Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7902
Noen som har erfaringer med skoledop som Ritalin, conserta, evt amf? helst conserta og ritalin.. går inn i en hard periode på skolen nå, og vurderer sterkt å prøve
Hold deg unna amf iallefall Ritalin kan jo fungere, men anbefaler deg å heller drikke kaffe før du drar på skolen
Vært endel snakk om nootropica i skolesammenheng. Bl.a. På forumet her.

Personlig vil jeg anbefale å drikke mer vann og få i deg mer næring, hjelper på konsentrasjonen min i skolesammenheng.
Gir deg nok sannsynlig mer trøbbel enn hjelp. Kan ta mye tid for kropp og sinn å bygge seg opp igjen av slikt hvis du skal få maks. ut av det. Ta deg heller en kanne energidrikk eller to iblant.
Sist endret av dazezone; 5. januar 2015 kl. 01:59.
Sentralstimulerende virker ganske umiddelbart, det er ikke sånn at du må bygge opp en konsentrasjon i blodet over tid for at det skal ha en effekt. Så og si alle, nesten uten unntak, vil oppleve bedre konsentrasjon og mer fokus ved å ta sentralstimulerende i små mengder.

Ditt råd derimot, vil nesten garantert virke mot sin hensikt da ustabilt blodsukker faktisk fører til dårlig konsentrasjon.
Det har du nok rett i. Drikker energidrikker nesten hver dag, så jeg har alltid trengt over en energidrikk for å få noe utbytte av koffein i forhold til arbeid. Tenkte ikke på at det ikke er særlig normalt i grunn.
Hvordan fungerer nootropica? er det snakk om betablokkere?
har erfaringer med concerta i skolesammenheng. Da jeg tok det kunne jeg konsentrere meg bedre og ble mere fokusert, men jeg mistet matlysten, fikk hodepine, fikk vonde øyer og ble veldig deppa. Jeg personelig vil fraråde deg å ta det
Veit at noen bruker koffein piller, men om du gjør det så for guds skyld pass på å ikke ta for mye, koffein overdose er seriøst noe av det jævligste jeg har vært borti! Mye værre enn noe rusmiddel jeg har brukt, og det inkluderer PMMA!
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Veit at noen bruker koffein piller, men om du gjør det så for guds skyld pass på å ikke ta for mye, koffein overdose er seriøst noe av det jævligste jeg har vært borti! Mye værre enn noe rusmiddel jeg har brukt, og det inkluderer PMMA!
Vis hele sitatet...
hvor går grensa til koffein overdose?

før når jeg trente (2-3-4 år siden) heiv jeg i meg 3X500 MG koffein tabletter og 2-3 forskjellige PreWorkout's... jeg kunne stå rett opp og ned å du så t-skjorten slo i takt med hjertet..

dette skjer forsåvidt uten rusmiddel også hvis jeg blir veldig redd eller stressa

beklager for OT
Jeg vet godt at skole er noe man gjør kun for å få papirene. Men hvis det er så viktig for deg, så anbefaler jeg å enten følge med i timen, eller drite i det. Det er de to mulighetene som fungerer.
Sitat av infamous x Vis innlegg
hvor går grensa til koffein overdose?

før når jeg trente (2-3-4 år siden) heiv jeg i meg 3X500 MG koffein tabletter og 2-3 forskjellige PreWorkout's... jeg kunne stå rett opp og ned å du så t-skjorten slo i takt med hjertet..

dette skjer forsåvidt uten rusmiddel også hvis jeg blir veldig redd eller stressa

beklager for OT
Vis hele sitatet...
Det tror jeg er veldig individuelt, for jeg heiv i meg 3x300 å har aldri hatt det så jævlig!
Men jeg ville ikke tøyd strikken på det uansett om jeg var deg.
Da ville jeg heller tatt et par ritalin, en av de sterkeste consertane, eller metamin eller racemisk amfetamin, men det er nok ganske vanskelig å få tak i om man ikke kjenner noen som bruker det.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Veit at noen bruker koffein piller, men om du gjør det så for guds skyld pass på å ikke ta for mye, koffein overdose er seriøst noe av det jævligste jeg har vært borti! Mye værre enn noe rusmiddel jeg har brukt, og det inkluderer PMMA!
Vis hele sitatet...
Koffein piller blir jeg bare dårlig av...

