Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 17114
Hei
Jeg har hørt mye rart og negativt om pepper.

Jeg snappet også opp av noen kompiser at man går noe sykt ned i vekt av det, en kompis gikk ned 15 KG ;o

Og at man får oppheng i ting.

Så jeg lurte på om jeg starta med pepper, si 0.1 før jeg gikk på skolen.
Vil jeg da kunne gå ned i vekt og følge mye bedere med på skolen?

Kanskje dere har noen erfaringer?
Hva er de negative sidene med pepper? Er det lett og slutte osv?


Takk på forhånd

-SkillThatSkill
Hei. Hvis du ønsker å teste amfetamin syns jeg du burde lese denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...etamin+donvito

Det finnes måter å gå ned i vekt på og måter å øke konsentrasjonen som er mindre risikable en amfetamin...
Det er vel ikke selve stoffet som gjør at du går ned i vekt, men heller at du ikke spiser noe og ikke klarer og sitte stille.
Aha.
Men jeg synes det hørtes ut som en måte og gå lett ned i vekt på.
Prøv å spise mindre samt beveg deg litt mere.

Seriøst ikke begynn med rusmidler for å gå ned i vekt det er bare fjernt. Grunnen til at folk går ned i vekt på speed er vel fordi de mister matlyst og ja beveger seg mer

Og når du har gått ned i vekt sitter du kanskje igjen med en avhengighet og et slitt tryne
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hei. Hvis du ønsker å teste amfetamin syns jeg du burde lese denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...etamin+donvito

Det finnes måter å gå ned i vekt på og måter å øke konsentrasjonen som er mindre risikable en amfetamin...
Vis hele sitatet...
Joa, ser du kan bli avhenging.
Men jeg føler på meg selv jeg kan stoppe med hva jeg vil, jeg røyker hasj, (kun når jeg har lyst, jeg blir aldri avhenging)

Tar piller, blir ikke avhenging.
Så tror jeg kan beherske meg.
Det er sikkert en kjapp måte å gå ned i vekt på, men hvorfor da ikke bare slutte å spise en uke? Jeg gjorde det selv en gang og man er bare sulten den første dagen. Etter som dagene går raser man ned i vekt og det eneste man kjenner er en litt tom følelse i kroppen.

Jeg er naturligvis veldig klar over at det å spise ikke er anbefalt måte å gå ned i vekt på, men når alternativet ditt er å begynne med spead syns jeg min metode virker 1000 ganger tryggere...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det er sikkert en kjapp måte å gå ned i vekt på, men hvorfor da ikke bare slutte å spise en uke? Jeg gjorde det selv en gang og man er bare sulten den første dagen. Etter som dagene går raser man ned i vekt og det eneste man kjenner er en litt tom følelse i kroppen.

Jeg er naturligvis veldig klar over at det å spise ikke er anbefalt måte å gå ned i vekt på, men når alternativet ditt er å begynne med spead syns jeg min metode virker 1000 ganger tryggere...
Vis hele sitatet...
Har nok prøvd det du. :/
Funker bare ikke. Jeg bare må ha mat.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Joa, ser du kan bli avhenging.
Men jeg føler på meg selv jeg kan stoppe med hva jeg vil, jeg røyker hasj, (kun når jeg har lyst, jeg blir aldri avhenging)

Tar piller, blir ikke avhenging.
Så tror jeg kan beherske meg.
Vis hele sitatet...
Det der er Noe av det dummeste jeg har hørt!
Greit nok att du Røyker en Rev innimellom, hvem kan ikke det.
Ta noen Piller i blandt også er greit sikkert det å.
Jeg røyker innimellom selv, kan ta ett par Blå også, men når det kommer til Brus eller Speed er det helt annerledes!, der reagerer kroppen på en helt annen måte,
jeg har heldighvis bare prøvd Speed ett par ganger å har slitt no jævli for ikke å fortsette, nå har jeg vært borte fra folk lenge for ikke å drive med dritt, jeg har kompiser som alltid sa at det gjør ikke noe å bare "prøve" ett par ganger, "blir ikke avhengi av den grunn", se på de nå, de ser helt svidd ut i tryne, de tar alt de får tilogmed Heroin bare de får Rusen, og Mistet en Bekjent i dag faktisk av Overdose.

Så anbefaler deg på det sterkeste: ikke gjør den tabben du er på veg mot!!
Få heller tak i noe Stack eller lignende, mye safere
Sist endret av Dodecha; 4. januar 2009 kl. 15:16. Grunn: tegnsetting
Hehe....
Ja man tar fort av noen kilo når nan bruker amfetamin et par dager, men det er bare vannet i kroppen som forsvinner med det første. kiloene kommer tilbake etter et par dager uten amf.
Sist endret av phyton; 4. januar 2009 kl. 00:21.
Okey, ser ingen er posetive til dette.
Men hva de dumme sidene?

Sløv?
Angst?
osv?

