Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6242
Så advarselen for denne typen tråder, men føler at det var her den passet best inn. Dere som styrer med moderasjon får evt flytte innlegget hvis dere er totalt uenig. Er dere uinteressert i historien bak, bla ned til linjen hvor det står SPØRSMÅL for å bare få spørsmålene. Så, here goes:

Som en som er veldig åpen for nye impulser kom jeg over psykedelika for et par mnd siden. Har siden trippet på en god del ting. Selvplukket sopp, LSD og 2c-b. DMT er noe jeg veldig gjerne vil prøve på et tidspunkt også, men som jeg ikke har klart å få hendene mine ordentlig på, enda.

Psykedelika tok meg ganske godt, og det å kunne sitte ute i hagen eller ligge i en hengekøye samtidig som du flyr igjennom kanaler inne i hodet eller ser trærne danse ga virkelig noe. Jeg følte meg bedre om meg selv og har funnet ut litt om ting som har plaget meg ganske mye den siste tiden. Mennesker jeg burde kutte ut, sett hvordan både jeg blir behandlet og hvordan jeg har behandlet andre etc. Rett og slett en helt nydelig sjanger innenfor rus, om man kan kalle det psykedelika gir en rus da.

Nå på lørdag tok jeg en vesentlig større dose med svært potente sopp fant jeg ut enn det jeg har pleid å ta. 2,4g shrooms lemon tek på nærmere tom mage (kaffe og en banan). Trippen begynte ekstremt kjapt. Jeg tok en dusj like etter inntak og allerede da jeg kom ut var ting begynt å skje. Farger, mønstre, CEV og dansende trær utenfor vinduet. Jeg var med en kompis på en hytte langt ute i gokk med svær fin hage ikke så langt ifra havet. Alt lå til rette for en nydelig trip, og det var den. Iallfall første halvdel...

Vi loket rundt ute imens han var på Molly og jeg må helt ærlig si at de første timene var noen av de fineste jeg noensinne har opplevd. Jeg følte at vi var to karakterer rett ut ifra en barnetv-serie som hadde kommet med en utspekulert velfungerende plan. Vi røykte deretter litt cannabis, og etter det begynte det å gå dårlig. Vi kom inn og jeg forsvant virkelig. Begynte å badtrippe og jeg er rimelig sikker på at jeg gikk gjennom egodød. Jeg stresset åpenbart ut en litt ruset kompis da jeg gikk inn i denne fasen og sonet veldig inn og ut. Jeg begynte å jamre over at jeg hadde tatt alt for mye og diverse hatefulle ytringer om både meg selv og verden. Dette var ikke slutten jeg hadde sett for meg på noe som begynte så bra.

På dette tidspunktet har jeg aldri følt meg mer som en junkie, noe jeg per definisjon IKKE er. Jeg tar ingen veldig sentralstimulerende stoffer annet enn nikotin, og holder meg ellers til psykedelika og en sporadisk spliff under gode og riktige omstendigheter. Alkohol stoppet jeg å drikke da flere, bedre og mindre skadelige ting kom på bordet. Det meste av andre ting freaker meg seriøst ut. Spesielt amf, benzo, h og Coke.

Uansett så følte jeg meg nøyaktig som de menneskene man til tider ser som virkelig har tapt seg selv og suller rundt med buksene nede på knærne, spytt hengende ifra kjeften og betente sprøytestikk opp langs armene (noe jeg, for the record, ikke hadde). Da jeg kom til sansene igjen skjønte jeg at jeg var jo ikke noen junkie. Jeg hadde tatt et ikke-avhengighetsskapende stoff som egt ikke er en rus men heller en reise. Likevel var denne intense følelsen av å føle seg som en slik junkie sterkt tilstedeværende under siste halvdel av trippen.

SPØRSMÅL

Dette fikk meg til å tenke, hva slags syn har noen som hverken har prøvd eller har planer om å prøve psykedelika, på psykedelika? Ser dere på det som noe spirituelt tull man bare blir gal av? Et ubrukelig stoff som virkelig ikke er verdt tiden og pengene?

Hvordan ser dere på brukerene? Tenker dere at de som bruker psykedelika er samme folkene som suller rundt på den måten som tidligere nevnt? Ser dere på brukerene som junkies?

Håper essensen kom sånn noenlunde frem. Setter pris på svar og diskusjon
Sist endret av Dartrix; 6. oktober 2020 kl. 23:17.
dette med junkie er faktisk veldig gjenkjennbart for meg, dvs, det var veldig gjenkjennbart da jeg var på nybegynnerstadiet, akkurat som du er nå. Sånn alt i alt skriver du og høres ut som en mye yngre Equimanthorn, som er ganske morsomt. Det har kanskje noe å gjøre med at en av dine største frykter er å bli sånn som du beskriver, jeg hadde det akkurat på samme måten og fikk akkurat de samme bildene i hodet som du gjorde, særlig på LSD. At du i en annen tråd prata om at du hang mye med eldre som ungdom og sånn jammer veldig mye med hva jeg selv gjorde så there's that. Nå har jeg prøvd stort sett alt du er redd for og det er helt andre ting jeg sitter og noier for i dag, for psykedelika vil til syvende og sist vise deg at trips ikke bare skal være rosenrøde hvis du tenker å gjøre karriere som psykonaut. Med det sagt så menes det ikke at man skal gå gjennom bad trips bare for. å ha det jævlig, men nå kjenner du litt på hvordan det er å trippe hardt, og jeg vil tippe det satt deg ut ganske greit. Psykedelika brukt rekreasjonelt vil til syvende og sist vise deg sider av deg selv du ikke tenker over, få deg til å føle følelser du fortrenger og noen ganger er deilig og komme helskinna ut av noe som for mitt vedkommende bare føles som en mental beatdown hvis ender i endeløs lykke, takknemlighet og at man får ting i perspektiv. Jeg snakker av erfaring, jeg er en sånn kar som tok heroiske doser (vi snakker 10 gram sopp og 700 mikrogram syre), da snakker man harde trips da! Jeg har som mål om å gjøre noe sånt igjen, men jeg blir ikke yngre med åra jeg heller, og det er litt av greia med psykedelika. Utover det, følte du at du lærte noe av det eller fikk noe ut av det på en annen måte?

