvis de oppfatter det som alvorlig.

Ellers gratulerer med en måned fri fra nikotin djevelen... Holder meg såvidt en dag jeg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Lege ja, men det er ikke uvanlig å få angst reaksjoner når du tar farvel med nikotinen etter 14 år. Halvannen boks i døgnet er ganske mye. Samme jeg ligger på ca i porsjonssnus ultra sterk skruf, og jeg skal og slutte på et eller annet tidspunkt men gruer meg veldig. Nikotin er et helvete og gå av, men det er absolutt mulig når man har bestemt seg. Keep at it homie
Takk for svar folkens. De ville ha meg på ekg asap!

Ja, kan være at jeg har kjent ekstra godt etter nå i det siste... aner ikke, men syntes det er rart, fordi de dobbelt slagene er ekstremt ubehagelige... har heldigvis ikke vært hver dag siden jeg sluttet, men har opplevd de flere ganger til uken og flere ganger til dagen...

Merker jo også at jeg har mere angst ja... så kan kanskje slås i sammenheng...

Ja, det og slutte er noe av det hardeste jeg har opplevd... søvnløse netter, ubehag på helsa, merkelig nok dårligere kondis.. for å være helt ærlig, har jeg ikke merket noe helsegevinst at all! Spart noen kroner. Hull i tennnen dukker opp som aldri før ja....