Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1783
Jeg har fått et forelegg i posten fordi jeg i en psykose tilstod bruk av amfetamin og ecstasy hos politiet. Jeg sa også at jeg hadde trodde at jeg hadde gjort et innbrudd et sted og jeg skjønte ikke hvor jeg bodde, så jeg endte på glattcella, dagen etterpå var jeg fortsatt ikke meg selv og jeg gjentok det jeg hadde sagt natta før. De tok ikke urinprøve. Hva ville dere anbefalt meg å gjøre? Betale forelegget eller skal jeg sende inn en klage på at jeg var psykotisk og hadde angstanfall og ikke kunne gjøre rede for meg og at alt jeg sa den natta og morgenen var noe jeg trodde i hodet mitt men som ikke stemte overens med virkeligheten ? Jeg er jo redd for at de tar saken videre men bortsett fra en tilståelse på morgenen har de jo ingen bevis. Det med innbruddet har jeg ikke gjort, skjønner ikke hvorfor jeg sa det, men jeg hadde tatt narkotika, noe som sannsynligvis utløste psykosen.
Tror jeg ville spandert en time hos en advokat.
Hvor stort er forelegget?
Er vel bare å signere om det ikke er store summen, og det kun gjelder bruk.
Er du psykotisk grunnet narkotika du har tatt med viten og vilje er du ansvarlig for det du gjør under en psykose.

Forelegget gjaldt kun bruk, sant?
Trådstarter
15 2
3000 kroner. Forelegget gjaldt kun bruk. Jeg gjorde ingenting galt under psykosen, jeg var bare veldig forvirret. Det er bare sure penger og de tok som sagt ingen urinprøve så bevis har de ikke.
Ring de å si at du ikke forstår hvorfor du har fått forelegget. Når du sier at du innrømmet bruk, sier du at du ikke husker noe av det og påstå at du ikke har sagt noe slikt.
Sist endret av Hans Høyhet; 24. oktober 2019 kl. 10:30.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Betale forelegget. Bortkasta å prøve noe annet da bota bare kommer til å vokse jo mer du drar dette ut
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betale forelegget. Bortkasta å prøve noe annet da bota bare kommer til å vokse jo mer du drar dette ut
Vis hele sitatet...
Ikke bortkasta å prøve seg i det hele tatt. Syns også det høres ganske bullshit ut at boten vokser som "straff" for at man forsøkre å bruke sine juridiske rettigheter i en straffesak. Det har jeg aldri hørt om før, med mindre du tenkre på saksomkostninger, som gjelder rettsaker osv.

En innrømmelse gjort i psykose kan ikk være særlig gyldig som noe bevis. Og uten blodprøve/urinprøve, tror jeg det skulle være ganske stor sjangse for henleggelse.

Verdt et forsøk
Mange advokater tilbyr gratis førstegangskonsultasjon og tar først betaling hvis saken går videre til retten.
Ikke utenkelig at en advokat i løpet av kort -og gratis tid- får saken henlagt. En tilståelse under rus eller psykose er såvidt jeg vet ikke gyldig.

Kontakt en advokat og fortelle det du har fortalt oss. At de ikke tok en urinprøve taler til din fordel.
En advokat koster vel fort 2-3 ganger bota?
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
En advokat koster vel fort 2-3 ganger bota?
Vis hele sitatet...
Hvis han ikke er tidligere straffedømt, så er det uansett verdt å betale litt penger for å bevare rullebladet rent.
3k er jo ingenting. Har du jobb? Er det mine skattepenger som skal betale for tullet ditt?
Sitat av olebull Vis innlegg
3k er jo ingenting. Har du jobb? Er det mine skattepenger som skal betale for tullet ditt?
Vis hele sitatet...
Såklart skal skattepengene dine betale for (retts)sikkerheten til mennesker som bor her.

Uansett går det mye mer skattepenger til en gjeng med bavianer. Politiet i Norge viser til stadighet at de ikke klarer å beherske sin maktutøvelse. Dreper mentalt ustabile mennesker på "velferdsvisitt", skyter vilt rundt og treffer vinduet i en kafé full av folk.

All tvilsom atferd fra den gjengen bør etterprøves, alternativet er mye mer kostbart.
En tilståelse tvunget frem under ruspåvirkning \ evt psykose er uansett ikke gyldig, så du har iallefall muligheten til å få denne boten ugyldiggjort.
De har vel strengt talt ikke lov til å avhøre deg i det hele tatt i den tilstanden..