Når det kommer til spørsmålene dine så ser vel menigmann på psykedelika som noe rare greier man ser rare greier på. Litt generasjonsforskjell er det nok, men jeg tror basicbros og basicbitches som på overflaten kjenner greia ser på det som noe skummelt okke som, men jeg tror troen på at man risikerer å hoppe ut av vinduet osv begynner å bli ganske avleggs tankegang, en tankegang forbeholdt boomers.
Sist endret av equimanthorn; 6. oktober 2020 kl. 23:42.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Aldri vært borti det sjæl, men har to bekjente som lekte med det.
Han ene må være i permanent bevegelse fordi han tror det bor krypdyr unner huden som kiler han når han sitter i ro. Dette har vedvart i godt over 10 år.
Han andre angrep møblene sine med kjøkkenkniv før han heiv seg naken ut av vinduet i 5. etasje.

Har lest en rekke tråder hvor det blir påpekt at man alltid skal være fler, hvorpå gutta mine garantert gjorde noe feil. Har egentlig slått meg til ro med at psyken min til tider er såpass dårlig at jeg ikke orker noen form for russisk rulett.

Edit: har i dag lært at rulett skrives med to t'er
Sist endret av Hydra; 6. oktober 2020 kl. 23:40.
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
dette med junkie er faktisk veldig gjenkjennbart for meg, dvs, det var veldig gjenkjennbart da jeg var på nybegynnerstadiet, akkurat som du er nå. Sånn alt i alt skriver du og høres ut som en mye yngre Equimanthorn, som er ganske morsomt. Det har kanskje noe å gjøre med at en av dine største frykter er å bli sånn som du beskriver, jeg hadde det akkurat på samme måten og fikk akkurat de samme bildene i hodet som du gjorde, særlig på LSD. At du i en annen tråd prata om at du hang mye med eldre som ungdom og sånn jammer veldig mye med hva jeg selv gjorde så there's that. Nå har jeg prøvd stort sett alt du er redd for og det er helt andre ting jeg sitter og noier for i dag, for psykedelika vil til syvende og sist vise deg at trips ikke bare skal være rosenrøde hvis du tenker å gjøre karriere som psykonaut. Med det sagt så menes det ikke at man skal gå gjennom bad trips bare for. å ha det jævlig, men nå kjenner du litt på hvordan det er å trippe hardt, og jeg vil tippe det satt deg ut ganske greit. Psykedelika brukt rekreasjonelt vil til syvende og sist vise deg sider av deg selv du ikke tenker over, få deg til å føle følelser du fortrenger og noen ganger er deilig og komme helskinna ut av noe som for mitt vedkommende bare føles som en mental beatdown hvis ender i endeløs lykke, takknemlighet og at man får ting i perspektiv. Jeg snakker av erfaring, jeg er en sånn kar som tok heroiske doser (vi snakker 10 gram sopp og 700 mikrogram syre), da snakker man harde trips da! Jeg har som mål om å gjøre noe sånt igjen, men jeg blir ikke yngre med åra jeg heller, og det er litt av greia med psykedelika. Utover det, følte du at du lærte noe av det eller fikk noe ut av det på en annen måte?

Når det kommer til spørsmålene dine så ser vel menigmann på psykedelika som noe rare greier man ser rare greier på. Litt generasjonsforskjell er det nok, men jeg tror basicbros og basicbitches som på overflaten kjenner greia ser på det som noe skummelt okke som, men jeg tror troen på at man risikerer å hoppe ut av vinduet osv begynner å bli ganske avleggs tankegang, en tankegang forbeholdt boomers.
Vis hele sitatet...
Litt gøy at du ser deg selv i meg da! Og ja. Det er vel én av mine største frykter hvis vi ser vekk ifra edderkopper og mamma (haha) å ende opp som en junkie. Jeg satt visse premisser for meg selv tidlig da jeg fant ut at det var mer enn bare alkohol og nikotin av nevneverdig verdi. Disse premissene var å fortsette livet helt vanlig og unngå vanedannende stoffer, noe jeg har klart. Jeg gjør det vanvittig bra ifra et akademisk perspektiv, og begynner forhåpentligvis om ikke så altfor lenge på en høyprofilert universitetsutdanning. Problemet var jo det at jeg følte meg såpass svekket og jævlig mot slutten av trippen at jeg følte meg VIRKELIG som en narkoman selv om jeg visste at jeg virkelig ikke var det i det hele tatt mtp de bildene jeg får i hodet når jeg tenker på en junkie. Noen psykonaut har jeg ingen planer om å bli. Ja, jeg har planer om å ta noen relativt store doser psykedelika og trappe gradvis oppover, men kommer nok aldri til å gå høyere opp enn 3,6 gram sopp, slik level 5 dosen er. Noe høyere enn det og du ber jo nærmest om psykose, tenker jeg.

Når det kommer til hva jeg fikk ut av trippen er det en god del. Etter en slik opplevelse vil nok mange få litt avsmak på psykedelika, kjenner mange som har fått avsmak etter en opplevelse av samme natur, men for min del var det snarere tvert imot. Jeg skjønte for første gang hva psykedelika VIRKELIG dreide seg om. Jeg skjønte at dette var litt i tyngste laget, så neste gang vil jeg nok ta en tilsvarende dose og mestre den, og dermed gå videre oppover. Jeg tok masse ifra trippen, og siden den har jeg blitt enda mer motivert til arbeid og har kuttet ut flere mennesker ifra livet som virkelig bare ga meg piss. Lærte også at man burde ha hakket mere respekt for slike substanser enn det jeg har hatt under tidligere trips. Dette er sterke greier, og egentlig ikke noe du burde leke rundt med alt for frekvent.

