Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 12519
Halla dudes, satt her å tenkte litt for meg selv, så beggynte jeg å lure litt på hvor mye hasj som røykes per joint/bongtrekk til seg selv.
Tenker da på standard kvalitet hasj.

Kan starte med meg: 0.3-4 med standard hasj, men har vært nede i tillfeller der jeg trenger under 0.2 for å bli like fjern
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
0.2 har alltid funket fint for meg, men så røyker jeg aldri lenge nok til å opparbeide noen særlig toleranse
Kommer helt ann på toleransen og produktet. 0,5-1,5g hasj, 1,0 g marijuana, 0,5g iceolator/olje pr joint.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Kommer helt ann på toleransen og produktet. 0,5-1,5g hasj, 1,0 g marijuana, 0,5g iceolator/olje pr joint.
Vis hele sitatet...
Hvor baked blir ikke du a?
Høy toleranse?
Selv holder det med 0.2 i en halvstor joint alene, om det er good shit. 0.3-0.4 om det er dårligere saker
Røyka 0.1 brunt en gang, og 0.1 grønt en gang, eneste erfaring jeg har. Ble så jævlig at jeg ikke kunne gå begge gangene, aldri igjen! Ikke noe for meg den planta der altså, blir nok å holde seg til flaska her i gården.
2 trekk så er jeg kake. Ble slik etter at kroppen utviklet helt forferdlige noier. Jeg får angstanfall hvis jeg røyker og blir så fjern at jeg tror eg skal stryke med hver gang jeg røyker... Røykte fint i 3-4år uten annfall. Har selvfølgelig sluttet nå.
men normalt sett røykte eg 0.2-0.4
Jeg har ikke egen vekt, så jeg måler ikke nøyaktiv hvor mye jeg tar i men har jeg tar 0,5 gram hasj i 1 en siggs mekk til bonge, i spliff gjerne 0,3 med når det er brunt, og 0,5 weed per spliff. (1 gram hasj = 2 mekk med en sigg, 1 gram weed = 2 joints)

Edit: Men 2-3 fyllinger på bongen fra mekket er det som trengs for å bli fjern, så har man det en stund
Sist endret av Hageslangen420; 24. desember 2012 kl. 03:44.
Når jeg røykte som mest hadde jeg problemer med å bli ruset av kommersiell hasj uansett kvalitet. Husker jeg hadde 4g med standard i en joint uten å bli veldig fjern.

Røykte for det meste ice-o-lator hasj. Den er ofte ti ganger (80% THC) så potent som marokkansk importhasj (1-10% THC)

Når jeg startet å røyke var 0,5g pr joint regelen. Det skal smake hasj..

Bong: 1g pr sigarett
jeg pleier og ta mellom 0.33-0.36g per sigg i bong mekk, og 0.5-1g+ i joint
Sitat av mrbudsmoker Vis innlegg
jeg pleier og ta mellom 0.33-0.36g per sigg i bong mekk, og 0.5-1g+ i joint
Vis hele sitatet...
Jaha - det er "normalt" å lage sterkere bongmekk enn jointmekk.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Jaha - det er "normalt" å lage sterkere bongmekk enn jointmekk.
Vis hele sitatet...
jaja, men mekker jo bongmekk mye finere (rister ut all dritten i tobakken etc..) så blir jo mye mindre sigg ca halvparten av hva jeg begynner med. en når jeg bare plukker ut noen ører i joint mekke.
Sist endret av mrbudsmoker; 24. desember 2012 kl. 03:58.
Er vel rundt 200mg

