Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 32431
Katy Perry <3
Hvor lenger har vi ikke laget vitser om negre og jøder? Det er utallige vitser om negre og jøder jeg har ledd meg skakk i hjel av, uansett hvor uskyldige de er. Har også hørt en del vitser om ABB og Utøya som jeg faktisk lo av, uten at jeg støtter ABB og det han står for.

Den offisielle AUF 2012 sangen på Utøya vil være "Born to Run" av Bruice Springsteen.
Sist endret av saxoni; 7. mai 2012 kl. 01:35.
Sitat av Tommen_ Vis innlegg
som hobby-komiker vil jeg si:
man kan kødde med alt, utenom barn og døde mennesker.
utøya og massakeren er ikke noe å vitse om.
Vis hele sitatet...
Louis C.K lager vitser om både døde mennesker og barn. Og han er desidert den beste standup komikeren jeg noen gang har hørt!
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Mange anonyme mennesker lager memes og bilder og kødder med ting som "Breiviks Swimming School" eller "Dead Island" osv for å lage kontrovers/forsøk på humor, og det er faktisk ganske mange som bruker det som et hjelpemiddel til å komme over tragedien på Utøya og det som hendte. Meg inkludert, jeg lager ikke slike bilder selv men noen av dem får meg faktisk til å dra litt på smilebåndet.

Det er jo selfølgelig ingen som syns at 22.Juli faktisk var en positiv eller humoristisk ting. Det er jeg hundre prosent sikker på. Tilogmed de som lager vitser om 22.Juli mener innerst inne at det er en forferdelig tragedie, de må bare "kødde" om det for å ikke bryte sammen. Det gir ihvertfall mening for meg.
Vis hele sitatet...
Du er ganske langt på jordet om du tror de bildene blir lagt av folk som trenger å komme over tragedien. Dette for eksempel. Noen blir bare ikke så sterkt påvirket av tragedier som media har prøvd å fortelle oss at vi skal bli. Seriøst, leserinnlegg etter leserinnlegg om at man ikke greier å se på TV fordi de trenger å holde rettsaken på avstand osv.. Mulig det er jeg som er kald, men greier virkelig ikke å forstå at dette kan påvirke folk noe særlig med mindre de hadde venner/familie/seg selv på utøya.

For øvrig blir 9/11 vitset om like mye i USA som i Norge, vil dog si det er litt annerledes i og med at Utøya var en camp for barn, og hvert offer ble drept face 2 face med gjerningsmannen.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
22/7 er en av Norges største tragedier, og da sier det seg selv at det ikke skal spøkes med. - Ikke en gang om et tiår eller hvor lenge det måtte være.
Vis hele sitatet...
Det kommer vel litt ann på hvem du forteller spøken til da.
Norskehesten
Alden's Avatar
Er en komiker som heter Andrew Lawrence som hadde ett show der han snakket om Breivik og Multiculturalism.

videon er fjernet fra der jeg fant den.

http://www.liveleak.com/view?i=ea9_1335710272

fant en virker

http://www.youtube.com/watch?v=EYCsfbVuR6Y
Sist endret av Alden; 7. mai 2012 kl. 03:21.
Det må kunne være mulig å kødde med alvorlige ting. Eller så blir alt bare depresivt, feks Family guy, hvor mange drøye spøker har ikke de hatt som folk drar på smilebåndet av? Det var bare ET eksempel, så trenger ikke masse dritt haglende. Mener heller ikke at man skal gå å ha det gøy på 22 julis hendelse, men folk må være mer..ja hva skal si.. finner ikke riktig ord, men sikkert fler som skjønner hva jeg mener.


Å jeg er IKKE tilhenger av Breivik på noen som helst måte bare så det er sagt!
Jeg mener man kan vitse om alt, selv utøya-tragedien, 9/11, rasisme, jøder, handicap, and so on...
Jeg personlig ville ikke tatt meg nær av dette, men jeg forstår også folk som tar seg nær av det.
Uansett tragedie så vil det oppstå vitser og spøker om hendelsen, så ta en frekk kommentar med godt mot, det vil alltid være noen som vil føle seg støtt av en vits.

Du skal selvfølgelig velge publikum med omhu. En 9/11-vits blir nok bedre mottatt på den lokale puben i Norge, enn på en random bar i, New York.