Eller noe bra du får?`
Om du ikke klarer la vær å spise, ville jeg ikke følt meg for sikker på at du har viljestyrke nok til å slutte med amfetamin igjen...
Sist endret av Drachir; 4. januar 2009 kl. 00:22. Grunn: skriveleif
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Okey, ser ingen er posetive til dette.
Men hva de dumme sidene?

Sløv?
Angst?
osv?

Eller noe bra du får?`
Vis hele sitatet...
Etter en stund på pepper er du tilbøyelig til å få både angst, noia, psykoser og bli sløv. Det er bare forsmaken. Les tråden til DonVito som det er lenket til lengre opp så får du et bilde. Amfetamin er ikke sunt.
Helt enig med Drachir, hvis du er så matvrak som du selv sier så eier du ikke evnen til å prøve pepper bare en gang.

For meg høres dette ut som en skikkelig dårlig spøk. Hvem i denne verdenen ville begynt med sterke narkotiske stoffer for å kun slanke seg og følge med på skolen? Jeg tror jeg har svaret på hvorfor du ikke følger godt med på skolen; du spiser fet eller ingen frokost som drar deg på bunn av energiskalaen etter veldig få timer etter du begynner å bevege deg om morgenen.

Du kan i samme slengen vurdere kreft, så slipper du å barbere deg. HALLO?!?!
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Helt enig med Drachir, hvis du er så matvrak som du selv sier så eier du ikke evnen til å prøve pepper bare en gang.

For meg høres dette ut som en skikkelig dårlig spøk. Hvem i denne verdenen ville begynt med sterke narkotiske stoffer for å kun slanke seg og følge med på skolen? Jeg tror jeg har svaret på hvorfor du ikke følger godt med på skolen; du spiser fet eller ingen frokost som drar deg på bunn av energiskalaen etter veldig få timer etter du begynner å bevege deg om morgenen.

Du kan i samme slengen vurdere kreft, så slipper du å barbere deg. HALLO?!?!
Vis hele sitatet...
Liksom sånne som deg som er problemet.
Du skjønner ikke ossen det er, jeg vil heller bli hekta på pepper en og være en feit jævel.

Sikkert vannsklig for deg og forstå, men.
Vel, det kjøper er litt over normal pris men veldig bra
Jeg har kontroll på det.
Stakkars stakkars deg. Tror kanskje ikke du klarer å forstå hvor jævlig en amfetaminavhengi sin hverdag er. Du lever i konstant tåke, har totalt noia for folkemengder, sover minimalt, spiser minimalt osvosv. Ikke bruk det som slankemiddel. Du vil garantert være overvektig istede for en som totalt ødlegger sitt eget liv + foreldre og skuffer alt og alle.

Det er jo ikke sikkert du blir sånn, men når du skriver "Du skjønner ikke ossen det er, jeg vil heller bli hekta på pepper en og være en feit jævel." og "Jeg har kontroll på det." så begynner man å tvile.

Du vet ingenting om hvordan det er, og du ANER ikke om du har kontroll på det.
Folkens han har forstått det nå. Ikke noe vits å dra fordømmelsen lenger...

Jeg kan forstå frustrasjonen din over ikke klare å gjøre noe med vekten din. Det å være tykk er et helsikke for selvtilitten for mange mennesker. Dagens samfunn er ikke nådige mot overvektige mennekser og man skal ha god selvtillitt for å ikke la seg afetktere. Det er tydelig at du er villig til å gå til dramatiske skritt for å gjøre noe med dette da du faktisk vurderer et av de skitneste stoffene som finnes for å prøve å bli slank. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg for å få deg over på andre tanker. Det finnes mye man kan gjøre for å gå ned i vekt på som ikke innebærer så drastiske skritt. Å bestemme seg for å gå ned i vekt er å bestemme seg for en endring i livet. Folk flest blir overvektige fordi de inntar mer kalorier enn de klarer å forbrenne. Det høres enkelt ut, men slik er det altså... Hvis man da ønsker å gå ned i vekt må man gjøre noe med dette. Enten må man senke inntaket av kalorier eller så må man øke forbrenningen av disse. En kombinasjon er naturligvis å foretrekke Begge deler krever innsats fra din side. Dette kommer ikke gratis... Få med deg en kompis og begynn å trene og gjør noe med kostholdet ditt. Meld deg inn i en slankeklubb eller whatever som funker for deg. Søk støtte hos andre. Å gjøre en så stor endring i livet ditt kan gjøres lettere hvis man er flere om det...

Problemet med amf er at det er en midlertidig løsning. Du kan sikkert gå ned i vekt ved hjelp av amf, men så lenge du ikke gjør noe med livsstilen din kommer kiloene tilbake når du slutter med amfen...

Hvis du velger å gå videre med prosjektet ditt syns jeg i alle fall du skal sette deg godt inn i stoffet. Finn ut av faremomentene og hva stoffet gjør med kroppen din.
hvis du vil gå ned i vekt er pepper virkelig ikke veien å gå. Avtal heller en time med en personlig trener og sett opp en treningsplan samt en diett.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Okey, ser ingen er posetive til dette.
Men hva de dumme sidene?

