Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1743
Jeg bruker kokain et par ganger i måneden. Tidvis tre ganger i måneden. Er det noen risiko for skade på neseskilleveggen ved dette bruket? Eller er det kun dem som bruker cola mer eller mindre daglig, som pådrar seg dette?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tror det er mer enn neseskilleveggen du bør bekymre deg for.
Vil ikke tro det.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
tror det er mer enn neseskilleveggen du bør bekymre deg for.
Vis hele sitatet...
Signerer.

2-3 ganger i mnd er mer enn nok til å ødelegge psyken og hjernen din med tiden.
Ellers så er kokain en stimulant. Som andre stimulanter øker kokain puls og blodtrykk (snevrer blodårene i sammen). Hvis hjerte– og karsystemet er i perfekt orden, så gjør ikke dette så mye. Men har du en anurese (utposning på en pulsåre) på aorta (hovedpulsåren fra hjertet) og/eller i hjernen, så kan disse revne av dette økte trykket. Nå vet ikke jeg hvilke doser du har tatt, men om dine doser har vært milde, så kan store doser fortsatt vise seg å være farlige. Kombinerer du kokainen med alkohol, så gir alkoholen en ekstra virkning på akkurat dette. Altså alkohol kan øke puls og blodtrykk ytterligere. Folk flest har ganske perfekt hjerte– og karsystem, så det er ganske sjeldent en ser noe. Men skjer det noe med dette (aorta og massiv intrakraniell blødning), så kan du være bortimot død på sekunder.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal mye til. Om jeg skulle bekymra meg over noe på cola, ville det vært hjertet.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler heller amfetamin over cola. Varer lengre, mye billigere og det er tryggere og gjør mindre skade på kroppen, da spesielt hjerte.
Men 1-3 ganger i måneden er ikke noe å være veldig bekymret over. Lag solide regler å hold deg til dem, som f.eks. ikke bruke cola flere dager på rad... etc.