Hvor lang tid gikk det ikke før hele norge vitset om billig kebab etter denne saken?
Alt varierer på hvem du er med. En god del av vennegjengen har en ganske mørk form for humor, så det kommer en del fæle ting opp. Men er vi i humør, så ler vi
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Alt varierer på hvem du er med. En god del av vennegjengen har en ganske mørk form for humor, så det kommer en del fæle ting opp. Men er vi i humør, så ler vi
Vis hele sitatet...
Det er veldig mykje humor som fungerer fordi ein kjenner publikum, og publikum veit at det er humor. Det fungerer sjeldan veldig godt i det offentlege rom, sidan publikum er langt mindre homogent der.
2uker etter 22 Juli, holdt vi en bygdefest der en gammel man startet å spøke om AUF, følte meg utrolig slem når bare jeg flirte seg skakk, var en liten stemme som kom (Ehm bestefar, litt tidlig å spøke med sånt...)
Sitat av Loppen Vis innlegg
Jeg syns bilder som dette er bare provoserende og kvalmt å spøke med.
Vis hele sitatet...
Vell, vill ikke si at det er noe verre enn dette bilde.
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Vell, vill ikke si at det er noe verre enn dette bilde.
Vis hele sitatet...
Jeg må si jeg føler meg litt følelsesløs når jeg ler av disse bildene.. :P

Angående sistnevnte, er vel denne en slager:
To soon, you must let the dust settle. (Syntes ikke denne er upassende lenger.)

Skal nevnes at jeg helt sikkert hadde tenkt anerledes dersom jeg kjente noen som døde, men jeg er ekstremt forsiktig med å uttrykke vitser om slike ting da jeg er omringen av mennesker som blir veldig berørt av slike tragedier..
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ofte når det skjer internationale tragedier som massakren som hendte 22.Juli på Utøya eller terrorist angrepet 11.September så er humor faktisk en av måtene og komme over tragedien på.

Mange anonyme mennesker lager memes og bilder og kødder med ting som "Breiviks Swimming School" eller "Dead Island" osv for å lage kontrovers/forsøk på humor, og det er faktisk ganske mange som bruker det som et hjelpemiddel til å komme over tragedien på Utøya og det som hendte. Meg inkludert, jeg lager ikke slike bilder selv men noen av dem får meg faktisk til å dra litt på smilebåndet.

Det er jo selfølgelig ingen som syns at 22.Juli faktisk var en positiv eller humoristisk ting. Det er jeg hundre prosent sikker på. Tilogmed de som lager vitser om 22.Juli mener innerst inne at det er en forferdelig tragedie, de må bare "kødde" om det for å ikke bryte sammen. Det gir ihvertfall mening for meg.

På samme måte som noen svarte mennesker kaller hverandre "Nigger", der er jo Ironisk siden det er et veldig undertrykkende ord om mørkhuda folk. Men de bruker det ironisk og på en humoristisk måte for å gjøre noe positivt ut av en helt forferdelig slave alder.
Vis hele sitatet...
Jeg kan forsikre deg om at ingen bruker den slags humor for å komme over tragedien. Humor er en stor del av prosessen for å komme tilbake til det normale, men det er humor om hvordan man reagerte under massakren og andre morsomme ting i etterkant. Humor på bekostning av de døde ungdommene og massakren syns de er forkastelig.
Overflødig
Fossen's Avatar
ALT kan spøkes med, noe annet ville vært sensur.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg kan forsikre deg om at ingen bruker den slags humor for å komme over tragedien. Humor er en stor del av prosessen for å komme tilbake til det normale, men det er humor om hvordan man reagerte under massakren og andre morsomme ting i etterkant. Humor på bekostning av de døde ungdommene og massakren syns de er forkastelig.
Vis hele sitatet...
Jeg kan forsikre deg om at du tar feil, jeg kjenner nemlig minst 4 som bruker den typen humor for og komme seg over tragiske hendelser.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Ser folk bruke breivik som referanse overalt, quote en russer på mw2: Lets go breivik on them!
Bare jeg som har litt makaber humor, og ikke syntes bildene var morsomme? Syns til og med det bilde av Breivik der det står [COLOR="White"]"let the bodies hit the fjord[/COLOR]" er morsommere. Blir så billig humor, ala "hva er greiene med flymat?".
Sist endret av TheGloryHole; 7. mai 2012 kl. 14:37.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Loppen Vis innlegg
Jeg syns bilder som dette er bare provoserende og kvalmt å spøke med.
Vis hele sitatet...
Gud bedre, der lo jeg fælt og skammet meg noe verre på en gang
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Jeg kan forsikre deg om at du tar feil, jeg kjenner nemlig minst 4 som bruker den typen humor for og komme seg over tragiske hendelser.
Vis hele sitatet...
Fire fornærmede? I så fall skal alle få lov til å bruke den metoden de selv vil for å komme over tragedien.
Hun er jo AP'er sjæl. Faren eller bestfaren hennes satt på Grini under krigen...
Om det skal være humor rundt ABB? Så absolutt, men da også på hans bekostning, ikke de sårede, drepte, overlevende eller etterlatte.
Jeg synes å kødde med ABB er veldig morsomt. Bildet her i tråden har jo fått en god del KP. Strider det i mot reglene på forumet å lage en tråd med morsomheter rundt ABB?

