Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3404
I riktig gamle dager så lagde Microsoft et verktøy som het Publisher og som var ganske så genialt til å lage flyers, brosjyrer og tilsvarende.

Men de sluttet å lage det, og jeg ønsker meg noe tilsvarene eller bedre, og helst som programvare på maskin, ikke i nettleser via abonnement. Lucidpress.com har temmelig eksakt det jeg ønsker, men $15 per måneden for noe jeg kanskje skal dille med noen ganger i året blir litt mye.

Jeg har prøvd noen forskjellige nå og da, men enten er de for mye teksteditor eller så er de superavanserte med rare løsninger.

Er det noen som har forslag?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Microsoft Publisher eksisterer fortsatt, fra Office 2010 har det vært inkludert i standardutgaven av Officepakken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Scribus? Litt meir teknisk innretta, med større kontroll over typografi og shit... men godt brukbart til det du prøver på.
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Sitat av datagutten Vis innlegg
Microsoft Publisher eksisterer fortsatt, fra Office 2010 har det vært inkludert i standardutgaven av Officepakken.
Vis hele sitatet...

Hvor i vide verden har jeg da fått det for meg at de hadde sluttet å lage den? Huh. Får finne en eller annen Officepakke og se om det faktisk var så enkelt som jeg husker at det var. I så tilfelle vil jeg bli svært lykkelig.

Scribus har jeg testet, men det var ... frustrerende. Ingen drag-and-drop. og skulle jeg endre en farge, så måtte jeg først opprette en farge, gi den et navn og en del annet. For absolutfuckingstotalkontroll over alle elementer, jo sikkert. For vanlige dødelige, nope.
Adobe InDesign CC funker flesk. Eller bare Adobe Illustrator CC for den saks skyld.

Edit: Beklager, var litt rask i svingene. Så nå at budsjettet var litt begrenset, men det er et flott program nonetheless.
Sist endret av Not Normal; 16. juli 2021 kl. 22:50. Grunn: Beklager, var litt rask i svingene. Så nå at budsjettet var litt begrenset, men det er et flott program nonetheless.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av lumbricus Vis innlegg

Hvor i vide verden har jeg da fått det for meg at de hadde sluttet å lage den
Vis hele sitatet...
Tidligere ble Publisher solgt som et separat produkt, jeg husker et CD-cover med illustrasjon av en grønn puslespillbit som tilsvarte den som manglet i puslespillet på CDen med Office.
Når Publisher ble inkludert i alle utgaver av Office var det ikke behov for dette produktet lenger, kanskje det var det som lurte deg?

Sitat av Not Normal Vis innlegg
Adobe InDesign CC funker flesk. Eller bare Adobe Illustrator CC for den saks skyld.
Vis hele sitatet...
Dette er gode programmer, men jeg synes brukerterskelen er en del høyere enn Publisher.
Sist endret av datagutten; 16. juli 2021 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å foreslå noe bedre, som ikke koster flesk, så ville jeg tatt en titt på Affinity Publisher. Sikkert ikke like bra som Adobe InDesign (<3), men det jo være bedre enn Microsoft Publisher.