Sløv?
Angst?
osv?

Eller noe bra du får?`
Vis hele sitatet...
angst: Det er å si det mildt...
Sløv: Heller rastløs og gira (ses lett på folk. "Rockefoten").
osv: Definitivt. Det er så mange baksider med amfetamin.

Jeg har sett to stykker bli schizo av det. (I det lange løp var det også andre ting med i bildet her.) Men peppern hjalp i hvertfall ikke på situasjonen...
Har selv testet pepper ved mange anledninger, og jeg er ikke hekta på det. Tar det ikke jevnlig, men uansett hvor skjelden jeg rører det, klarer jeg nesten aldri å stoppe før posen er tom, når uhellet først er ute.
En stripe har en lei tendens til å lede til en til fordi nedturen er så utrolig kjipt. Og det skaper fort en ukontrollerbar avhengighet.

Hvis du bare ikke klarer å kontrollere ditt matinntak tror jeg neppe at du klarer å kontrollere amfetamin..
Prøv streng disiplin, trening og et sunt kosthold. Det er så mye bedre.
Halalgeir klarer i det minste prøve og sette seg i min posisjon.

Beis, jeg har prøvd nesten alt.
Men ingen ting ''funker'' og jeg vet amf funker uansett personen.

Men begyner og tvile litt, har nå lest i tråden til DonVito, og begyner og få opp øynene.
Sist endret av SkillThatSkill; 4. januar 2009 kl. 01:59.
SkillThatSkill: Ja, du kan bruke amfetamin til å gå ned i vekt. Det ble faktisk brukt i slanketerapi i sin tid, før man visste bedre. Speed er tilsynelatende et mirakelstoff; du blir (av riktige doser) våken, konsentrert, energisk og mister apetitten.

Dog tar det, ved hyppig og langvarig bruk, ikke lang tid før bivirkningene melder seg. Noe har blitt nevnt allerede, men for sikkerhets skyld: Angst, depresjoner, paranoia og psykoser er noe av det du kan vente deg. I tillegg vil du sannsynligvis rase opp i vekt igjen når du slutter å ta amfetamin, da du istedenfor å gjøre noe med matvaner og aktivitetsnivå, kun har utsatt "virkeligheten" en stund, en virkelighet som vil ta deg igjen når du slutter.

Hvis du klarer å slutte da. Det er lett å bli psykisk avhengig av rusen, som legger et slør over følelseslivet og gjør hverdagen altfor lett å takle.

Hva du burde gjøre istedenfor å bruke amfetamin kan sikkert andre her fortelle deg, jeg nøyer meg med å på det sterkeste formane deg til å ikke prøve dette stoffet overhodet. Resultatet blir fort altfor skummelt når du går inn i det med den holdnig at dette er noe du kan bruke som slankemedisin.

Det er bedre å være tjukk og god, enn spinkel og se ut som Jahn Teigen i trynet. Tenk deg om.
SkillThatSkill : uten å rette noen finger mot deg i det hele tatt så tenk deg om, nok en gang. Les Aldri mer av DonVito på bloggen hans, hvis ikke den er i tråden? Bare gjør det, og husk det er bedre å være noen kilo for tung. Du aner virkelig ikke hva du kan rote deg opp i, om du havner i de rette miljøene.

Du kan sikkert bli superslank og gråhåret på to uker. Samtidig er du blitt avhengig av amfetamin, og en jevnlig cashflow. Selfølgelig selger du "bare litt, og kun til venner" for å spe på ditt økende forbruk. Som sannsynnlighvis blir til et blandingsmissbruk, om du bruker alk og benzo for å komme deg ned.

Heldigvis har du da i dette scenarioet møtt noen superkule folk som faktisk kan låne deg både det ene og det andre, over et par uker. Når du pøkker opp det opplegget, er du så heldig at du kan dekke det inn. Med noen andre, et annet opplegg..

Jeg sier ikke at dette skjer deg, og dette er skrevet uavhengig av DonVitos poster, men jeg har sett folk bli stormannsgal. Dette er "werst case scaenario" Men det er bare ment som en skarp advarsel. Dette er langt fra uvanlig. Det er vel det jeg prøver å si-

Ellers ønsker jeg deg lykke til med dietter og trening, hør på Halalgeir, det er akkurat så enkelt, og så vanskelig. Det er et helvetes slit til å begynne med, men etter bare et par uker, så går det greiere.

Lykke til !
Alkoholisert gamer
Hadde jeg vært deg hadde jeg liggi langt unna dette etter å lese posten til donvito.. Har selv vurdert å prøve speed.. men droppa det når jeg leste posten til donvito..

Men hvis du trosser alt det vi sier og alikevell starter med speed, så skriv her igjen om en mnd, så vi får se om vi hadde rett og du er avhengig eller ikke..