Selv om jeg synes det er morsomt å kødde med ABB betyr ikke det at jeg har 0 respekt for de drepte og alle de pårørende.
Katy Perry <3
Sitat av Marr Vis innlegg
Selv om jeg synes det er morsomt å kødde med ABB betyr ikke det at jeg har 0 respekt for de drepte og alle de pårørende.
Vis hele sitatet...
Selv om du synes det er morsomt å kødde med de drepte og pårørende betyr ikke det at du har 0 respekt for de, heller.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av saxoni Vis innlegg
Selv om du synes det er morsomt å kødde med de drepte og pårørende betyr ikke det at du har 0 respekt for de, heller.
Vis hele sitatet...
Kanskje du ikke mener det selv, men da tenker du jo ikke særlig langt. Det vil åpenbart gå inn på de pårørte, og de fleste vil jo se sjokkert på deg om du åpenlyst vitser om de drepte og pårørende.
Katy Perry <3
Sitat av ViceR Vis innlegg
Kanskje du ikke mener det selv, men da tenker du jo ikke særlig langt. Det vil åpenbart gå inn på de pårørte, og de fleste vil jo se sjokkert på deg om du åpenlyst vitser om de drepte og pårørende.
Vis hele sitatet...
Jeg vitser åpenlyst om hverken ABB eller ofre fra Utøya. Men om du sitter med et par kompiser og starter å tulle med sistnevnte, betyr ikke dette at du ikke har respekt for dem - det betyr bare at du har en litt skrudd (og morsom, i følge meg selv) sans for humor.
Sist endret av saxoni; 7. mai 2012 kl. 18:52.
Selv er jeg en som er glad i humor og ser på det som et verktøy for ikke bare humor men også noe som kan ta alvoret ut av en sak i et par minutter så man får en liten pause og kan se saken med nye øyne som ikke har en tåke av hat eller sinne som dugger for.
Jeg tror alle som lager vitser og spøker om denne saken er veldig klare over sakens alvor, like mye som dere som føler at det er respektløst å le av det.
Men saken er at vi har alle liv å leve ved siden av hva vi måtte føle og mene om ABB og hans handlinger og når du kan le av det så skaper du en viss distanse som gjør deg mindre preget når du ikke har tid til å være preget.
Personlig tror jeg alle vi burde unne oss selv å le av noen av spøkene rundt det (sålenge du ikke er direkte påvirket) da det vil gjøre hverdagen din langt bedre og gjøre deg langt mer behagelig å være rundt.
Og det er et skille der, selv om jeg ler av vitsene som skapes rundt denne hendelsen står jeg ikke og forteller de høylytt på bussen og roper ytringsfrihet hvis noen skulle bli støtet, men jeg ler av spøkene med venner jeg vet har samme humoren og ikke er direkte påvirket.
Noen vil velge å kalle det feighet, andre vil kalle det å ta litt ansvar og omsorgsfullt, jeg holder med det sistnevnte.
Tror alle egentlig vet hva som er akseptabel oppførsel og ikke. Så kan man jo komme med hitlerargumenter om man vil gå den veien.

Allerede samme helg som 22/7 ble galgenhumor tatt godt i bruk av de fortsatt sjokkerte AUFerne, det er klart humor er en viktig del for å komme seg ut av en kjempemørk tankespiral. Det er allikevel ikke snakk om å kødde med døde folk. Det går an å kødde med breivik som type, hendelsen som overordnet konsept, etc, linja går et visst sted og det har ingenting med sensur (plz) å gjøre, men sosial intelligens.

