Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1096
Hei!
Jeg var i utgangspunktet ute etter en bil til rundt 90k, med 15k i egenkapital. Så fant jeg en bil til 80k, men det jeg lurer på, må jeg likevel ha egenkapital på 15k eller vil lånet dekke det?
Beklager virkelig for at dette ble dårlig formulert
Tror du må spørre de som skal gi deg lån om dette. (Dog vil jeg tro du kan få bedre betingelser ( lavere rente) med mer egenkapital. )
På generell basis er det mulig å ha billån uten egenkapital, men hva som gjelder i ditt tilfelle vet jeg jo ikke. Du bør nesten bare søke.

https://www.santanderconsumer.no/bil...elser-billaan/
Viktig å huske at mer egenkapital vil gi lavere totalkostnad med bilen siden billån i seg selv er rimelig dyrt så fint å ha minst mulig av det.

Ikke noe er mer kjedelig enn bil som er verd mindre enn lånet på den...

Alt du har av egenkapital vil du jo spare rentekostnader på osv sammenlignet med å låne mer.
Du kan fint få billån med 0kr i egenkapital, men personlig hadde jeg heller kjøpt en bil til 15k og spart de pengene