Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4578
Fikk igår 2 sivile på døra som skulle inn og ransake leiligheten.
Før de kom inn hadde de allerede bestemt seg for at de kom til å finne minst 1 hekto grønt.
De kommer inn, starter å ransake og begynner å slenge ifra seg dritt om
at vi skal kvitte oss med kattene våre fordi det lukta kattepiss ifra kattedoen
på badet og fordi det lå en kattebæsj rett ved siden av kattedoen som ikke var plukket opp.
(Mens de var her så måtte også kattene ut på verandaen og de endte opp med å stå der ute og fryse i 1 og en halv time.)

De spurte meg om jeg hadde noe eller visste om det var noe i leiligheten
og jeg ga dem en snusboks med det lille jeg hadde som var 0.3-0.4g brunt.
Etter en liten stund fant de også 2,6g cubensis de oppførte som fleinsopp.
Fikk tilbud om bot der og da, så takka ja til en liten bot på 3000kr siden jeg ikke hadde noe å nekte for.

Så bestemte de seg for å tilkalle hund for å finne resten.
(jeg visste at det ikke var noe mer der, men de trodde meg jo ikke)
En liten stund etter kommer bikkja og jeg må si at dette er noe av det merkligste jeg har sett.
Betjenten som kommer med bikkja har ikke styring på hunden i det hele tatt.
og hunden løper frem og tilbake uten å ense hva hun sier,
ikke nok med det men den hopper opp på skrivebordet til han jeg bor med og knuser et norgesglass med mynter.
Så løper den inn på kjøkkenet og knuser 2-3 glass der.
Hadde bestilt mat før de kom så den ble jo selvfølgelig levert mens de var her,
jeg klarte ikke å spise fordi jeg mista matlysta helt og da begynte bikkja og skulle ta maten min.

Hva er egentlig dette for noe håpløse greier?
Trodde betjentene skulle ha en viss kontroll på hundene sine og ikke bare la de løpe rundt og hoppe og knuse ting.
Eneste bikkja markerte var embalasje ifra ''super retro 64 expansion pack''
som ikke har vært i kontakt med noen form for narkotika i det hele tatt.

Selve rassiaen ser jeg ikke på som noe big deal,
men akkurat det med en bikkje som ikke klarer jobben sin og 2 betjenter som mener
man skal kvitte seg med katter fordi de selv ikke har peiling på dem er bare helt på trynet.

sikkert masse skrivefeil og punksettingsfeil her men ble lite søvn inatt
Har selv opplevd at det har kommet bikkje på rassia som politiet ikke hadde styr på... Det som var greia da var at politiet kom inn og begynte og leite mens bikkja satt i bilen. Etter de fant en bitteliten klump on en bong, så dreiv de og trua meg med bikkja lenge før de faktisk kom med den, jeg sa at den lille klumpen de fant var alt jeg hadde (hadde en del mere der) men det gikk bikkja rett forbi. bikkja dreiv og sprang runt i soffan og reiv ned ting fra bordet.

Min teori er at bikkja ikke er så drøy som de hyler om i media osv.. og at de bare truer med den sånn at du ska frivillig gi politiet greiene selv. Du skal ha en ganske god hund og bikkjefører for at bikkja skal være noe effektiv.
Tror ikke alle politi folk er så gode med bikkjer og som resultat av at man bruker de mest energiske hundene til sånn så blir bare bikkja mer og mer "bajjas" etter som hundefører ikke har kusk på bikkja.

Dette gjelder sikkert ikke alle politi folk, men har sett bikkja gått rett forbi en støvel full av stinkende pott. Har litt erfaring med hunder så vet at man må la hunden få litt tid på deg før den lokalisere duftene den lukter, mange politifolk bare fører bikkja raskt i gjennom ett rom som langt fra er god nok tid til at hunde skal finne noe (min erfaring)

Det med at de ba deg om og kvitte deg med katta er forkastelig! aldri hørt makan!
Jeg blir rett og slett flau og forbanna på utvalget mennesker som faktisk blir politi folk. mange ålreite folk innenfor politiet, men mange er bare maktsyke kukk huer som liker og ha status "politi"
De ga faktisk faen i 3 grindere og vekt pluss sikkert 1000 tomme plastikkbags.
Eneste med de bagsa var at ''de hadde blitt flytta på siden sist de var der'' så de fyrte seg litt opp på det.