En av de overlevende har skrevet noe om at man må tillate seg å kunne le av selv en tragedie så stor som denne, siste halvdel av dette blogginnlegget: http://www.minblogg.net/2012/03/07/s...en-av-22-juli/

(har jeg lov å poste linker? om ikke, så fjern det mod :-) )
turboneger med all my friends are dead, har gitt meg et helt nytt syn på sangen!
Sitat av Fossen Vis innlegg
ALT kan spøkes med, noe annet ville vært sensur.
Vis hele sitatet...
Noen ganger må fornuft veie tyngre....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg prøvde meg faktisk på en liten artighet her på forumet et par dager etter 22. juli..

Under trådtittelen "To coin a phrase.." forsøkte jeg å lansere uttrykket "Behringblikket".

http://www.aftenposten.no/migration_catalog/article5010476.ece/BINARY/w780/Anders_Behring_Breivik_3.jpg+SCC-AIPub-A-l%C3%B8pet-stor-AFP000183057.jpg
http://scrapetv.com/News/News%20Pages/usa/images-2/ted-bundy-in-court.jpg
http://0.tqn.com/d/crime/1/0/h/D/manson1a.jpg

Blikket er en fellesfaktor hos gale mordere. Intenst, skremmende, osv osv. Husker ikke helt greia, men var det for tidlig?

Tråden ble raskt slettet av moderator, og jeg lot det bli med det ene forsøket.

Jeg minnes tiden rett etter 9/11, da Gilbert Gottfried vitset om terroren foran et sjokkert publikum på Hugh Hefners roast. Too soon? Han måtte i hvert fall lappe på stemningen ved å dra en superdrøy versjon av The Aristocrats. Men desto viktigere.. Vitsen ble vist på tv - ingen sensur, ingen moderering.

Jeg synes i alle fall at grensen for humor om alvorlige temaer bør være tøyelig som en gummistrikk..
http://i18.photobucket.com/albums/b146/pekle/Marius22.jpg

Lagde denne i oktober og brukte som profilbilde på facebook en stund. Det var visst noen som ikke synes helt om det, mens andre synes det var kjempemorsomt.

Forøvrig trodde flesteparten at jeg hadde blitt busta, og skjønte ikke referansen. Det tok jeg selvfølgelig som et kompliment på photoshop-egenskapene mine
Går vel an å kødde og lage vitser om Breivik vel? På en Utøya-vennlig måte? Jeg synes jo han fortjener å bli gjort narr av!
Syntes det må til med ett Dag Sørås sitat her;
Grunnen til att Anne Kat Hærland ikke tar opp ABB og 22.Juli er at de som skriver vitsene hennes syntes det er for tidlig! (Denne her var såå mye bedre med Dag sitt ord valg..)
Men fra spøk til alvor syntes jeg også at det ikke er noe og kødde med.
Kan godt kødde med ABB på en måte du håner han, men ikke selve 22.Juli.
Jeg heter Anders Behring Breivik på CS:S
Var et eller annet vi snakket om relatert til Samfunnsfag, tror det var at hva er en folkeeksplosjon eller noe sånt, og da svarer ihvertfall hans eldre bror raskt "Regjeringskvartalet". Grotesk, men litt morsomt der og da.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg heter Anders Behring Breivik på CS:S
Vis hele sitatet...
Hvor ligger humoren i det? Idiotisk.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Hvor ligger humoren i det? Idiotisk.
Vis hele sitatet...
Humoren er vell det at på CS:S så skyter du tilfeldige personer, samme som Anders Behring Breivik gjorde?
Jeg kjenner en fyr som HET "Anders Behring Breivik" på dead island. Humoren i det var vell hva spillet går ut på og. At det ikke selges i norge pga det som skjedde den 22.

Humor eller ikke humor. Ting som dette skjer. Og man skal vell ikke ta seg nertagen til alt.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Humoren er vell det at på CS:S så skyter du tilfeldige personer, samme som Anders Behring Breivik gjorde?
Vis hele sitatet...
Og du mener det er humor? Nå har jeg virkelig hørt alt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Humor ved grusomme hendelser er normalt, og slik som jeg ser det, nødvendig til en viss grad. Derimot skal man være forsiktig med å ikke trå i salaten. For eksempel er det morsomt å photoshoppe bort en massemorder i en politibil, og legge inn seg selv. Det er ikke morsomt å kalle seg det samme som en massemorder på et skytespill.