Rødvin og sobril.... Mmm
I en joint pleide jeg og bruke 0,2-0,3g standard bruning. Har alltid hatt lav toleranse når det kommer til hasj/cannabis, og det er bare helt fantastisk!
Sist endret av Klistermerke123; 24. desember 2012 kl. 05:48.
Om det er goodshit så pakker jeg vel ca 0.5 i en lang spliff, også røyker jeg det jeg greier, stumper den og røyker mer på den senere
Pleier som regel å ha 0,5 i joint, om det er godt. Er det dårlig må jeg ha opptil 1 gram i jointen. Har i perioder vært så innrøyka at jeg har blitt godfjern av 1,5-2gram i jointen med god kvalitet. Nå røyker jeg ikke like hyppig, og kan nøye meg med en halving i jointen er bipolar, så har nok en god del stresshormoner svirrende rundt til enhver tid, noe som helt sikkert spiller en essensiell rolle hva angår rus-virkning.
Det varierer veldig da jeg ikke eier øyemål eller vekt, men antar at det blir mellom 0.5 og 1 gram når jeg setter meg ned med pipa.
Dette har jeg faktisk regnet på. Jeg bruker rundt 2g hver måned, nattings hver dag omtrent. Dermed et forbruk på 0.067g eller 67 milligram hver gang. Dette er egentlig latterlig lite, men liker å bare bli litt buzzed for å hjelpe på søvnen
Sitat av Elemental Vis innlegg
Dette har jeg faktisk regnet på. Jeg bruker rundt 2g hver måned, nattings hver dag omtrent. Dermed et forbruk på 0.067g eller 67 milligram hver gang. Dette er egentlig latterlig lite, men liker å bare bli litt buzzed for å hjelpe på søvnen
Vis hele sitatet...
Der må jeg stille deg ett lite men alikevell ufattelig viktig spørsmål. Ser andre her inne er samme på greia...

Hva er latterlig lite? Fungerer da så er det da akkurat nok?
Folk er forskjellige, follk er ute etter forskjellige ting. Hadde du begynt med mornings og fylt på utover så skal du fort sett at du må øke vesentlig med tiden.

Alt med måte. Noe jeg til tider føler trenger kommer frem oftere her inne.

--

Bisken, som etter mange års bortfall er tilbake. Keep it real..
Sitat av CannaBisken Vis innlegg
Der må jeg stille deg ett lite men alikevell ufattelig viktig spørsmål. Ser andre her inne er samme på greia...

Hva er latterlig lite? Fungerer da så er det da akkurat nok?
Folk er forskjellige, follk er ute etter forskjellige ting. Hadde du begynt med mornings og fylt på utover så skal du fort sett at du må øke vesentlig med tiden.

Alt med måte. Noe jeg til tider føler trenger kommer frem oftere her inne.

--

Bisken, som etter mange års bortfall er tilbake. Keep it real..
Vis hele sitatet...
Har gjort samme selv før, elsket den lille buzzen å sovne fortere. Men som tolleransen økte å jeg likte å bli fjernere så økte mitt forbruk i allefall.
Sitat av mrbudsmoker Vis innlegg
jeg pleier og ta mellom 0.33-0.36g per sigg i bong mekk, og 0.5-1g+ i joint
Vis hele sitatet...
Orden i sy sakene :P
0,1 - 0,2

Jeg har veldig lav toleranse, tar jeg 0,2 eller mer så blir jeg helt balle!
Jeg er billig i drift, og koser meg med det
Sitat av CannaBisken Vis innlegg
Der må jeg stille deg ett lite men alikevell ufattelig viktig spørsmål. Ser andre her inne er samme på greia...

Hva er latterlig lite? Fungerer da så er det da akkurat nok?
Folk er forskjellige, follk er ute etter forskjellige ting. Hadde du begynt med mornings og fylt på utover så skal du fort sett at du må øke vesentlig med tiden.

Alt med måte. Noe jeg til tider føler trenger kommer frem oftere her inne.

--

Bisken, som etter mange års bortfall er tilbake. Keep it real..
Vis hele sitatet...
Latterlig lite i forhold til forbruket til alle andre jeg kjenner, og alle som har skrevet i tråden feks. Jeg trives godt med eget forbruk.
0.1-0.4 (maks) bruning, i bong.
Om det er bra saker er jeg bra fjern etter 0.1-0.2.

Bra pot, 0.2-0.3 i bong, da er jeg bra fjern, bøttefjern etter 0.3-0.4.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Kommer helt ann på toleransen og produktet. 0,5-1,5g hasj, 1,0 g marijuana, 0,5g iceolator/olje pr joint.
Vis hele sitatet...

For meg kan det se ut som du får lavere kvalitet på varene dine enn du selv tror.
Hvis du mener THC olje og at du må bruke 0.5 gram i en joint så høres det helt feil ut. 0.1 med skikkelig olje, og du setter ut de aller fleste.