Helt utrolig hvordan de kan finne på å si noe sånt om kattene ja, de har jo ingenting med saken å gjøre og burde vel egentlig holdes utenfor.
De fleste politifolk jeg har vært borti har vært som du beskriver dem ''maktsyke kukk huer''
Og det er da ganger hvor jeg ikke er involvert i hendelsen engang.

Har selv gått forbi narkobikkje på veldig kort avstand midt i oslo sentrum med 5 bagger weed uten noe problem, virker som de egentlig har større tro på hundene en hva de bør ha, du får aldri et dyr til å endre instinktene sine.

Virker bare så uproft av de og ikke klare å holde styr på det lille de skal.
Det finnes ikke mange narkotikabikkjer i norge, og de som skal bli narkotikabikkjer trenger lang utdannelse. En hun som ikke klarer å sitte i ro, og ikke gjør jobben sin hadde ikke kommet igjennom kravene for narkotikahund. Det høres ut som en valp. Dette var nok en valp som var med i et rassia der hunder ikke var en nødvendighet, og det var trening for hunden og potensiell hjelp for politiet.
Relevant:
Det er ikke lov til og bruke bikkjer som ikke har kommet i gjennom "Examen"
Ser jo svarte meg forskjell på en valp og en fullvoksen labrador.
Og jeg så jo at hundeføreren ikke hadde peiling.

pluss jeg vet at denne bikkja har kommet i gjennom.. sto nå hvertfoll det i den lokale avisa
Sist endret av Alge; 13. februar 2016 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var nok ikkenoe valp dette nei, da ville den ha vært mye mindre.
Har selv hatt bikkje inne. Den fant ikke:
- Mekkebladet under sofaen full av rester,
- Bongen som sto i skapet
- Diverse annet rimelig lett tilgjengelig brukerutstyr

Den fant noen cones jeg hadde i kjøkkenskapet som jeg aldri har brukt.. Er helt enig i at det er stor forskjell på både hundeførere og bikkjer.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Selve rassiaen ser jeg ikke på som noe big deal,
men akkurat det med en bikkje som ikke klarer jobben sin og 2 betjenter som mener
man skal kvitte seg med katter fordi de selv ikke har peiling på dem er bare helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Hvor mye dop hadde du i leiligheten som hunden ikke fant, ettersom du mener den ikke klarte jobben sin?
Har selv blitt snust og skjekka sittende på toget av hund med hasj i lomma, som den snodig nok ikke fant.
Dette var en opplært mye brukt hund.
Svart labrador Helgeland politidistrikt hvis flere har støtt på den.

For mange år siden var det en mørk liten schaefer som gikk rett forbi en hasjklump i stua mi, men den lå 1m over snutehøyde.
Opplevde en gang å bli vekket av to politibikkjer og åtte uniformerte betjenter inne på det knøttlille rommet mitt da jeg bodde på barnevernsinstitusjon. Den hyperaktive lille dritten hoppa opp i senga mi og putta de skitne potene sine over alt så sengetøyet ble fullt av potemerker.

Jeg fuckings hater politihunder, hadde det ikke vært for at de går som offentlige tjenestemenn skulle jeg faenmeg ha knekt det lille dyret for godt.

Æsj.
hehe, jeg fuckings elsker politi bikkja her i området husker etter bikkja var ferdig med og leite i leiligheten og gikk forbi bonger, piper og en god klump med hasj så fikk jeg kose med den (klappa den på hue og sa "så flink en hund" )
I tillegg så fikk den skryt og sånn tyggeleke som belønning av politimannen hahah!
Sist endret av Alge; 13. februar 2016 kl. 22:46.
Jeg vet fra politikilder i et større politidistrikt at de av og til bruker egne hunder for å skremme. Det er nemlig ganske få narkohunder tilgjengelig. Hvorvidt dette er vanlig praksis i andre distrikter vet jeg ingenting om.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Hvor mye dop hadde du i leiligheten som hunden ikke fant, ettersom du mener den ikke klarte jobben sin?
Vis hele sitatet...
Det var ikkenoe mer dop der, men jeg mener at en bikkefører bør ha nogenlunde kontroll på dyret de fører, dette virket mer som en hund som ikke visste hva den skulle der engang.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg vet fra politikilder i et større politidistrikt at de av og til bruker egne hunder for å skremme. Det er nemlig ganske få narkohunder tilgjengelig. Hvorvidt dette er vanlig praksis i andre distrikter vet jeg ingenting om.
Vis hele sitatet...
Har selv opplevd at tollvesenet (på flyplass) etter en påstått markering fra hund
har villet avhøre meg. Det foregikk på den måten at de førte hunden bort
til meg, den snuste, men gikk videre. Deretter kom føreren tilbake med hunden
som da snuste meg på leggen en gang til. Hunden reagerte heller ikke nå, men
så ga føreren en beskjed til hunden, og rykket i båndet slik at den løftet labbene
og "markerte".