Det har blitt skapt mye humor rundt hvordan USA taklet 9/11, det er lagd utallige sketsjer med Osama Bin Laden i sentrum. Hadde det vært morsomt om jeg kledde meg ut som Mohammed Atta (han som fløy American Airlines Flight 11 i WTC-1) og stanget hodet mitt i en kompis kledd ut som en høyblokk? Neppe.

Selvsagt er humor subjektivt, men prøv å ta et ståsted fra allmenn synsvinkel.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Og du mener det er humor? Nå har jeg virkelig hørt alt.
Vis hele sitatet...
Hvor i innlegget mitt sa jeg det? Les litt over ting du skriver før du blar fram hersketeknikkene
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Hvor i innlegget mitt sa jeg det? Les litt over ting du skriver før du blar fram hersketeknikkene
Vis hele sitatet...
v

Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Humoren er vell det at på CS:S så skyter du tilfeldige personer, samme som Anders Behring Breivik gjorde?
Vis hele sitatet...
10tegn
Sitat av ViceR Vis innlegg
v



10tegn
Vis hele sitatet...
Igjen, les igjennom. Hvor sa jeg at det var min mening? Det var vell heller den objektive beskrivelsen.
Det som er morsomt er at alle blir fornærmet og rager på mic, skaper liv. Selv kjenner jeg abb irl, og jeg har sluttet å bry meg om saken. Hysteriet er overdrevet av alle...
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Igjen, les igjennom. Hvor sa jeg at det var min mening? Det var vell heller den objektive beskrivelsen.
Vis hele sitatet...
Hvor sa jeg det var din egne mening? Jeg reagerte på at sa at humoren lå i det. Jeg ser nemmelig ikke noe humor i det.


Sitat av Spirituell Vis innlegg
Det som er morsomt er at alle blir fornærmet og rager på mic, skaper liv. Selv kjenner jeg abb irl, og jeg har sluttet å bry meg om saken. Hysteriet er overdrevet av alle...
Vis hele sitatet...
Ja, ja, ja, du bryr deg ikke osv, osv. Fortell de etterlatte og fornærmede at det er overdrevet.
Sist endret av ViceR; 24. juni 2012 kl. 23:35.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Hvor sa jeg det var din egne mening? Jeg reagerte på at sa at humoren lå i det. Jeg ser nemmelig ikke noe humor i det.




Ja, ja, ja, du bryr deg ikke osv, osv. Fortell de etterlatte og fornærmede at det er overdrevet.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes det er litt moro å trolle de guttene på 12 år som ikke skjønner en dritt. "bra nett fra fengselet god ping"
Sitat av ViceR Vis innlegg
Og du mener det er humor? Nå har jeg virkelig hørt alt.
Vis hele sitatet...
Det viktigste er uthevet.
Familien min både mistet et kjært familiemedlem og kjenner ABB IRL. Vi spøker om alt fra utøya, bomben og rettsaken uten problemer. Har imidlertid en mistanke om at enkelte i slekta velger å spøke med dette for å bearbeidere sorgen, spesielt med tanke på at vi kjente både offer og terrorist.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 25. juni 2012 kl. 00:25.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
jeg har sluttet å bry meg om saken. Hysteriet er overdrevet av alle...
Vis hele sitatet...
Den verste terroren som har skjedd i Norge siden 2.verdenskrig er "overdrevet"?
Kødder du eller?
Sitat av Darking Vis innlegg
Den verste terroren som har skjedd i Norge siden 2.verdenskrig er "overdrevet"?
Kødder du eller?
Vis hele sitatet...
Folk er faen meg obsessed til 1000. La han bli dømt og ferdig med saken. Det er latterlig med det sirkuset som har vært de siste mnd.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Familien min både mistet et kjært familiemedlem og kjenner ABB IRL. Vi spøker om alt fra utøya, bomben og rettsaken uten problemer. Har imidlertid en mistanke om at enkelte i slekta velger å spøke med dette for å bearbeidere sorgen, spesielt med tanke på at vi kjente både offer og terrorist.
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi er i slekt... pm sendt