Sitat av Hydra Vis innlegg
Aldri vært borti det sjæl, men har to bekjente som lekte med det.
Han ene må være i permanent bevegelse fordi han tror det bor krypdyr unner huden som kiler han når han sitter i ro. Dette har vedvart i godt over 10 år.
Han andre angrep møblene sine med kjøkkenkniv før han heiv seg naken ut av vinduet i 5. etasje.

Har lest en rekke tråder hvor det blir påpekt at man alltid skal være fler, hvorpå gutta mine garantert gjorde noe feil. Har egentlig slått meg til ro med at psyken min til tider er såpass dårlig at jeg ikke orker noen form for russisk rulett.

Edit: har i dag lært at rulett skrives med to t'er
Vis hele sitatet...
Den er jo småkjip. Slike historier har jeg sjeldent vært borti, så jeg merker at jeg tviler litt på han som har krypdyr under huden. På et eller annet punkt må man jo komme seg igjen, og gjør man ikke det blir det jo psykiatrisk avdeling som blir tingen. Kan jo også være at dette var en underliggende vrangforestilling som tilfeldigvis ble utløst akkurat i samme tidsperiode som psykedelika. Er vel en egen sykdom om jeg ikke tar helt feil. Han som angrep møblene sine og hoppet ut av vinduet merker jeg at jeg tror hakket mer på. Derimot skal du ta rimelig høye doser for å klare å bli aggressiv, og å ta så høye doser uten noen andre tilstedet er jo ren idioti. Desverre er det jo leit å høre slike historier. Overlevde kisen? Og er det noen mulighet for at de har overdrevet? Med slike historier som du har skjønner jeg godt at du er avholds.

Forresten, gratulerer med ditt nye grammatiske ordforråd! Skal doble dagens gevinst og minne deg på at ''Unner'' skrives som ''Under''. You learn something new every day
Sist endret av Dartrix; 7. oktober 2020 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sitat av Dartrix Vis innlegg

Den er jo småkjip. Slike historier har jeg sjeldent vært borti, så jeg merker at jeg tviler litt på han som har krypdyr under huden. På et eller annet punkt må man jo komme seg igjen, og gjør man ikke det blir det jo psykiatrisk avdeling som blir tingen. Kan jo også være at dette var en underliggende vrangforestilling som tilfeldigvis ble utløst akkurat i samme tidsperiode som psykedelika. Er vel en egen sykdom om jeg ikke tar helt feil. Han som angrep møblene sine og hoppet ut av vinduet merker jeg at jeg tror hakket mer på. Derimot skal du ta rimelig høye doser for å klare å bli aggressiv, og å ta så høye doser uten noen andre tilstedet er jo ren idioti. Desverre er det jo leit å høre slike historier. Overlevde kisen? Og er det noen mulighet for at de har overdrevet? Med slike historier som du har skjønner jeg godt at du er avholds.

Forresten, gratulerer med ditt nye grammatiske ordforråd! Skal doble dagens gevinst og minne deg på at ''Unner'' skrives som ''Under''. You learn something new every day
Vis hele sitatet...
Haha, merker at de to Tuborene jeg kveila etter forelesning fremdeles sitter i! Well spotted, og på kanten til flaut!

Kan dessverre ikke utdype så mye om doseringen gutta smattet i seg. Mr. Småkryp har vært inn og ut av psykiatrien som du nevner, men bor med en form for verge. Har mer eller mindre null form for kontakt.

Numero dos var dessverre ikke like heldig. Kom vel egentlig aldri helt frem hva han hadde puttet i kroppen, men LSD var bekreftet. For alt jeg vet kan det ha vært en blanding av ymse kjemikalier, men han hadde aldri puttet noen form for drugs i kroppen før syra. Var en merkelig sak.
Sist endret av Hydra; 7. oktober 2020 kl. 00:30.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Litt gøy at du ser deg selv i meg da! Og ja. Det er vel én av mine største frykter hvis vi ser vekk ifra edderkopper og mamma (haha) å ende opp som en junkie. Jeg satt visse premisser for meg selv tidlig da jeg fant ut at det var mer enn bare alkohol og nikotin av nevneverdig verdi. Disse premissene var å fortsette livet helt vanlig og unngå vanedannende stoffer, noe jeg har klart. Jeg gjør det vanvittig bra ifra et akademisk perspektiv, og begynner forhåpentligvis om ikke så altfor lenge på en høyprofilert universitetsutdanning. Problemet var jo det at jeg følte meg såpass svekket og jævlig mot slutten av trippen at jeg følte meg VIRKELIG som en narkoman selv om jeg visste at jeg virkelig ikke var det i det hele tatt mtp de bildene jeg får i hodet når jeg tenker på en junkie. Noen psykonaut har jeg ingen planer om å bli. Ja, jeg har planer om å ta noen relativt store doser psykedelika og trappe gradvis oppover, men kommer nok aldri til å gå høyere opp enn 3,6 gram sopp, slik level 5 dosen er. Noe høyere enn det og du ber jo nærmest om psykose, tenker jeg.

Når det kommer til hva jeg fikk ut av trippen er det en god del. Etter en slik opplevelse vil nok mange få litt avsmak på psykedelika, kjenner mange som har fått avsmak etter en opplevelse av samme natur, men for min del var det snarere tvert imot. Jeg skjønte for første gang hva psykedelika VIRKELIG dreide seg om. Jeg skjønte at dette var litt i tyngste laget, så neste gang vil jeg nok ta en tilsvarende dose og mestre den, og dermed gå videre oppover. Jeg tok masse ifra trippen, og siden den har jeg blitt enda mer motivert til arbeid og har kuttet ut flere mennesker ifra livet som virkelig bare ga meg piss. Lærte også at man burde ha hakket mere respekt for slike substanser enn det jeg har hatt under tidligere trips. Dette er sterke greier, og egentlig ikke noe du burde leke rundt med alt for frekvent.



