Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1712
Heisann!

Er helt ny på forumet her, er ganske fortvilet og føler meg litt hjelpesløs.

Har tidligere vært både kriminell og rusavhengig i mange år, har nå sluttet for 3år siden.
Eg sliter ekstremt med søvn, sover så vidt, har ekstreme smerter i rygg (har tatt MR) og fortsatt sier legen min at eg må lære meg å leve med??? (Har aldri rust meg på smertestillende)

Har selv fått tak i smertestillende og brukt det ansvarsfult av og på i de værste periodene (veldig sjeldent flere dager på rad). Kan fks ha en 20pakke med tramadol i 2-3mnd.

Har igjen ett helvete med ryggen, legen nekter og vil ikke hjelpe meg.
Noen anbefalinger? Får heller ikke tak i nå.

Syntes det er ekstremt idiotisk at fordi man har rust seg tidligere så betyr ikke våres smerter noe?
Forstår at mange person sikkert bruker legen for å få seg en pakke og selge/bli helt ute, men det er jo ikke tilfellet her….
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Anbefaler deg og bytte fastlege.
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Anbefaler deg og bytte fastlege.
Vis hele sitatet...
Ikke sikkert det hjelper, jeg har påvist 2 prolapser i ryggen og fikk ikke smertestillende til tross for at jeg i store perioder iløpet av dagen måtte bruke krykker.
Har selv bare misbrukt benzo og alkohol så jeg får bare benzo av lege og ikke smertestillende
Dette som er så trist med det stempelet man får som rusavhengig. Selvom du skulle ligge for døden med sterk kreft er det fremdeles noen leger som ville skrevet ut tramadol istedenfor oxy / morfin. Fordi det landet her behandler mennesker ulikt og umenneskelig.

Jeg ville gjort som person over her sier. Bytt fastlege, kunne anbefalt deg så mye annet men som ville vært destruktivt i lengden. Å bytte fastlege vil være et steg i riktig retning.

Ønsker deg masse lykke til, unner ingen den situasjonen du sitter i
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desverre så er det mye stigmatisering og forhåndsregler tatt av leger mot tidligere rusmisbrukere. Det er fordi det er så vanlig at rusmisbrukere misbruker legen og kommer opp med fiktive smerter og søvnproblemer for å få piller.. Det fins også mange av de rusavhengige som kræsjer bilen i fjellveggen og heller kokende vann på armen sin for å orkestrere alvorlige ulykker bare for å få sterke smertestillende medisiner de kan misbruke.
Det er dumt at forsiktigheten rundt å bidra til rusmisbruk blandt disse folka går ut over andre som faktisk ikke misbruker.

Jeg tror en helt åpen, ydymk og ærlig samtale med legen din for økt forståelse fra hennes eller hans ståsted er det eneste som kan være konstruktivt. Fortell om fortida, hvorfor du ruste deg, hvorfor ting er anderledes nå, og hvor mye smertene hemmer deg på det værste.
Trådstarter
8 0
Takk for tilbakemeldinger!

Er virkelig kjipt altså, går bare prøve videre/bytte fastlege og prøver på nytt.
Er ikke det at eg kun vil ha medisiner heller, men har prøvd behandling på rygg og ingenting har funket :/
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sverre Eika er en lege som hjelper tidligere og aktive rusmisbrukere. Ta kontakt med han
1: Prøv å finne en bedre lege.
2: Be om Nozinan mens du gjør det. Det er "apedop" som gjør deg noget zombie og seig, men du får i det minste sove.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Carmex Vis innlegg
Sverre Eika er en lege som hjelper tidligere og aktive rusmisbrukere. Ta kontakt med han
Vis hele sitatet...
Nå er han dessverre gått bort, vet ikke om det er noen som fyller skoene hans i dag. Stig Asplin ble jo fratatt muligheten for å skrive ut A og B-preparater etter at han overtok pasienter som Eika hadde tidligere(før hans bortgang) om jeg husker riktig.

Det enkleste i Norge om man skal ha opioider er dessverre å gå gjennom LAR, men da blir du nødt til å nøye deg med buprenorfin, metadon, levometadon eller dolcontin, sistnevnte er siste valget, det skulle i utgangspunktet vært førstevalget etter min mening.

Sitat av Kaykaykay Vis innlegg
Noen tips om Kratom? Evt hvor og hva? Send pm����
Vis hele sitatet...
Bestille fra Sverige er nok det enkleste. Det har vært tilgjengelig tidvis på deepweb men jeg tviler på at det finnes noen som selger dette fast pga det tar så enormt stor plass kontra heroin og lignende.
Sist endret av DrDeath; 21. februar 2023 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.