EDIT: jeg vet ikke om det var denne som ble postet over her for jeg fikk ikke åpnet linken, men les denne
http://www.vgb.no/7360/perma/116506
Sist endret av ekoli; 4. januar 2009 kl. 03:38.
Det er ikke noe vits i å prøve "alt" når det kommer til slanking. Den eneste gode måten å slanke seg på er ved en livsstil forandring. Dette innebærer å spise sunnere (ikke nødvendigvis mindre), spise mer regelmessing (hver tredje time ser ut til å være normen) og trening. Hvis du er så overvektig som du sier vil jeg anbefale gåing, sykling, ski/skimaskin eller svømming. Det er ikke sunt å slanke seg ved å spise lite/ingenting som resultat av nedsatt matlyst pga pepper. Dessuten tror jeg du vil øke faren for løs hud hvis du slanker deg for fort. I tillegg vil du mest sannsynligvis miste masse muskelmasse også og da gjør du deg selv IKKE en tjeneste ettersom at mer muskler = høyere forbrenning.

JEg er redd for at denne pepper slankinga vil kun funke som en vanlig dritt diet som sikkert hjelper deg miste en del kilo, men bryter ned muskelmasse og sender deg tilbake til originalvekta så fort du slutter med det. Akkuratt som at det å legge på seg er en lang prosess så er det å slanke seg en lang prosess og. Bruk heller den tiden du nå bruker på å sette deg inn i amfetamin på å finne god informasjon om kosthold og trening og finn deg noen suksess historier som kanskje gir deg litt motivasjon.
1: Du kommer antakeligvis til og ende opp som en speedfreak

2: Når/vis du klarer å slutte eller ikke blir hekta kommer du til å gå opp i vekt igjen etterpå

3: det blir en ganske dyr slankekur hehe

Foreslår heller at du legger om kostholdet, du føler deg tusen ganger bedre ettervert når noen kilo er borte.
Sist endret av iwannarock; 4. januar 2009 kl. 10:18.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Liksom sånne som deg som er problemet.
Du skjønner ikke ossen det er, jeg vil heller bli hekta på pepper en og være en feit jævel.

Sikkert vannsklig for deg og forstå, men.
Vis hele sitatet...
Jeg synes bare dine tidligere innlegg var preget av uvitenhet, vittighet og at du ikke tok til deg hva som ble sagt om de negative aspektene ved prosjektet ditt. Derfor prøvde jeg å gå hardt ut, og forhåpentligvis "banke" inn fakta, i stedet for å bare fortelle deg det verbalt.

Så klart er det feil å rakke ned på spisevaner og livsstil, når du har vektproblemer. Men det var ikke sånn jeg tolket innlegget ditt! Mer som en med trang til å eksperimentere med amf og kun fokusere på de lyse sidene, som vekttap og økt konsentrasjon. Jeg beklager!

Som andre har sagt, for å gå ned i vekt må man balansere forbrenning vs kalori ratioen. Men den største forandringen du må gjennomføre er en psykisk omstilling. Ikke bare må du ha lyst til å gå ned i vekt, du må endre hele tankegangen din for å synes at livsstilendring er gøy, og ikke slit. Ikke begynn på dag 1 med sunn mat, masse trening og supersunn livsstil. I best fall vil du miste masse vann i begynnelsen, du blir kjempefornøyd, men så stopper det der og du blir fortvilet, fordi vektnedgangen var mye bedre for bare to uker siden. Del opp hverdagen din i deler; hvor kan du gjøre forandringer, hva er oppnåelig? Kan du gå til skolen? Kan du spise havregrøt til frokost? Kan du ta med en sunnere lunsj i stedet for å spise kantinemat? Hvis du til vanlig spiser ferdiglagd mat, lag samme maten selv! En hjemmelaget rett er my sunnere enn en ferdiglaget, selvom det hovedsakelig er samme ingrediensene. Andre fordeler ved å lage mat selv:
-Du kan lage hvilken mengde du selv vil! Kanskje er den ferdiglagde porsjonen akkurat så stor at du presser i den den siste biten?
-Du blir oppmerksom på hva maten inneholder. Det er en utrolig viktig del av et godt kosthold å vite hva god mat er bygd opp av, og etterhvert finner du ut hvilke sunne ingredienser som er gode, som du kan bruke mer av, og hvilke høykalori-ingredienser som du kan bruke mindre av.
-Matlaging er gøy! Se på det som en utfordring å lage gode retter som er sunne.

Husk at kjøtt er en viktig del av et sunt kosthold, og blir ofte sett på som synderen i et dårlig kosthold. I taco kan du bytte ut kjøttdeigen med karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, kjøttdeig av svin osv. Du kan steke kjøttet i mindr smør osv. Lag din egen dressing, det smaker mye bedre. Etterhvert vil mat smake mye bedre fordi du vet at det er sunt, men det er en liten reise før du kommer dit Alle små endringer utgjør store forskjeller i helheten!