Den er jo småkjip. Slike historier har jeg sjeldent vært borti, så jeg merker at jeg tviler litt på han som har krypdyr under huden. På et eller annet punkt må man jo komme seg igjen, og gjør man ikke det blir det jo psykiatrisk avdeling som blir tingen. Han som angrep møblene sine og hoppet ut av vinduet merker jeg at jeg tror hakket mer på. Derimot skal du ta rimelig høye doser for å klare å bli aggressiv, og å ta så høye doser uten noen andre tilstedet er jo ren idioti. Desverre er det jo leit å høre slike historier. Overlevde kisen? Og er det noen mulighet for at de har overdrevet? Med slike historier som du har skjønner jeg godt at du er avholds.

Forresten, gratulerer med ditt nye grammatiske ordforråd! Skal doble dagens gevinst og minne deg på at ''Unner'' skrives som ''Under''. You learn something new every day
Vis hele sitatet...


Haha herre gud, det er Hvist mer fra din kant som gir meg assosiasjoner til meg selv som ung og utforskende (fortsatt utforskende da, bare ikke pur ung lengre). Sterk akademisk med planer om fet utdannelse, redd for Mamma (ikke redd for Mamma bokstavelig talt men på trips har jeg til den dag i dag en irrasjonell frykt for at hun bare skal buse inn der jeg bor), til det med at du følte deg svak osv, det faktum at du kutta ut folk som bare gav deg piss, betraktningene dine, gøy å lese det her ass! får meg til å smile og jeg håper du gjør bedre valg enn jeg gjorde, (jeg fikk meg en utdanning til slutt men tulla bort de første studieåra med altfor mye lek, fest og drugs) med din instilling som viker litt fra min så gjør du nok det, lykke til!

Uansett, det er mange måter å være bevandret innen psykedelika på og du har en sundt og reflektert syn på egen psykedelikabruk, og hvis du føler at dette var i drøyeste laget så følg instinktene dine. Men, det høres helt heftig drøyt ut for en som ikke har gjort det, men den eneste grunnen til at jeg selv gjør det er rett og slett at jeg vet jeg kommer helskinna ut på andre siden, men dette er bare for folk som vet hva de gjør og jeg anbefaler det ikke til noen, under noen omstendighet forutsett at de vet hva de begir seg ut på. Jeg ble ikke psykotisk og har aldri vært det men det gir opplevelser som er utenfor din fatteevne, min og selvom jeg har opplevd det, det kan jeg love deg. DMT er dog sammenlignbart med heroiske doser klassiske psykedelika men med mye kortere varighet, det regner jeg med du allerede vet. Derimot føler jeg en DMT-trip gir like mye som en klassisk sopp eller syretripp tross den korte varigheten, for tid spiller 0 og nada der ute. En helt utrolig opplevelse du bør glede deg til når du en gang får anledning og har tid og lyst.

Dette junkiekjøret vi begge har opplevd føler jeg at ligger i syra, i alle fall for meg. Selvom jeg har brukt det mye opp gjennom så er det det jeg har fått minst ut av, noen ganger, når den går tom for ting å vise meg ender jeg bare opp med å krangle med den og det blir så usaklig at jeg har sittet i panikk og fått skylda for jødeutryddelsen under 2. verdenskrig og sånt tull, da ender det bare med at jeg bryter ut i latter.



Men siden jeg ser mye av meg selv i deg så kan vi jo forsøksvis prøve å få bekrefta om du gjør det samme hvis du vil lese to rapporter jeg skrev her på bruket for en del år siden. Kanskje det bare er oppe i hodet mitt, men kanskje du skjønner hva jeg mener?

https://freak.no/forum/showthread.php?t=205656

https://freak.no/forum/showthread.php?t=211610
Sist endret av equimanthorn; 7. oktober 2020 kl. 00:36.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
spørs på personen om jeg syns de er narkis eller ikke. folk som jakter suget er narkis, driver man og desperat spiser flere gram sopp of et helt ark LSD for å føle på noe så er man jo narkis. samme som at de som bare drar seg ei linje eller to med amfetamin på fest ikke er narkiser. jeg synes det er helt normalt for et menneske å ruse seg innimellom, lovlig eller ei, så er det bare krise om det blir for mye.

psykedelika er gambling, jeg tror helt på krypdyrene. kjenner en selv som fikk en knekk og nå er perspektivet feil, dvs. ganger blir lange og smale, høye bygninger lener seg over ham, rom blir mindre. psykedelika er rusmiddel, rusmidler kan gi psykiske problemer, psykedelika er ikke uskyldige greier, man kan lide ut livet av en uheldig trip.

selv nyter jeg psykedelika i små doser, tør ikke ta sjansen på en trip der jeg ikke føler jeg kan være rasjonell nok til å skjønne at jeg tripper, selv om jeg har hørt bra om det.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Vi røykte deretter litt cannabis, og etter det begynte det å gå dårlig.
Vis hele sitatet...
Måtte bare kommentere denne.

Har gang på gang gått på en stor eller mindre smell dersom cannabis tilføyes for tidlig under bruk av større mengder sopp eller LSD. Det gjør fort at tankene går i spinn og man mister til en viss grad klarheten man kan få på psykedelika alene. Det går greit til mikrodoser, men aldri glem at cannabis er mildt psykedelisk så å blande to slike stoffer kan fort bli litt kluss. Ikke at det alltid fører til en badtrip, men har aldri opplevd det som noe spesielt givende hvis det brukes før eller under peak. Enten har jeg blitt så overveldet at jeg må legge meg ned, eller så har det gitt en slags uro jeg ikke klarer å bli kvitt med det første.

Det skal nevnes at bruk av cannabis enten på comedown eller ved mikrodoser av psykdelika har jeg aldri opplevd problemer, tvert i mot forlenger det comedown perioden og tar deg inn i en slags behagelig transe hvor du blir ekstremt avslappet og alt av stimuli er svært underholdene.
Sist endret av andlov5000; 7. oktober 2020 kl. 00:38.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
... Vi røykte deretter litt cannabis ...
Vis hele sitatet...
Uffda.

