Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3166
Hei, tenker å begynne på noe innenfor informatikk, som datavitenskap eller noe lignende til neste år. For 1-2 år siden, så var opptakskravene høyere fra det jeg husker, de fleste fagene krevde R1/(S1 + S2) + R2, deretter valgfritt som Biologi 1 + 2/Kjemi 1 + 2/Fysikk 1 + 2. Jeg har Biologi 1 + 2 allerede, men fra det jeg så på samordnaopptak, så var det veldig få fag som krevde mer enn MATRS (kun generell studiekompetanse og (S1 + S2)/R1. Da er spørsmålet mitt, hvorfor endret dette seg, og kan det skje igjen? Har kommet inn på S1 + S2 som går gjennom hele året, men hvis dette er i stadig endring, har jeg heller lyst til å bare ta R1 og R2 som privatist. Har ikke følgt med noe særlig hvis dette er blitt snakk om i media, vil bare vite hvilket valg som er best, siden jeg har høy interesse for studier innenfor informatikk. Vil bare ikke kaste bort tid på å ta S1+S2 over et helt år, for da å høre at kravene er blitt endret på igjen, og krever mer.


Takk for hjelp.