Andre ting å tenke over:
Frisk luft er sunnere enn inneluft, og gjør underverker uten at du en gang merker det! Man blir piggere og mer konsentrert. Du trenger ikke løpe ute for å få luft. Hvilke aktiviteter gjør du vanligvis innendørs, som du kan gjøre utendørs? Røyke, slappe av i friminutt, spise?
Spør en du vet er flink med klær til å finne klær som kler deg og kroppsformen din. Man ser ikke sunn ut hvis man har "gitt opp" å finne klær som passer bra, og heller drar på seg jobbebukse og xxl tskjorta hver dag. Jobb med å akseptere hvordan du ser ut, og du vil lettere se fordelene ved å miste bare noen få kilo ekstra. Du vil instinktivt sette deg realistiske mål, noe som også er kjempeviktig!
Handle mat selv, eller bli med i butikken hvis du bor hjemme (?), gjør familien og vennekretsen rundt deg oppmerksomme på at du vil ned i vekt. Venner og omgangskrets vil begynne med å bli veldig stolte av deg, og for hvert fremskritt du gjør vil de bli enda stoltere. Kjempebra motivasjon! Det vil også være vanskeligere å skeie ut fordi du ikke bare skuffer deg selv. En foreleser sa til meg en gang; god moral er å gjøre det riktige selv når ingen ser på. Så ikke skei ut når du tror ingen ser deg, tenk hvordan dem ville sett på deg om de visste om snikhandlingene dine :S

Når du har lyst på et usunt mellommåltid, prøv heller å se frem til den kjempegode middagen du har planlagt senere Da skal du spise til du blir mett, ikke stappmett, og det føles BRA!
Med førstehånds erfaring når det gjelder denne typen "slankekur", kan jeg med hånden på hjerte
fortelle deg at den desperate stien du vurderer vil ende med ett onde vondere enn det onde du dag sliter med.
Jeg traff ei jente som slet med overvekt, hun var på sitt meste over 100kg før jeg traff henne.
Hun fikk samme idè som deg, om å bruke speed som slankekur, hun hadde heller INGEN tidligere rus erfaring bortsett fra
litt bønne (hasj) å alkohol.
Hennes eneste hensikt i begynnelse var å kun slanke seg.
Hun ligger idag og hviler i sin grav pga. en plan som slo veldig veldig feil, og så lett en vei og ta.

Poenget er at det er og blir en farlig feil vei å gå med hensyn til slanking.
Er godt mulig du er en av de få inndivider som KANSKJE klarer balansegangen mellom
Slanking VS plutselig gennerelt ren heftig velvære dagen lang...
Hvordan vil det bli den dagen du når idealvekta di?
Da trenger du plutselig ikke speed for slanking sin del,
Men du kommer raskt på en ny unnskyldning for å fortsette bruket.
Sist endret av Eyeamare; 4. januar 2009 kl. 12:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Halalgeir klarer i det minste prøve og sette seg i min posisjon.

Beis, jeg har prøvd nesten alt.
Men ingen ting ''funker'' og jeg vet amf funker uansett personen.

Men begyner og tvile litt, har nå lest i tråden til DonVito, og begyner og få opp øynene.
Vis hele sitatet...
Du sier du har kontroll, noe du absolutt ikke har. Iallefall ikke når du sier att du heller vil være ett makkavrak enn noen som er overvektig. Om du virkelig vil gå igjennom alt slitet som en amfetaminmissbruker gjør, så kan du faen meg hute deg på trening også!
Vet ikke om du bryr deg om muskler (hvis du er guttt) så er jo en uke uten mat en veldig stor tappelse av muskler.
JEg har faktsk gjort akkurat det du spør om her, begynte dagen med en go'dropp med speed bare for å gå ned i vekt.
Og det funka det, for all del, når du holder klampen i bunn lenge så bruker du mere bensin.
Men det tok ikke så lang tid før symptomene meldte seg, jeg ble hissig og paranoid. Om kompiser lo, så var jeg sikker på at det _egentlig_ var av meg osv.

Men etter å ha gått ned 7-8kg så ble det for kjipt og jeg ga faen i hele "slanke prosjektet".

men paranoian satt like hardt i ganske lenge, fikk trøbbel med magen, energien min var helt på bunn, fikk problemer med å sove om nettene(lenge lengelenge etter at jeg slutta) +++++

Så finn heller den egentlig grunnen til at du vil ned noen kg. er det for å få aksept? kjærlighet? om du finner den egentlige grunnen, så kansje du også forstår at du ikke får det anyway ved å gå ned noen kg, men kansje bare begyne å tro på deg selv, det hjelper ikke pepper med for å si det sånn

Lykke til, håper du finner ut av det på en sunn måte
original reprint
xaff's Avatar
Jeg føler det blir unødvendig av meg å skrive noe særlig om hvorvidt amfetamin er et egnet slankemiddel, da tidligere bidragsytere her allerede har gjort en god jobb i å oppsummere de negative sidene som følger med stoffet.

Men når det kommer til vekttap og slankemidler generelt sett, må jeg si at jeg har enda til gode å møte noen som virkelig har fått den metoden til å funke. Det eneste som virkelig kan få kiloene av deg og få deg til å føle deg bedre, er ved å legge om kosthold og livsstil. Jeg gikk selv ned 25kg over to-tre måneder "på grunn av" overdrevent cannabis-forbruk som ledet til forsømming av kosthold, men disse kiloene kom tilbake igjen når jeg la pipa på hylla; rett og slett fordi jeg ikke hadde gjort noen endringer i den normale, rusfrie livsstilen min.

