Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2511
Hei,
Jeg bruker hjemmesentralen til lyse (altibox) og har hatt rævva trådløst, har målt meg på 30/30mbps og 400-500/500 mbps på 5g nettet, men fungerer bare når jeg er nærme ruteren.
selvfølgelig 500/500 på kablet nettverk.

Jeg koblet nettopp opp en annen ruter til hjemmesentralen siden eg fra jobb sa hjemmesentralen til altibox gir dårlig trådløst signal. Så jeg prøvde å sette dette opp, bromodus etc og får nett, men nettet blir ikke bedre trådløst..

Jeg sitter 2meter ifra ruteren og får dårlig målinger på speedtest etc, og nettverket veksler mellom trådløst nettverk og mobilnett.

Hva kan være galt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Veksler mellom trådløst og mobilnett? Hæ?
Trådstarter
27 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Veksler mellom trådløst og mobilnett? Hæ?
Vis hele sitatet...
at den kobler seg opp til mobilnettet, så går den tilbake til det vanlige internettet og holder på sånn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Chyex Vis innlegg
at den kobler seg opp til mobilnettet, så går den tilbake til det vanlige internettet og holder på sånn.
Vis hele sitatet...
Kva slags dings er det du tester ifrå? Korleis ser du at den bytter til mobilnettet?