Personlig røyker jeg typ 2-5 gram med hasj av høyere kvalitet hver dag. Typisk Nepal, libaneser og fersk god marokkaner. Her bruker jeg omtrent 0.3-0.8 pr joint, avhengi av kvalitet og hvor mange som skal røyke på den.

Røyker man noe av helt topp kvalitet, typisk icelator fra Amsterdam holder 0.2-0.3 i massevis for de fleste om man er alene.
River vel i sånn ca 0.5-1g i en joint og noe mindre i bong/pipetrekk
0,3-0,5 avhengig av røyken, er bra innrøyka også.

Men er det noe standard røyk, mekker jeg opptil 1g.
Bruker bare øyemål for alt annet en handel. Røyker skjeldent alene, og det er bare med en bestemt røyke gjeng at det er jeg som ruller. Vi pleier å være 4-6 stk der. Pleier å ha 2-3 joints på en kveld, det er da 2 cig jointer, med hva jeg vil tippe er rundt 0.5-0.9g per. Kommer an på shiten, og hvordan planene er for dagen etter.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Kommer helt ann på toleransen og produktet. 0,5-1,5g hasj, 1,0 g marijuana, 0,5g iceolator/olje pr joint.
Vis hele sitatet...
Enten har du en av norges mest innrøykte personer og har toleranse deretter eller så selger dealeren deg rent crap, blandet med litt dop.
0.5g med iceolater burde få selv den mest innrøyka stoneren i trippyland.
Ca. 0.1 - 0.2 g per joint. Bruker omslag tre omganger før jeg får i meg hele. I pipa er det maks 0.05-0.1 g. Jeg tåler veldig lite, og trives best med en avslappende buzz.
Jeg bruker vekt og en vanlig dose er normalt 0.2g pr person. Av og til blir det et par tre doser i løpet av en kveld, men 0.2g er alltid nok til å gi god effekt.
Dersom jeg skal røyke alene putter jeg mellom 0.1 og 0.2, 0.3 vis jeg skal bli helt skækk.

Til dere som putter 1g med "gode" saker i en joint kan dette umulig være gode saker. Og 0.5 g ice'o'lator / olje?!?! Det holder til 5 - 8 jointer, vis det ikke er bøff ofc.
Ikke får å stjele tråden, men hva bruker dere til å blande ut weeden/hasjen med?
Sitat av spagetti Vis innlegg
Ikke får å stjele tråden, men hva bruker dere til å blande ut weeden/hasjen med?
Vis hele sitatet...
Spagetti...
Sitat av spagetti Vis innlegg
Ikke får å stjele tråden, men hva bruker dere til å blande ut weeden/hasjen med?
Vis hele sitatet...
Tobakk...
Sitat av Smetown Vis innlegg
Tobakk...
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er tobakk, hahha. Men hva slags tobakk? hehhe
Bruker 0.15 x 2 personer. Varer ca 2-3 timer. Ikke balle, bare ganske fjern. Da varer det mye lenger. Har ikke behov for å bli borte, men det er jo kos, men det koster!
Røyker ikke som jeg gorde før, selvom det blir daglig, men nå om dagen ligger det på 0,2-0,4 .
Kommer jo seff an på hvor bra godis man får osv..

Røyke dritt er hvertfall ikke vits!

Røyker jeg med kompiser blir det jo ikke det samme som jeg røyker aleine, da blir det jo altid litt strammere.
Sist endret av KjellFresh; 26. desember 2012 kl. 03:24.
Sitat av spagetti Vis innlegg
Jeg vet det er tobakk, hahha. Men hva slags tobakk? hehhe
Vis hele sitatet...
Er jo vanelig tobakk fra sigaretter/rulletobakk.
Sitat av spagetti Vis innlegg
Jeg vet det er tobakk, hahha. Men hva slags tobakk? hehhe
Vis hele sitatet...
Har hørt rykter om at tobakk som kommer fra tobakksplanten funker bra, men tobakken som finnes i tobakks-sigaretter er den typen tobakk som er den billigste og mest tilgjengelige av alle tobakkstyper.
Sist endret av Lacertosus; 26. desember 2012 kl. 04:33.
Sitat av spagetti Vis innlegg
Jeg vet det er tobakk, hahha. Men hva slags tobakk? hehhe
Vis hele sitatet...
Hvis du stikker til sjangri-la i oslo så selger de knaster tobakk, det er et bra alternativ til vanelig tobakk
Sist endret av mrbudsmoker; 26. desember 2012 kl. 04:35.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Joint = ca 0.6g med standard
Mekk = ca 1g i 1 sigg