Uansett, som enlighten nevner over meg her; kanskje du burde finne ut av den egentlige grunnen til at du vil ned i vekt? Nå trenger det jo ikke være noe verre enn at du vil komme i bedre form, og det er jo ingenting galt med det.

Jeg tror uansett at den beste måten å gå ned i vekt på, er å finne seg en aktivitet man liker som gjør at du må bruke energi. Spille trommer, gå turer, rulle på rullebrett, svømme, yoga, snekre eller mekke på bilen, spille Wii (), og så videre! Poenget er at det må være så gøy at å bli sliten blir andreprioritet. (-: Utover dette kan jeg anbefale å bare generelt sett være litt mer aktiv og ta-i-et-tak; kanskje du kan gå eller sykle fremfor å ta buss eller kjøre? Kjenner du kanskje noen som trenger hjelp med en flytting? Prøv å se muligheter i dageliglivet til å være aktiv.

Lykke til med å finne ut hva som funker for deg. (-:
Shit, "bra slankemiddel" var det for meg hvertfall. 1 uke og gikk ned rundt 10 kilo!! Men fy faen, den uka fikk meg til å hate stoffet også. Blir ikke mer konsentrert av det heller og går du på skole burde du hvertfall ikke begynne med den dritten for å gå ned noen kilo. Etter noe dager med minimalt av søvn, begynte jeg å se "skygger som beveget seg i mørket". Det tror jeg vil virke litt fjærnt hvis du har en dårlig psyke.
Jeg må også si at på den uka bevegde jeg meg mindre enn jeg gjør til vanlig, men når man går uten mat en uke og drikker mange liter vann så sier det seg selv at man mister mange kilo. Jeg begynte å trene mye etter den uka så gikk ikke fort opp igjen, men når jeg sluttet å trene kom de tilbake..

Jeg hadde ikke mye overskudd i kroppen etter litt over et døgn kan jeg tenke meg. Så hvis det høres kult ut, "så er det bare å prøve". Må også si at jeg følte meg helt elendig i kroppen i ettertid, slet med å få normal søvn osv, Ble mye fortere mett(kjedelig når man sitter i familiemiddag og spiser en halv potet, en bit av kjøttet før det føles som man har lyst til å få det opp igjen.

Skal også sies at mange aldri får de problemene da(jeg får også en helvettes nedtur når jeg slutter å innta stoffet)
Har sett flere som har havnet inn på lukka psykitrisk pga amfetamin, hele livet og familien ødelagt. Start heller med å investere de pengene du ville brukt på pepper, på et treningssenter, eller bruk heller tiden du har sittet foran dataen i dag til å jogge en tur.
Lasr ned filmen: "Requiem for a dream". Den bl. a. om ei dame som skal slanke seg, får amf av legen(er jo ikke farlig da:P) og blir et vrak. Hun blir tynn, men gal og ekkel!
Jeg har flere venner som skulle være så smart og ta snarveier for og slanke seg. Ene jenta fikk spiseforstyrrelser når hun slutta, andre jenta fikk beinbygning som en 80åring (20åran) pga underernæring, ene gutten ble en avhengig aggressiv speedfreak med forskjellig personlighet fra dag til dag. Jeg har sikkert vitnet til flere slike episoder.

Bare den innstillinga din til rusmidler gir meg frysninger på ryggen. Og gå inn i rus helvete med den innstillinga vil nok meget gjerne ta knekken på psyken din.

(NEI TIL AMFETAMIN PÅ FEST OG TIL SLANKING!)
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. januar 2009 kl. 16:29.
Enig med puffman, ikke rør amf fordi du skal slanke deg. Finnes effedrin for sånt, i verste fall clen. Og begynner du med noe sånt, så skal du google og nerde en stund, og finne ut alt om stoffet og hvordan det skal kures.

IKKE bruk amfetamin til dette.
Jeg har nå skaffet meg noen ''speed piller''
Tenkte egentlig bare og selge dem og ikke prøve dritten, men det jeg lurer på er, har piller samme effekten som pulver.

Si jeg dytter i meg 2 piller, har det samme effekt som 0.2 med pulver?
Det spørs hvor mye de hver veier veier, er det reseptbelagt eller underground piller?
Trolig det dårligste planen for å droppe vekt jeg noensinne har hørt! Til og med bedre å shope apparater på tv-shop!
Chuck Norris, men sine fantasiste oppfinnelser, er så absolutt beste mann for dine problemer.. Kanskje ikke, men langt bedre en pepper.

