Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1344
Hei og god kveld.
Ett kjapt spørsmål til dere liberale kokker der ute.

På litt kort varsel skal jeg lage noe morromat. Valget ble da på en ferdig kakemix.

I skrivende stund er jeg i ferd med å decarbe 3.5g god
Jeg har ikke tid til å lage koke og styre i 3 timer for å lage ordentlig olje eller smør.

Spørsmålet mitt er, kan jeg bare knuse opp i fine biter etter den har blitt decarbed, for så å bare blande den rett i en kakemix?
Ja, men effekten vil nok bli betydelig lavere. Du kan jo spise weeden rent uten tilberedning. Forskjellen er at du trenger noe ala 6 ganger så mye.
Smelt smøret som skal i mixen, tilsett "ekstra ingredienser", rør rundt til det lukter av ingrediensene. Kan umulig ta mer enn 5 minutter.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ja, men effekten vil nok bli betydelig lavere. Du kan jo spise weeden rent uten tilberedning. Forskjellen er at du trenger noe ala 6 ganger så mye.
Vis hele sitatet...
Vil effekten være liten, selv etter en decarb?
Sitat av plohg Vis innlegg
Smelt smøret som skal i mixen, tilsett "ekstra ingredienser", rør rundt til det lukter av ingrediensene. Kan umulig ta mer enn 5 minutter.
Vis hele sitatet...
Etter som jeg har forstått så skal dette ligge og godgjrøe seg i 2-4t.

Men de videoene jeg ser på som de bruekr 3t bruker rent produkt og ingen decarb først.
Sist endret av CelphCrowned; 16. februar 2016 kl. 17:52.
Du trenger ikke å la det ligge å godgjøre seg i 2-4t. Optimalt ligger de der i 24 timer. Av erfaring vil 90% være gjort etter en halvtimes koking i vannbad. De siste 10% er melking. Noe som også er verdt å få med seg er at du bør holde så lav temperatur som mulig, da noe av virkestoffet vil evaporere. Nå gjelder det kun å finne punktet der du ikke har det inne i varme veldig lenge, og heller ikke for varmt. Litt som kokende vann, jo høyere temperatur jo raskere forsvinner vannet. Men har du lavere temperatur må du jo også holde kaka der lengre. Jeg er veldig sikker på at det er bedre å ha litt lavere temperatur over tid en høy temperatur over kort tid. Har du ovnen på 300 grader er du bare 100-300 grader unna gloden på jointen din. Lykke til.
Takk for svar.
Har decarbed i 45min.
Nå godgjrø det seg i en panne med vann og kokusnøt olje, tenker å la det stå i 2t, før jeg heller dette over i kakemiksen og steker kaken.
smelt smøret, ta gryta av plata og la den kjøle seg et par min. bland oppi ingrediensene (brunt løser seg opp). ville ikke anbefalt mer enn 150C på ovnen.
Hei jeg er hos celphcrowned hvor han aa 2 andre er stein hooye og jeg kjenner ikke en dritt, wtf delte kaka likt
Sitat av Kailua Vis innlegg
Hei jeg er hos celphcrowned hvor han aa 2 andre er stein hooye og jeg kjenner ikke en dritt, wtf delte kaka likt
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det er din første gang, men hvis det er det så er vel det normalt La rusen komme av seg selv
Sist endret av 0nMyOwnSupply; 17. februar 2016 kl. 00:03.