Som du fikk erfare er dette en dårlig idé, i det minste før trippen er tilnærmet ferdig (da kan det være en ganske god idé, for å få sove). Vi har alle vært der. I motsetning til mye annet blir ikke cannabis-paranoia noe bedre på psykedelika.

Jeg vil råde deg til å ikke fortsette eskalering av dose før du har tatt samme dose igjen uten problemer. Hjernen husker hvordan det er å ha en kjip psykedelisk opplevelse, dessverre kan dette gjøre det enklere å få en dårlig opplevelse senere, og det kan bli en god del verre enn å overbevise en selv om at man er junkie.

Opplevelsen din er på en måte svar på spørsmålet du stiller. Hardbarka normies vet ingenting om emnet, og tror LSD har samme skadeprofil som stimulanter, opiater. Du vet at dette er feil, men det gjør dessverre ikke mamma. Det var mamma og hennes meningsfellers syn på psykedelika som manifesterte seg i deg da du rullet på gresset.
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hydra Vis innlegg
Haha, merker at de to Tuborene jeg kveila etter forelesning fremdeles sitter i! Well spotted, og på kanten til flaut!

Kan dessverre ikke utdype så mye om doseringen gutta smattet i seg. Mr. Småkryp har vært inn og ut av psykiatrien som du nevner, men bor med en form for verge. Har mer eller mindre null form for kontakt.

Numero dos var dessverre ikke like heldig. Kom vel egentlig aldri helt frem hva han hadde puttet i kroppen, men LSD var bekreftet. For alt jeg vet kan det ha vært en blanding av ymse kjemikalier, men han hadde aldri puttet noen form for drugs i kroppen før syra. Var en merkelig sak.
Vis hele sitatet...
Uff da. Høres jo ut som noe kriminelt. Kondolerer forresten!

Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Haha herre gud, det er Hvist mer fra din kant som gir meg assosiasjoner til meg selv som ung og utforskende (fortsatt utforskende da, bare ikke pur ung lengre). Sterk akademisk med planer om fet utdannelse, redd for Mamma (ikke redd for Mamma bokstavelig talt men på trips har jeg til den dag i dag en irrasjonell frykt for at hun bare skal buse inn der jeg bor), til det med at du følte deg svak osv, det faktum at du kutta ut folk som bare gav deg piss, betraktningene dine, gøy å lese det her ass! får meg til å smile og jeg håper du gjør bedre valg enn jeg gjorde, (jeg fikk meg en utdanning til slutt men tulla bort de første studieåra med altfor mye lek, fest og drugs) med din instilling som viker litt fra min så gjør du nok det, lykke til!

Uansett, det er mange måter å være bevandret innen psykedelika på og du har en sundt og reflektert syn på egen psykedelikabruk, og hvis du føler at dette var i drøyeste laget så følg instinktene dine. Men, det høres helt heftig drøyt ut for en som ikke har gjort det, men den eneste grunnen til at jeg selv gjør det er rett og slett at jeg vet jeg kommer helskinna ut på andre siden, men dette er bare for folk som vet hva de gjør og jeg anbefaler det ikke til noen, under noen omstendighet forutsett at de vet hva de begir seg ut på. Jeg ble ikke psykotisk og har aldri vært det men det gir opplevelser som er utenfor din fatteevne, min og selvom jeg har opplevd det, det kan jeg love deg. DMT er dog sammenlignbart med heroiske doser klassiske psykedelika men med mye kortere varighet, det regner jeg med du allerede vet. Derimot føler jeg en DMT-trip gir like mye som en klassisk sopp eller syretripp tross den korte varigheten, for tid spiller 0 og nada der ute. En helt utrolig opplevelse du bør glede deg til når du en gang får anledning og har tid og lyst.

Dette junkiekjøret vi begge har opplevd føler jeg at ligger i syra, i alle fall for meg. Selvom jeg har brukt det mye opp gjennom så er det det jeg har fått minst ut av, noen ganger, når den går tom for ting å vise meg ender jeg bare opp med å krangle med den og det blir så usaklig at jeg har sittet i panikk og fått skylda for jødeutryddelsen under 2. verdenskrig og sånt tull, da ender det bare med at jeg bryter ut i latter.



Men siden jeg ser mye av meg selv i deg så kan vi jo forsøksvis prøve å få bekrefta om du gjør det samme hvis du vil lese to rapporter jeg skrev her på bruket for en del år siden. Kanskje det bare er oppe i hodet mitt, men kanskje du skjønner hva jeg mener?

https://freak.no/forum/showthread.php?t=205656

https://freak.no/forum/showthread.php?t=211610
Vis hele sitatet...
Haha. Er vel en større påvirkningskraft og makt hos foreldre enn vi tenker! Vet selv at min far som er godt oppe i 50-årene fremdeles er redd for min bestemor! Og for noen tripreports! Kjenner meg veldig igjen i tankene på psykedelika og rundt dets mening. Fant nå også ut at du er blind. Er du delvis blind eller fullstendig blind? Så du noe som helst på psykedelika eller var det bare tankekjøret som virkelig satt seg? Jeg må si at det å være på psykedelika uten å kunne se noe som helst høres ut som det jævligste jeg kunne forestilt meg. Komplett derealisasjon. Hørtes dog utrolig spennende ut, og relaterer som sagt veldig på mange av utsagnene og følelsene. Denne junkiefølelsen man får på syre tror jeg det er en logisk forklaring på. Det varer alt for lenge. Man blir sliten og på mange måter skitten. Jeg opplevde dette på sopp da, så mulig argumentet er litt invalid. Hva var dosen på syretrippen du rapporterte? Du slår meg som en intellektuell type! Bruker du fortsatt samme måte for å skrive, eller har teknologien kommet enda et hakk?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
spørs på personen om jeg syns de er narkis eller ikke. folk som jakter suget er narkis, driver man og desperat spiser flere gram sopp of et helt ark LSD for å føle på noe så er man jo narkis. samme som at de som bare drar seg ei linje eller to med amfetamin på fest ikke er narkiser. jeg synes det er helt normalt for et menneske å ruse seg innimellom, lovlig eller ei, så er det bare krise om det blir for mye.