Når man først skal gå ned i vekt så er vel god helse på planen? Hvorfor dytte på med piller og annet dritt, det er bare tullete, og vil sikkert bare resultere med at du bli like feit etter noen år!
Er ingen snarevei til tipp-topp form. Spis mindre, spis sunnere og kom deg i litt aktivitet.
Sist endret av Prognisse; 6. januar 2009 kl. 00:31.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Jeg har nå skaffet meg noen ''speed piller''
Tenkte egentlig bare og selge dem og ikke prøve dritten, men det jeg lurer på er, har piller samme effekten som pulver.

Si jeg dytter i meg 2 piller, har det samme effekt som 0.2 med pulver?
Vis hele sitatet...
Vær så grei og spar deg selv for bryet, flush de i dass! Speed piller har jeg ikke hørt om, så det er sikkert buff (lureri) eller ADHD medisin som inneholder nesten samme virkestoffet som amfetamin. Les igjennom tråden din igjen.... ta til deg tipsene gutt! Forøvrig så kan du ikke måle styrke i antall piller mot vekt i gateamfetamin. Styrken på amfetamin varierer stort.

Lykke til, ønsker deg alt godt. Rus avhengighet er ikke noe jeg unner noen.

Ta kontakt med Drachir! Hørtes ut som ett superbra tilbud! Flott at du bryr deg om andre du engang ikke kjenner Drachir =)
Sist endret av Quetzalcoatl; 6. januar 2009 kl. 00:37.
SkillThatSkill, om du virkelig vurderer dette seriøst kun for å gå ned i vekt, så er det ganske alvorlig. Jeg var selv overvektig en lang periode, og forstår godt din følelse av håpløshet, og vilje til å gjøre hva som helst for å komme ut av situasjonen. Du bor i Akershus, samme gjør jeg. Send meg en PM, så skal jeg ta deg med på joggetur en 2-3 ganger i uka, og styrketrening. Det kommer til å spare deg for en del penger, og mange fremtidige problemer. Selvfølgelig kan du gjøre det samme selv, få gjerne med deg en venn, da er det lettere å holde motivasjonen oppe, eller begynn med timer hos en personlig trener slik noen her har foreslått. Alt annet enn å begynne med amfetamin bare for å miste vekt, det er et litt for stort offer...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Marius145 Vis innlegg
og vil sikkert bare resultere med at du bli like feit etter noen år!
Vis hele sitatet...
prøv en uke eller to etter siste pille er tatt.

til trådstarter:
du vet tydeligvis INGENTING som helst om ernæring og kosthold, så at du har "prøvd alt" er rent bullshit, og du kan ikke si noe som helst som overbeviser oss om noe annet.

det eneste du beviser her, er at du er lat og uten motivasjon til å fullføre noe som er bevist funker, og det er derfor du er der du er idag med vekten din.

du leter etter lettvindte løsninger, og de finnes ikke.

uten endring av kosthold vil kroppen legge på seg like mye, og sannsynligvis enda mer, etter endt "kur", og en uke eller to etter du har sluttet med pepperet, er du tilbake der du startet, bare med et ENDA dårligere utgangspunkt.

INFORMER deg selv om kalori-inntak, proteiner, karbohydrater, hva du bør og ikke bør spise av disse, inntak av hvitt eller rødt kjøtt, mettet og umettet fett...
..INFORMER deg selv om forbrenning, hva som skal til for å ENDRE forbrenningen din, og DA.. da VET du hva som vil funke.. og det er IKKE amfetamin..

men for all del, om du vil ødelegge kroppen din i TILLEGG til å være overvektig (om du klarer å slutte med stoffet, that is), værsågo', det er mer den ignorante og EGOISTISKE holdningen din som irriterer meg noe grenseløst, og jeg må beherske meg for å ikke komme med stygge ord her.

jeg takker for meg i denne tråden, og beklager at jeg ikke er like hyggelig som Drachir.
Sist endret av somnium; 6. januar 2009 kl. 00:46.
Trådstarter,

Amfetamin er dritt, rettere sagt alt slags stimulanter er dritt. Jeg sier ikke at du ikke må bruke det, for all del bruk det og bli en fartsfreak som meg. Det begynte som en hjelpemiddel i boksing, og ble til en misbruks middel. Jeg ville bare se om jeg ble bedre fighter av dette stoffet. Og ja det gjorde jeg, eller iallefall fikk jeg inntrykk av det. Jeg begynte knaske disse adhd(dexedrine) piller som godteri og forbruket mitt gikk til helvete. Jeg fant alltid på ny unnskyldning for en ny dose osv. Det virket som det aldri stoppet. Etter jeg bestemte meg for å slutte for godt fikk jeg virkelig føle skadene stimulantene påførte meg.

Jeg trodde jeg hadde kontroll over alt. Jeg TRODDE jeg klarte å håndtere følelser og problemer som har påvirket mitt liv. Jeg fant ut at jeg bare utsatte virkeligheten og utsatt det igjen og igjen.