Husker perioden hvor jeg trengte 0,2 med standard tjall hver gang. Good times
Et lite tips: bruk damiana (persillekrydder fungerer også flott!) som erstatning for tobakk, da får du skikkelig lange bongtrekk.
Sist endret av Soppsui; 26. desember 2012 kl. 04:45.
Så du trenger mer i bong en joint?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Så du trenger mer i bong en joint?
Vis hele sitatet...
Gjør selvfølgelig ikke det. Når jeg skriver "mekk", er det mengden som vanligvis ligger på bordet (1 sigg) før bongen begynner å gløde, ikke hva jeg fyller i brønnen. Hele mekket holder til å fylle bongen tre ganger, så blir vel 0,33g hvert gang jeg tar bong <---- Skulle vel skrevet dette i forrige innlegg.
Mellom 0.2-0.3 totalt på en nattings, har jeg fri så blir det litt påfyll utover, så veldig lite for å bli bra fjern. Akkurat sånn jeg liker det.
Jeg røyker daglig, men trenger ikke mer enn 0,1g per pipe. Dette holder meg fjern i et par timer. Røyker toppen 0,5 per dag, som oftest mindre. Jeg røyker stort sett hasj av god kvalitet. Jeg tenker også økonomisk, og legger aldri mer hasj oppi pipa enn jeg klarer å ta på ett trekk. Null røyk skal ut i rommet, alt skal ned i lungene. Bruker heller ikke tobakk.

Joints røykes bare for kosen, og da går det med 0,5g-1g.
Sist endret av Dr. Robert; 26. desember 2012 kl. 17:02.
Jeg brukte å mekke 5g jointer, men regner med du ikke er der enda.
Kvaliteten jeg brukte å røyke i mine good old days var at den var så oljete at du kunne klistre den på veggen i 2 uker uten at den flytta på seg.

Veldig oljete å vi brukte 1g i hver joint, vi ble baked i 5-6 timer minst. Hele virkningen var fra guds himmel!
Synest veldig mange bruker veldig mye i mekket. Har på mine 3år som stoner altid brukt 250mg. standar norsk hasj, ca10%thc på bongmekk av 1 sigarett. I joint bruker jeg kansje 0,2g pr sig men da kommer det også litt an på blunt osv...

Siden jeg er stoner, går det jo endel penger på weed, så prøver å bruke det økonomisk.

Hvor mye thc klarer lungene og absorbere pr. innhalering?
Det tror jeg ikke det finnes forskning på ..

Jeg tror ikke lungene setter begrensninger ved normal bruk. Røyker du god hasj raskere bli ruset (generelt). Jeg har hørt at enkelte mener at man ikke får større effekt av å inhalere dypt og holde røyken i lungene. Det tror jeg ikke noe på..

I mitt miljø er det vanlig å bruke 0,5-1,0g pr joint og 1g pr sigg ved bong/pipe etc.
Sist endret av sonmarak; 29. desember 2012 kl. 14:56.
Røyker kun i blant og da røyker jeg 0,75-1 gram på en kveld, fordelt på 3-4 joints. Det skulle bli 0,2-0,33 per joint. Holder meg god og fjern i et par timer.
Det kommer litt ann på meningen med rusen for min del..

Hvis jeg bruker det som nattas vil jeg ha noe som kicker kraftig, altså et heftig mekk, på mitt værste hadde jeg 1gramsTREKK i tørrbong. Til normalt var det mellom 1-2g pr sigg til bong vann/tørr.

I joint ville jeg brukt 05-1g pr sigg men gjerne 1g-1,5g per halvannen sigg. Elsker å sove på skikkelig knockout hasj.

Mornings ville jeg brukt ca 1g pr sigg i bong og 05-1g pr sigg. (kommer litt ann på gjøremålene mine den dagen, chille hjemme eller ut å gjøre noe.

Som medisin/selvutvikling starter jeg med små doser å øker gradvis til ønsket effekt oppnåd, derreter holdes den vedlike.

Clean nå da.. Men back in the days..