psykedelika er gambling, jeg tror helt på krypdyrene. kjenner en selv som fikk en knekk og nå er perspektivet feil, dvs. ganger blir lange og smale, høye bygninger lener seg over ham, rom blir mindre. psykedelika er rusmiddel, rusmidler kan gi psykiske problemer, psykedelika er ikke uskyldige greier, man kan lide ut livet av en uheldig trip.

selv nyter jeg psykedelika i små doser, tør ikke ta sjansen på en trip der jeg ikke føler jeg kan være rasjonell nok til å skjønne at jeg tripper, selv om jeg har hørt bra om det.
Vis hele sitatet...
Må si at du har et ganske bra poeng. Er stor forskjell på å jakte på en rus og å ville kose seg litt ekstra en gang iblant. Er interessert i dosene du selv bruker for å unngå å virkelig miste grepet?

Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Måtte bare kommentere denne.

Har gang på gang gått på en stor eller mindre smell dersom cannabis tilføyes for tidlig under bruk av større mengder sopp eller LSD. Det gjør fort at tankene går i spinn og man mister til en viss grad klarheten man kan få på psykedelika alene. Det går greit til mikrodoser, men aldri glem at cannabis er mildt psykedelisk så å blande to slike stoffer kan fort bli litt kluss. Ikke at det alltid fører til en badtrip, men har aldri opplevd det som noe spesielt givende hvis det brukes før eller under peak. Enten har jeg blitt så overveldet at jeg må legge meg ned, eller så har det gitt en slags uro jeg ikke klarer å bli kvitt med det første.

Det skal nevnes at bruk av cannabis enten på comedown eller ved mikrodoser av psykdelika har jeg aldri opplevd problemer, tvert i mot forlenger det comedown perioden og tar deg inn i en slags behagelig transe hvor du blir ekstremt avslappet og alt av stimuli er svært underholdene.
Vis hele sitatet...
Som du og Bær nevner, cannabis er generelt en dårlig idé. Min kompis som var på Molly landet naturligvis litt før meg ettersom at dette ble inntatt omtrent samtidig. Er en grunn til at man redoserer Molly utover kvelden, heh... Vi planla å røyke på comedownen, men jeg peaket vel fortsatt når han dro frem jointsa. Det så så koselig ut å sitte der ute og røyke, verdt å nevne så var dette uteområdet helt nydelig. Platting med bord, hengekøye, trær, noen merkelige gule sopp, utsikt til havet osv. Dermed joinet jo jeg selvfølgelig han i røykingen. Burde nok ventet i et par timer til, men lett å være etterpåklok. Er som sagt heller ingen stor cannabisrøyker. Er et par ganger i året, så toleransen var jo inteteksisterende. Dermed ble det for mye cannabis for tidlig. Prøver ikke å skylde på kompisen min altså, er 100% min egen feil, men dette var altså omstendighetene som førte til den litt kjipe slutten på dagen. La meg bare nevne at én time når man badtripper føles IKKE ut som én time. Disse timene føltes ut som minst 2 døgn ��

Sitat av Bær Vis innlegg
Uffda.

Som du fikk erfare er dette en dårlig idé, i det minste før trippen er tilnærmet ferdig (da kan det være en ganske god idé, for å få sove). Vi har alle vært der. I motsetning til mye annet blir ikke cannabis-paranoia noe bedre på psykedelika.

Jeg vil råde deg til å ikke fortsette eskalering av dose før du har tatt samme dose igjen uten problemer. Hjernen husker hvordan det er å ha en kjip psykedelisk opplevelse, dessverre kan dette gjøre det enklere å få en dårlig opplevelse senere, og det kan bli en god del verre enn å overbevise en selv om at man er junkie.

Opplevelsen din er på en måte svar på spørsmålet du stiller. Hardbarka normies vet ingenting om emnet, og tror LSD har samme skadeprofil som stimulanter, opiater. Du vet at dette er feil, men det gjør dessverre ikke mamma. Det var mamma og hennes meningsfellers syn på psykedelika som manifesterte seg i deg da du rullet på gresset.
Vis hele sitatet...
Cannabis er allerede nevnt og svart på, men som du nevner blir det planen. Vente en liten mnd for å unngå både toleranse og hppd, for så å ta en tilsvarende dose og mestre denne UTEN cannabisbruk. Noe som hjalp meg under trippen var en liste jeg hadde laget over ting jeg evt kom til å ha lyst på under trippen som min kompis kunne hjelpe med, eller generelle betryggende beskjeder. ''Dette går bra'' ''xxx passer på''. Neste gang får jeg skrive opp at jeg ikke er en junkie og be til de psykedeliske gudene om at det neste jeg overbeviser meg om på en trip ikke er verre enn å tenke at man er en junkie, heh... Har vel aldri diskutert noe særlig psykedelika med min mor, men disse sammenhengene du trekker har non litt mer enn bare et snev av sannhet i seg. Meget artige koblinger som antageligvis er korrekt. Takk skal dere ha alle sammen!
Sist endret av Dartrix; 7. oktober 2020 kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@dartrix, sliter litt med å multisittere riktig så for å unngå wall of text så bare svarer jeg rett i tråden.

Jeg tror heller junkiekjøret vårt beror mye på at psykedelika snakker i bilder og begge de to klassiske blottlegger en på sett og vis, og for å vise deg fra din mest svake side så tegner de deg som en junkie så du skal forstå greia, tror jeg da, kanskje jeg er helt på viddene. Men ja, meget mulig du har et poeng, i hvertfall dette med å føle seg skitten er jeg 100% med på, både på syre og ikke så potent sopp. Derimot på skikkelig gode strains så føler jeg heller en renhet i stedet.

