Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 920
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei, har skaffet meg en USB SNES Retro controller, men jævelen vil ikke fungere. Jeg leste på salgsannonsen på eBay nå når jeg fikk den at den ikke fungerer på 64 bits W7. Well shit, tenkte jeg da, men bestemte meg for å prøve meg fram likevel. Fikk den på en eller annen måte til å fungere, og brukte programmet "Joy2Key" for å kunne bruke den i emulatoren jeg bruker til å hardcoregame'e Pokemon.

SÅ kom jeg til å rive ut USB kabelen når jeg siktet etter strømkabelen, og nå når jeg plugger den inn skjer det enten ingenting, eller så kommer "USB plugget inn" lyden, tett etterfulgt av "USB plugget ut" lyden.

Prøvde den også på ho mor sin PC, og der virker den perfekt, noen som vet hva som er galt, eller hva jeg kan prøve for å fikse dette, permanent? For selv om jeg løser det, blir for dumt å måtte gjøre heavy config hver gang jeg skal bruke den.

Takk på forhånd.

Edit: Ho mor kjører også 64 bit Windows 7.
Sist endret av droppboks; 15. januar 2014 kl. 18:58.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvis man tenker logisk så høres det nesten ut som at du har ødelagt USB-inngangen på PCen din, men jeg er ingen dataekspert så jeg vet ikke sikkert.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Er ikke USB-porten(e), prøvde akkurat koble til en datamus, helt fin på begge.

Kan forresten nevne at "innstallerer enhetsdriverprogramvare" feilet på denne PCen, men lyktes på mammas. Glemte å si det i førstepost.
Jeg kjøpte en slik på ebay. Hadde samme problemet som deg. Hos meg var det brudd på kabelen/loddepunktet inni selve kontrollen. Brukte 2min på å fikse det med loddebolt.

Kan være samme hos deg?

Edit: Er vel et kjent problem at det er dårlige utført loddearbeid på billige kinaprodukt
Sist endret av redkite; 15. januar 2014 kl. 20:59.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av redkite Vis innlegg
Jeg kjøpte en slik på ebay. Hadde samme problemet som deg. Hos meg var det brudd på kabelen/loddepunktet inni selve kontrollen. Brukte 2min på å fikse det med loddebolt.

Kan være samme hos deg?

Edit: Er vel et kjent problem at det er dårlige utført loddearbeid på billige kinaprodukt
Vis hele sitatet...
Njaa... den funker helt fint på mammas PC, men fant ut en ting: Denne PCen har USB 3.0 (de med SS før USB symbolet hvertfall), og kontrolleren sitter liksom ikke helt "fast" når den er i porten (kan beveges i alle retninger). Mors PC har ikke de nye, teite USB-portene. Så spørsmålet blir da; finnes det noen måter å omgå problemet på? Eller må jeg ev. kjøpe en converter, og hvor finner jeg i så fall en slik?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Om noen opplever noe a la det samme, så lå det en liten plast-ting (setter en bindestrek der, siden plastting ser ut som ett rart ord) oppi USBen, en kompis av meg undersøkte den og fisket den ut. Fungerer sånn noenlunde greit nå.