Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2681
BRAND ∞ STRONG
Har kryptert C: + en intern og en ekstern disk.
Den siste eksterne (Seagate 1TB) dukker ikke opp her , Kontrollpanel\BitLocker-stasjonskryptering
og under Denne PCen\diskverktøy så er bitlocker alternativet ikke mulig å trykke på.

Jeg har samme sikkerhets tilganger på denne som de andre.

Tips?
Har du undersøkt om du har gitt harddisken en bokstav i det hele tatt? Det samme skjer her, null bokstav når disken puttes inn, når jeg gir den en bokstav, og stasjonen monteres, blir jeg bedt om passord.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Den har stasjonsbokstav.
og er:
OK, (Aktiv Primærpartisjon)

Den andre eksterne, og interne er merket som OK, (Primærpartisjon)
C: er merket OK, (System Aktiv Primærpartisjon)
Ser nå at når jeg kobler min eksterne HDD inn, så dukker det opp et varsel om at harddisken er låst med BitLocker. Jeg har ikke så stor kunnskap om akkurat det, men kan det være at du krypterte harddisken på en annen maskin der den ble kryptert og knyttet til maskinvaren, slik at du aldri tastet inn noe passord som et alternativ i tilfelle maskinvaren skulle feile?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Harddisken er ikke kryptert nå.
Jeg ønsker å kryptere den, men får ikke tilgang (se beskrivelse over)
Beklager så mye, det har nok vært litt lite søvn i det siste.
Jeg har hatt samme problem tidligere, og ga faen i å gjøre noe mer med det, krypterte like greit med Veracrypt.

Håper noen andre kan hjelpe deg med å fikse BitLocker, lykke til!
Kan ikke hjelpe deg med problemet, men vil advare deg da jeg har fucket ikke bare en men to disker ganske greit med å avbryte bitlocker krypteringer. Fikk igjen deler av det som enda ikke var kryptert.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Skjønner.

Det er ikke snakk om å avbryte.
Jeg får ikke begynt.

Om det har noe å si, så har den vært kryptert og dekryptert før.
Og det er snakk om en portable harddisk.