Jeg er 100% blind ja, født sånn. Teknologien er fortsatt den samme, sett bort i fra at nå så sitter jeg på en Mac som har dette programmet innebygd fra før av, VoiceOver heter det. Dette gjelder også for alle appleprodukter så Iphonen min fungerer på samme måte. dette kan du forøvrig også få til androidtelefoner men da må dette lastes ned, i alle fall sist jeg sjekka. Men jo takk i lige måte, jeg forstår at det kan føles veldig skremmende for folk ja, men første gang jeg inntok psykedelika så skjønte jeg med en gang at jeg følte meg hjemme. Jeg har alltid vært en trippy kid, har alltid gått rundt og vært småpsykedelisk så tripping ble for meg som å komme hjem, so to say. I tillegg til at jeg har en høy grad (blitt lavere jo eldre jeg blir men fortsatt høy) av synestesi. Jeg vet jo ikke hva det er å se så jeg har ikke sett noe, tror jeg. derimot, på store mengder sopp har jeg opplevd helt sjuke greier som jeg ikke skjønner en dritt av som jeg noen ganger har begynt å undre på om kunne ha vært en slags form for syn, men har ingen referanserammer så det kan jeg ikke svare godt nok på. Nå for tida går det mest i Ketamin som er min ubestridte favoritt, så de klassiske er forbeholdt sjeldne anledninger men uansett hvilket stoff så er jeg og han kompisen min i en særstilling i synshemmamiljøet, ingen tvil om det. Det er forresten meget mulig jeg dukker opp i Skravleklassen snart også hvis du har fulgt den podcasten, Sturla har nå begynt å bruke Freak for å spre den ytterligere og vi har prata litt sammen i det siste og skal drodle litt rundt hele greia snarest så stay tuned, den vil bli varslet om her inne, der skal jeg etter alt å dømme gå i skikkelig detalj. Jeg valgte å delta for å vise mangfoldet i hva slags folk som bruker psykedelika, både rekreasjonelt og terapeutisk.
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
@dartrix, sliter litt med å multisittere riktig så for å unngå wall of text så bare svarer jeg rett i tråden.

Jeg tror heller junkiekjøret vårt beror mye på at psykedelika snakker i bilder og begge de to klassiske blottlegger en på sett og vis, og for å vise deg fra din mest svake side så tegner de deg som en junkie så du skal forstå greia, tror jeg da, kanskje jeg er helt på viddene. Men ja, meget mulig du har et poeng, i hvertfall dette med å føle seg skitten er jeg 100% med på, både på syre og ikke så potent sopp. Derimot på skikkelig gode strains så føler jeg heller en renhet i stedet.

Jeg er 100% blind ja, født sånn. Teknologien er fortsatt den samme, sett bort i fra at nå så sitter jeg på en Mac som har dette programmet innebygd fra før av, VoiceOver heter det. Dette gjelder også for alle appleprodukter så Iphonen min fungerer på samme måte. dette kan du forøvrig også få til androidtelefoner men da må dette lastes ned, i alle fall sist jeg sjekka. Men jo takk i lige måte, jeg forstår at det kan føles veldig skremmende for folk ja, men første gang jeg inntok psykedelika så skjønte jeg med en gang at jeg følte meg hjemme. Jeg har alltid vært en trippy kid, har alltid gått rundt og vært småpsykedelisk så tripping ble for meg som å komme hjem, so to say. I tillegg til at jeg har en høy grad (blitt lavere jo eldre jeg blir men fortsatt høy) av synestesi. Jeg vet jo ikke hva det er å se så jeg har ikke sett noe, tror jeg. derimot, på store mengder sopp har jeg opplevd helt sjuke greier som jeg ikke skjønner en dritt av som jeg noen ganger har begynt å undre på om kunne ha vært en slags form for syn, men har ingen referanserammer så det kan jeg ikke svare godt nok på. Nå for tida går det mest i Ketamin som er min ubestridte favoritt, så de klassiske er forbeholdt sjeldne anledninger men uansett hvilket stoff så er jeg og han kompisen min i en særstilling i synshemmamiljøet, ingen tvil om det. Det er forresten meget mulig jeg dukker opp i Skravleklassen snart også hvis du har fulgt den podcasten, Sturla har nå begynt å bruke Freak for å spre den ytterligere og vi har prata litt sammen i det siste og skal drodle litt rundt hele greia snarest så stay tuned, den vil bli varslet om her inne, der skal jeg etter alt å dømme gå i skikkelig detalj. Jeg valgte å delta for å vise mangfoldet i hva slags folk som bruker psykedelika, både rekreasjonelt og terapeutisk.
Vis hele sitatet...
Så vanvittig fett med den podcasten da! Skal definitivt holde utkikk. Er et svært potensial i dette her som vi ikke ser. Den terapeutiske delen er definitivt noe jeg er overrasket over at vi ikke har utforsket mer av. Derimot mtp at alkohol er lovlig, og Marijuana ikke så er det egentlig ikke så overraskende. For ikke å nevne det stakkarslige presidentvalget amerikanerne nå står ovenfor. Biden og Trump... Oh my. Krysser fingrene for at det kommer noen medisinske gjennombrudd i forskningen på dette her en gang i fremtiden, men foreløpig ser det ganske mørkt ut. Ketamin er jeg litt sketched ut over. Dette grunnet at det ikke er direkte et psykedelika, men også en form for anestesi og downer. Avhengighetspotensialet er der, noe jeg i størst mulig grad vil styre unna mtp hvor lett jeg har det for å falle tilbake i nikotinfellen. Skjøt ketamin i griser under arbeidsuken min i 9. Klasse for så å sterilisere dem. Visste ikke helt hva det var på det tidspunktet, men liker å tenke tilbake på at jeg faktisk hadde muligheten en gang. Haha.

