Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1615
Hei,

Trenger litt hjelp fra dere som er god på data.
Jeg spiller Eve:Online (ja jeg vet det, håpløst), og har til nå klart meg veldig fint med min Asus G751JY. Denne begynner nå å bli sliten og jeg tenkte jeg skulle prøve å bygge meg en stasjonær PC.
For å gjøre det trenger jeg litt hjelp til å finne komponenter.

Blir fortalt at Eve krever mye av GPU og krever mye RAM, men ikke trenger så mye CPU. Jeg har i dag 3 skjermer, alle 27" 21:9 2560x1080, som regel kjører jeg en Eve klient på hver skjerm samtidig.

Jeg ønsker å holde meg innenfor 12500,-, men om det er urealistisk så er det det, og jeg må bruke mer.

Er det noen kloke hoder som kunne tenkt seg å hjelpe meg litt?
Ikke oppdatert med Kaby Lake, men er ett eksempel på PC til 12K: http://www.prisjakt.no/list.php?l=323517&view=c

Jeg hadde ventet på AMD sin nye prosessorarkitektur, Kaby Lake gir ikke spesielt mere ytelse enn Skylake (den som er i listen).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Eve er ikke håpløst. Det er det eneste som er verdt å spille, alt annet er håpløst.
Jeg har to 24" skjermer i 1920x1200 med intel i7-2600k og nvidia gtx 770 med 16gb ram. Jeg har aldri hatt noen problemer med grafikken med tre klienter. En på hver skjerm og siste i bakgrunnen. Jeg husker ikke innstillingene men jeg mener det er relativt høyt i windows, jeg bruker å sette ned grafikken når jeg bruker linux og wine.