Omvendt har jeg opplevd at hunden faktisk har markert, men fører har tydeligvis
ikke fått det med seg, og gått videre.

Husker også en episode der en bekjent ble tatt med et hekto hasj i jakken - med
påfølgende hunderazzia hjemme hos ham. Resultat - de finner selvsagt den
hasjen som ligger i en ryggsekk stående ved pulten - uten hjelp av hund.

De spør så hvor resten er - han sier "dette er alt". Full runde med hunden - som
ikke klarer å finne resten - som var i rommet, dog relativt godt gjemt.

Jeg har ingen "inside information" om politiets metoder, men det kan vel kanskje
tenkes at noen hunder ikke er særlig flinke til å gjøre jobben sin. Likevel er det
nok kostbart å trene opp og uteksaminere dem. Det er vel ikke bare å ringe inn
til departementet og be om nye hunder i ett sett. Da må de vel gjerne greie seg
med dem de har tilgjengelig.

På flyplasser og slikt tenker jeg de beslagene som gjøres som regel ikke er
veldig store - og at smugling på fly gjøres av "småfisker" som kanskje ikke er
så erfarne med å bli konfrontert av loven. Da er muligens bare tilstedeværelsen
av hund nok til å skremme potensielle smuglere. Mitt inntrykk er at det er nokså
få nordmenn som blir tatt i kontroll på flyplasser. De fleste her vet jo hvor hyppig
hunder blir brukt. I motsetning til de fleste land i Europa, hvor det sjelden engang
er tollere i det hele tatt.

Så det er vel ikke overraskende dersom det fins noen "placebo-hunder" i bruk.
Opplevde en narkobikkje som ikke fant en 1meter lang bong som stod i en pappekse under en pc-pult. Tror hovedsaklig taktikken er å skremme ut informasjon før de bruker bikka, og jeg tror det er langt mer effektivt enn den faktiske bikkja.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg aldri trent mine på å finne noe som helst men når jeg går tur så ser jeg hvordan de raskt finner spor i naturen
men også hvordan de faller inn og ut av søkemoduset sitt.
Og jo mer variert område de har jo lettere faller de over i annet spor utifra det jeg kan se.
ligner litt på hvordan de opptrer i lydighet .
Dagsform,hunderase,hundefører,omgivelser er ting som spiller inn.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Har selv opplevd at tollvesenet (på flyplass) etter en påstått markering fra hund
har villet avhøre meg. Det foregikk på den måten at de førte hunden bort
til meg, den snuste, men gikk videre. Deretter kom føreren tilbake med hunden
som da snuste meg på leggen en gang til. Hunden reagerte heller ikke nå, men
så ga føreren en beskjed til hunden, og rykket i båndet slik at den løftet labbene og "markerte".
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at hunden ikke reagerte? Kjente du den godt så du kunne tolke eventuelle signaler?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Har selv blitt snust og skjekka sittende på toget av hund med hasj i lomma, som den snodig nok ikke fant.
Dette var en opplært mye brukt hund.
Svart labrador Helgeland politidistrikt hvis flere har støtt på den.

For mange år siden var det en mørk liten schaefer som gikk rett forbi en hasjklump i stua mi, men den lå 1m over snutehøyde.
Vis hele sitatet...
Den svarte labradoren her på helgeland er evneveik, snutn har ødelagt den totalt.. stakkars bikkje.