Må også si at jeg ikke helt klarer å ordlegge meg på hvor fett jeg syns det er at en blind person tar psykedelika. Blinde mennesker har alltid fascinert meg. Hvordan de klarer å ha kontroll på enhver ting. Lekte tidligere med kontroll i blinde da jeg drev med Rubiks Kube. Det å kunne se på kuben i noen minutt, for så å ta på et ''blindfold'' og løse den var noe som ga en vanvittig tilfredsstillelse. Jeg tenkte på hvordan det måtte være å konstant være blind og måtte forholde seg til ting på samme måte som jeg måtte med rubiks kuben bare konstant. Det ble altfor abstrakt og jeg ble utrolig takknemlig for at jeg hadde syn en god periode. Nå har jeg 6+ i brillestyrke da, så å si at jeg har syn er å ta litt hardt i, haha. Uansett, så var det vanvittig fett å høre historiene dine, så gleder jeg meg til podcast!
Jeg har ikke så mye å tilføye angående "Ola Nordmann" da min bruk av psykadelika strekker seg tilbake 8 år.

Synes du kansje bør roe ned bruken litt, flere tripper på sopp, LSD og 2cb på et par måneder er ganske overdreven bruk, så tenker du allerede på DMT som neste steg.
Jeg skjønner det er gøy når man først har oppdaget psykadelika, men en slik bruk over tid vil nesten garantert være skadelig for psyken, du får ikke fordøyet trippene skikkelig heller. Psykadelika er best brukt som et verktøy og ikke rusmiddel som det høres ut som bruken din heller mot nå.

Det er på ingen måte ment som personelig kritikk, men heller til hjelp, da det er kraftige substanser som helst ikke bør inntas mer en 2-3 ganger i året. Det er for en grunn at folk flest som bruker psykadelika ikke tar det ukentlig, eller månedlig for den saks skyld.
Sist endret av Passiv; 7. oktober 2020 kl. 09:51.
Er cirka et år siden jeg prøvde LSD for første gang. Kjæresten min prøvde det først og forklarte meg hvordan det var. Jeg ble veldig nysgjerrig og begynte å gjøre store mengder Reasearch. Prøvde det først på en Søndag etter et barneselskap. Var en relativt liten dose på rundt 100-150ug. Innså når klokken var rundt 01:00 at jeg ikke kom til å sove denne natten og sendte mld til sjefen at jeg var syk. Var en rolig tripp.
Har vært prøvd LSD en 3-4 ganger. Største dosen var på rundt 500ug. Det var noe annet. Ting sluttet å gi mening. Føltes ut som verden falt ifra hverandre. Hadde loops osv. Var ikke badtrip på noen måte bare litt rart.

Har aldri selv opplevd noe spesielt dypt på LSD.

Men nå for et par uker siden tok jeg for første gang Flein. Det var mye dypere. Mye mer intenst. Tok med LEMON TEK som du nevnte tidligere. tok rundt 2gram på tom mage. Jeg lå i sofaen i det som føltes ut som flere timer med øynene igjen mens jeg møtte "guder". Var flere skikkelser. Fikk lært flere ting den turen. Så foretrekker sopp.

Har plukket endel flein i det siste og tenker å ta det. Har en del ting jeg sliter psykisk med for tiden som jeg gjerne vil ha hjelp til og finne noen svar på.

Jeg var helt imot psykadelika før jeg prøvde noe før. Kan ha noe med at jeg har aldri egentlig kjent noen som har vært borti det og har bare hørt historier om folk som hopper ut vindu osv. Så har jeg en søster som var ganske heavy narkoman fra jeg var liten av. Så var veldig redd for det selv.

Jeg har de siste årene eksprimentert med flere typer narkotika. For det meste hasj, som jeg liker. Kan ikke fordra alkohol så røyker heller litt og ser en god film Tar XTC innimellom med gode venner og god musikk. Prøvd en del speed men er ikke noe for meg.
Jeg er en person som liker å ha kontroll, har ikke noe spesielt avhengighetsskapende personlighet så har aldri vært noe problem.

Nå holder jeg meg til Psykadelika, Hasj og XTC på spesielle dager. Alltid full kontroll og tar heller for lite enn for mye.
Er veldig interessert i det jeg har å lære av psykadelika spesielt nå som jeg har prøvd sopp. Kunne tatt LSD for gøy siden det ikke er så veldig "helbredende" for meg.

Har prøvd å snakke med familen min om forskjellige rusmidler i noen år nå. Prøver å vise litt forskning og statistikk men de er som alle andre "straight" folk. Hater alt som ikke er alkohol. Og om du tar noe, så er du narkis :P

Har vokst opp med en del rusmisbrukere i familien. Men ser på brukere av psykadelika som vanlige mennesker. Tror mange har noe å lære av psykadelika, men det er definitivt ikke for alle. Tror det viktigste brukere av psykadelika kan gjøre er å gjøre nok Reasearch først og være sikker på det de prøver.
Ser ikke på de som misbrukere med mindre de misbruker.
Sitat av Dartrix Vis innlegg

Vi røykte deretter litt cannabis
Vis hele sitatet...
Der har du syndebukken:O
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Må si at du har et ganske bra poeng. Er stor forskjell på å jakte på en rus og å ville kose seg litt ekstra en gang iblant. Er interessert i dosene du selv bruker for å unngå å virkelig miste grepet?
Vis hele sitatet...
selv bruker jeg i hovedsak LSD, selv føler jeg at 300ug er grensa, 350+ blir for mye, er mest komfortabel med 200-250ug, men nyter det gjerne helt ned i 150ug når jeg ønsker en mindre intens opplevelse. liker også mdma, og har du psyken til det, syns jeg candyflipping er en intens spirituell oppevelse. bruker å si at LSD åpner sinnet ditt, og MDMA åpner hjertet. bruker aldri mer enn 150mg MDMA, om jeg skal blande holder jeg meg til 80-100mg MDMA og 150-200ug LSD.
Jeg anbefaler å sjekke ut en episode av podcasten "Hennings Verden" som heter "Psykedelika i Norge". Der snakker han med ei som har skrevet masteroppgave disse miljøene i Norge.
https://open.spotify.com/show/4AEoQh...RDi0Bw9SYiuZrw

Høres ut som det kan være noe for deg. Lykke til på ferden videre, du høres ut som et fornuftig menneske.