Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1101
Hei!

Har er jævlig irriterende problem på laptopen, som plutselig dukket opp etter jeg våknet den opp fra dvalemodus. Lyden fungerer ikke på hverken Youtube, Itunes, eller Windows Media Player. Prøver jeg å starte en .mp3 fil i Windows Media Player så kommer det opp CUsers\*******\Desktop\".mp3 - Serverutføringen mislyktes. Åpner jeg Itunes så står det at det er noe feil med lyd-innstillingene, men ifølge Windows så fungerer de helt fint.

Men lyden fungerer fortsatt for Windows, dataen lager f.eks lyd når jeg trykker på volum-slideren. Prøvde å laste ned en driver (IDT High-Definition (HD) Audio) , men installasjonen brukte merkverdig lang tid før installasjonen klikket.

Noen som har tips?

Har nå prøvd å avinstallere lyddriveren for og så installere den igjen. Funket heller ikke. Når jeg prøver å spille av en sang i spotify står det "there is a problem with your sound card. Spotify can't play music". Dere vet virkelig ikke hva dere har har før lyden forsvinner fra dataen folkens, verdsett lyden deres folkens.
har du prøvd med en reboot av maskinen din? hvis ikke dette hjelper så trenger vi litt mer info ang maskinen din og hva som er prøvd for og fikse dette
Kontrollpanel > Lyd > Avspilling. Har du riktig enhet her?
Skjekk om du har riktig avspillingsenhet på kontrollpanel.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
har du prøvd med en reboot av maskinen din? hvis ikke dette hjelper så trenger vi litt mer info ang maskinen din og hva som er prøvd for og fikse dette
Vis hele sitatet...
Ja, har startet den på nytt flere ganger.

Dette har jeg prøvd:
  • Startet den på nytt
  • Prøvd å installere forskjellige lyddrivere, installajsonen klikker hver gang
  • Deaktivert driveren, aktivert den igjen
  • Avinstallert driveren og latt windows installere driveren automatisk
  • Skrudd på forskjellige lydenheter
  • Brukt USB-høytalere
  • Spilt av lyd i alle forskjellige programmer jeg har

Det er en HP Probook 4320s, med IDT High Definition Audio CODEC driver. Av en merkelig grunn er det flere innstillinger jeg ikke kommer meg inn på f.eks administrer lydenheter.

Er ganske lost, og kan heller ikke reformatere driten før mandag, siden jeg ikke har tilgang på harddisk før den tiden.