Typisk skoledop er vel concerta, hvis du absolutt skal ta det så ta en halv.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Det tror jeg er veldig individuelt, for jeg heiv i meg 3x300 å har aldri hatt det så jævlig!
Men jeg ville ikke tøyd strikken på det uansett om jeg var deg.
Da ville jeg heller tatt et par ritalin, en av de sterkeste consertane, eller metamin eller racemisk amfetamin, men det er nok ganske vanskelig å få tak i om man ikke kjenner noen som bruker det.
Vis hele sitatet...
Vell jeg har en haug av ritalin å conserta fikk det i flere år
søvn og trening.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tok noen piller i sammenheng med en skoleoppgave, og nedturen var helt forferdelig. Satt oppe hele natten og fikk fullført arbeidet, men kjente på hele kroppen at dette ikke var OK. Var hyperkonsentrert, men twitchy på samme tid, ganske ekkelt. Da jeg kom meg på skolen og effekten droppet ut og søvnmangelen og overstimuleringen av hjernen kicket inn, da konket jeg helt ut og måtte ta bussen hjem. Satt seriøst og skalv hele turen hjem, trodde jeg skulle stryke med. Tror jeg tok en for høy dose, så vær forsiktig!
Sentralstimulerende stoffer vil nok gjøre deg mer konsentrert og kanskje ørlite mer produktiv, ja. Men om du lærer bedre er et helt annet spørsmål! For sentralstimulerende stoffer "lurer deg", til å tro du er smartere o.l. Det er heller ikke bevist vitenskapelig, at disse stoffene hjelper noe særlig på prestasjonsevnen. Over lang sikt vil flere av disse stoffene virke heller motsatt! Så hvis du vil lære, så anbefaler jeg deg å holde deg unna!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av GatoradeMe Vis innlegg
Tok noen piller i sammenheng med en skoleoppgave, og nedturen var helt forferdelig. Satt oppe hele natten og fikk fullført arbeidet, men kjente på hele kroppen at dette ikke var OK. Var hyperkonsentrert, men twitchy på samme tid, ganske ekkelt. Da jeg kom meg på skolen og effekten droppet ut og søvnmangelen og overstimuleringen av hjernen kicket inn, da konket jeg helt ut og måtte ta bussen hjem. Satt seriøst og skalv hele turen hjem, trodde jeg skulle stryke med. Tror jeg tok en for høy dose, så vær forsiktig!
Vis hele sitatet...
Noen piller hva? Hva skal vi være forsiktige med? Veit ikke hva du har hatt i deg
Sist endret av Bothrops; 27. januar 2015 kl. 13:08.
siden denne tråden er i gang; Er det noen som har erfaringer med Sulbutiamine og/eller Noopept?
Så en selger jeg har planer om å handle med på ebay har de, og hørtes interessante ut. Tenkte kanskje jeg kunne ta to fluer i en smekk.

edit: de er definert som "study aid" i annonsen, derfor relevant.
Sist endret av kariii; 27. januar 2015 kl. 16:53.
Sitat av kariii Vis innlegg
siden denne tråden er i gang; Er det noen som har erfaringer med Sulbutiamine og/eller Noopept?
Så en selger jeg har planer om å handle med på ebay har de, og hørtes interessante ut. Tenkte kanskje jeg kunne ta to fluer i en smekk.

edit: de er definert som "study aid" i annonsen, derfor relevant.
Vis hele sitatet...
Sulbutiamine er antageligvis ikke så veldig virksomt, når det gjelder studier.

Noopept er diskutert her før, og det ser ut som om du trenger resept ved innførsel. Har du ikke resept og prøver å innføre dette, kan du da bli straffet.

Hvorfor heller ikke en kopp kaffe eller te? Mye billigere, og muligheten for å komme i konflikt med loven av kaffe/te er minimal!
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Noen piller hva? Hva skal vi være forsiktige med? Veit ikke hva du har hatt i deg
Vis hele sitatet...

Mener det var concerta av et slag. Førte i hvert fall til økt puls, skjelving og et ekstremt ubehag. Men var ung og dum og visste ikke bedre, så tok åpenbart for mange av de.
Det vil vel ikke akkurat ta stor skade å ta bittelitt ritalin for å holde seg våken og lese i massevis
Men det beste er jo å holde seg unna slike løsninger. Prøv å les mer tidligere.
Men hvis du trenger å gjøre det, er det noe big deal egentlig. Ta noe ritalin, les som en gal.
Hvis du driter i det så er gode gamle kaffekoppen også en slager!
Sist endret av Dagdriver; 29. januar 2015 kl. 03:41.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har tidligere vært student i flere år, mange artige snarveier, men når alt kom til alt var det studieteknikk som gjorde susen. Bli flink til å lese, husk det du leser og vær rask : http://www.aftenposten.no/amagasinet...r-7680900.html

Ellers synes jeg faktisk cannabis var veldig ok når jeg skulle lese til eksamen, følte at jeg fikk satt meg mer inn i stoffet