Og det smalt virkelig etter jeg hadde sluttet.
Sist endret av Bolibompa; 6. januar 2009 kl. 01:32.
Ingen tvil om at du vil miste vekt om du begynner på speed regelmessig. Men da må du nok fortsette med den også. Er du overvektig, og klarer ikke stoppe med etinga, så kommer du til å få så heftige sultanfall at du kommer til å spise deg feitere enn du er. Nå skal ikke jeg være moraliserende, det er jeg ikke i posisjon til, men at noen vurderer å begynne på speed for å gå ned i vekt fornærmer meg virkelig. Men sier også mye om hvor håpløst du føler det, og det kjenner jeg igjen. Det er bare at vekt kan man få gjort noe med på langt mindre drastiske måter. Da aner du ikke hva du går til. Dessuten bør du også vite at "speed", eller "pepper" er slængord ikke bare for amfetamin, men også METAMFETAMIN, som er i nesten all "god" speed du får tak i om dagen. Så les litt om metamfetamin også du...

Det Bolibompa sier er jævlig sant. Gang det med hundre så har du et hint av hvordan det føles etter en stund rein...
Sist endret av Memile; 6. januar 2009 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg veit jeg kanskje virker kjip nå, men hvis du absolutt skal proppe i deg et eller annet for å gå ned i vekt så tror jeg du kan finne mange sunnere alternativer enn skitten speed.
Concerta har veldig mye av de samme effektene(energi, fokus, null matlyst) på meg, selv om jeg bare tar annbefalt dose og jeg har ikke adhd.
Dette fører eventuelt bare til at du blir tynnere, ikke sunnere. Du begynner kanskje å tenke litt i meste laget og slite med å sove om natta, se skyggemenn i øyekroken og tro folk ikNei seriøst stikk på sats.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det er sikkert en kjapp måte å gå ned i vekt på, men hvorfor da ikke bare slutte å spise en uke? Jeg gjorde det selv en gang og man er bare sulten den første dagen. Etter som dagene går raser man ned i vekt og det eneste man kjenner er en litt tom følelse i kroppen.

Jeg er naturligvis veldig klar over at det å spise ikke er anbefalt måte å gå ned i vekt på, men når alternativet ditt er å begynne med spead syns jeg min metode virker 1000 ganger tryggere...
Vis hele sitatet...
Slutter man å spise i en uke, mister man forbrenningen, og spiser man selvom det er lite fremover, går en opp i vekt.

Den beste måten å gå ned i vekt er å spise sunt og lite - men ofte, hver 4. time ca!
Du mister ikke forbrenninga, kroppen går inn i sparemodus. Dvs du er veeeldig sulten de første dagene (og det skal mye til for å ikke spise da), for deretter miste sultfølelsen. Kroppen vil da spare på energien, forbrenne mindre, konsentrasjonsproblemer og søvnvansker (vanskelig å sove nåe man er sulten). Når du begynner å spise igjen vil du ikke bare føle deg uvel, men nærmest kaste deg over maten av sult og legge på deg mer+lavere forbrenning.
Man går ikke ned nok ved å sulte seg en uke om gangen,eller speed for den slags skyld, mister først og fremst vann og muskler, da kroppen velger å spare på fettet.
Dersom du er overvektig, anbefaler jeg deg å lese Sture Skaldemann sin bok. Ideen der (som virker bedre enn kaloritelling) er å kutte ut karbo-mat og spise ordentlig mat(kjøtt og fett). Har noen "klienter" av meg som erfarer at dette er mulig å leve med resten av livet, da man blir ordentlig mett.
Den tanken som noen mennesker holder sterkt fast på at om du spiser lite vil kroppen forsvinne inn i en slags magisk sparemodus, er bare bullshit. Joda, kroppen vil prøve å bevare mer energi, og lagre så mye energi den kan, men alle aktivitetene du gjør vil fremdeles kreve like mye energi. Teorien med at du går inn i en skummel spaermodus, og derfor må spise mer, er en kjekk unnskyldning for dem som ikke orker å slanke seg veldig, bare litt.

For all del, det er ikke sunt å slanke seg for fort, men sparemodus kan vi "spare" oss for å nevne.

En kar jeg kjenner var på HJK, og de fikk lite mat på 3 uker. Han burde jo da ifølge "sparemodus teorien", nesten ikke mistet vekt, ja han burde vel heller gått opp i vekt. Men neida, han mistet 17 kg.

Jeg har gjort liknende erfaringer når jeg har forsøkt å miste vekt før stevner. Joda, kroppen vil forsøke å ta til seg mer energi enn før, men du går ned i vekt likevel. Du vil til en viss grad tære på muskler, men ikke så mye som noen folk tror. Fettet renner av, men som sagt: Ingen anbefalt slankemetode.
Pepper for å slanke seg? "Ta nå heller litt salt på ett sunt måltid".

Neimen seriøst, det er lov å bruke hue hakket lenger enn nesetippen og tenkte kosekvenser.
Det er lov å ta tak i ræva si og komme seg ut - joggeturer, gåturer! Dette hjelper.
Det er lov å spise sunt - Ro ned på munchingsen og ta heller en gullerot!
Hvorfor drive å jukse seg tynn på en garantert usunn måte når du kan gjøre dette og være ett godt eksempel på en sunn og frisk ungdom!