Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6268
Jeg har 2 kontoer på PC'en som del av "sikkerhetstiltak".
En admin konto jeg ikke bruker og en konto jeg bruker som min egen.
Så dro jeg til en kompis i 2 måneder og tok med meg mobil. nettbrett og playstation som jeg har forskjellige passord og pinkoder på.

Etter jeg kom tilbake og var en smule full med 4 andre skulle jeg vise noe på laptopen og skrev feil passord 5 ganger eller noe og nå er kontoen lukket.
En så banal feil har jeg aldri gjort før, men jeg glemte rett og slett passordet fordi det hadde gått så mye på mobil og nettbrett mens jeg var borte + jeg hadde drukket en del.

Når jeg prøver å få sendt passord til email finner jeg ut at jeg har registrert dette på en email adresse som er 4-5 år gammel og jeg har slettet forlengs.

Er det noen måte å komme inn på kontoen jeg bruker via admin kontoen?
Jeg har jo masse filer der jeg trenger tilgang på.

Whadda mistaka to maka.
Dette har jeg aldri klart å gjøre før i mine mange år med PC.
Sist endret av Jerkhead; 5. september 2021 kl. 14:24.
Kanskje du kan se om noen verktøyene her kan hjelpe deg. Har ikke testet noen selv.

https://www.isumsoft.com/windows-password-refixer/
Überführer!!
Trådstarter
16 5
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Kanskje du kan se om noen verktøyene her kan hjelpe deg. Har ikke testet noen selv.

https://www.isumsoft.com/windows-password-refixer/
Vis hele sitatet...
Skal ta en titt på det i morra.
Takk!

Hei, mann. De greia der er mekka av et kinesisk selskap så den stoler jeg ikke på.
Holder evig nok med spyware fra microshit, google og facefuck
Sist endret av Jerkhead; 6. september 2021 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.top-password.com/blog/re...h-sticky-keys/

Denne virker 10/10 ganger, må bare være kjapp du har ca. 10-15 sekunder til å gjøre NET USER opplegget før vinduet blir lukket.

Du kan bruke Windows Pre-boot enviroment også, bare SHIFT-klikk på Restart knappen, så kan du SHIFT + F10 for å åpne opp CMD evt noe annet, husker ikke fordi jeg har ikke Windows PE på min PC men 95%+ har det.
Sist endret av sondreavik; 6. september 2021 kl. 15:12.
Mener at sist jeg brukte windows kan en lokal admin endre passord på andre lokale brukere. Trenger vel ikke noe privesc eller annet fiksfakseri for å gjøre det? Bare net user <brukernavn> <passord> eller endre via gui?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Jerkhead Vis innlegg
Jeg har 2 kontoer på PC'en som del av "sikkerhetstiltak".
En admin konto jeg ikke bruker og en konto jeg bruker som min egen.
Så dro jeg til en kompis i 2 måneder og tok med meg mobil. nettbrett og playstation som jeg har forskjellige passord og pinkoder på.

Etter jeg kom tilbake og var en smule full med 4 andre skulle jeg vise noe på laptopen og skrev feil passord 5 ganger eller noe og nå er kontoen lukket.
En så banal feil har jeg aldri gjort før, men jeg glemte rett og slett passordet fordi det hadde gått så mye på mobil og nettbrett mens jeg var borte + jeg hadde drukket en del.

Når jeg prøver å få sendt passord til email finner jeg ut at jeg har registrert dette på en email adresse som er 4-5 år gammel og jeg har slettet forlengs.

Er det noen måte å komme inn på kontoen jeg bruker via admin kontoen?
Jeg har jo masse filer der jeg trenger tilgang på.

Whadda mistaka to maka.
Dette har jeg aldri klart å gjøre før i mine mange år med PC.
Vis hele sitatet...
Finnes mange verktøy for å komme seg inn på lokale kontoer, men det er verre med kontoer som er koblet til "skyen"