Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva er den beste musen? UANSETT GAMING ELLER IKKE!
Microsoft Intelli Mouse Expl. 3.0 35 39,77%
Logitech MX500 Optical Mouse 22 25,00%
Logitech MX700 trådløs 15 17,05%
Annet , post navn! 16 18,18%
Stemmegivere: 88. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  35 1583
Jeg har lagt merke til at mange spør om hvilken mus som er besT!!

jeg har derfor tenkt til å legge ut den endelige musevoten slik at vi slipper disse postene mer.. (og jeg får svar på hvilken mus jeg bør kjøpe!

så.. prøv å ikke poste så mye men stem istede..

hvis det er en mus som mangler eller noe info dere gjerne vil ha med så kan dere poste men ta å vote! så får vi en endelig avgjørelse!
Cordless Mouseman Optical (Logitech)
Jeg sverger til Logitech Ifeel Mouseman (Den med blått lys på toppen)
Vet ikke om du får kjøpt den lengre da..
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Logitech Dual optical.
original reprint
xaff's Avatar
Razor boomslang kanskje.. Hvordan kan du engang prøve å ha den ultimate mus-pollen uten å representere alt av muser..
Først og fremst: Skal du spille KAN du ikke bruke trådløs. Da står det mellom MX300 (som du ikke har nevnt), MX500 og MS3. Hvilken av disse du velger, blir mer en smaksak. Det som skiller disse ut fra alle de andre er at de ikke bugger uansett hvor fort du beveger musa.
original reprint
xaff's Avatar
Jeg spiller. Jeg bruker trådløst. Går helt greit.

Men selvfølgelig, er du en av de som MÅ ha mouseskates eller hva de nå heter, ei musmatte til fire hundre spenn og ei mainstream-mus så går det nok ikke ann.
Ja, det er selvsagt MULIG. Tingen er at man blir forbanna av å ha en så gedigen ulempe. Spesielt hvis man spiller mer eller mindre seriøst. Mus, musematte og fps (altså frames) er alt som gjelder i fps (altså shooters). Bortsett fra ferdgiheter
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av Hofsoe
Logitech Dual optical.
Vis hele sitatet...
er veldig fornøyd med min Razor Boomslang(kulemmus, 1000dpi)... men den begynner å bli litt "slitt" på høyre musknapp... overforbruk mest sansynlig

mm
Alle som lage "hva er best" tråder burde få rompa si dubble-penetrated av 2 elefanter.

Scha
Smaken er som baken, alle har sin egen favoritt.
helt enig. samt at mange har vel ikke prøvd alle heller. Jeg har kun hatt intellimouse explorer 3, men synes den er helt flott.
Intellimouse duger fint til mitt behov, jeg har ikke prøvd noen av de andre übermusene. Er først og fremst en nerd, ikke en gamer ;p
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg har logitech Mx300 optisk, det er den billigste, men den beste
Min heter noe så simpelt som Microsoft
Wireless Optical Blue Mouse
og den er bra eller?...

har intellimouse til 150 spenn ellernoe, funker best
Razer BoomSlang er den beste Musa. Helt sjef innen gaming. De bruker den i Q3 mesterskapet.
Opprinnelig postet av Sinister
Razer BoomSlang er den beste Musa. Helt sjef innen gaming. De bruker den i Q3 mesterskapet.
Vis hele sitatet...
Og? De bruker sikkert en Logitech mus der også.
Logitech Cordless MouseMan (wheel) okay. den er ikke optisk, men ingen mus ligger så godt i hånden (ok, ingen datamus (angst, jeg er trøtt og har dårlig humor...)
bruker en mx 700 akkurat nå. ganske kjekt for da behøver du ikke bekymre deg for baterier (hvis du har en trådløs mus), man kan bare sette den ned i "docking stasjonen" sin for lading. trådløse mus egner seg i grunn ikke for fps spill (mx 700 skal være den eneste optiske trådløse musen som skal være like rask som en optisk mus med ledning), men alikevel har jeg merket at den kan henge litt igjen noen ganger, så nå har jeg bestilt en mx 300.
Jeg spiller ganske mye, både cs og andre spill. Har aldri merket noe gale med min mx700.. akkurat nå har jeg trådløst tastatur og.. Eneste jeg merket at det ikke er så lurt å ha de på samma kanal.. eller frekvens, når du trykker ned på begge samtidig så fucker det seg litt.. Men forstår ikke det alle sier om at mx700 ikke egner seg til spill..
MX300 syns jeg er best..
Har testet Explorer3.0, boomslang osv. men liker kogitech MX300.
Den er billig, ligger bra i ånden, er utolig kjapp i spilling, og ser ok ut.. Kjøp den du macho271
jeg sier ikke at mx 700 er dårlig, for det er den så absolutt ikke. det jeg mener er at trådløse mus i prinsippet er tregere en trådbaserte mus. men som jeg nevnte er mx 700 den eneste trådløse optiske musen som er like rask som en trådbasert. forskjellen mellom en trådløs og en trådbasert optisk mus merker man ikke hvist man bare bruker musen til surfing, webdesign, eller kansje strategispill. men er du en dreven fps spillerm og du kommer inn i en gunfight har hver eneste bevegelse, og hvert millisekkund noe å si. selv om mx 700 skal være like reask, så merket i allefall jeg forskjell etter å ha prøvd en trådbasert.

edit; faen, har ikke fått lest så nøye igjennom det som var diskutert ovenfor. sorry visst det har blitt for mye gjentagelser
Sist endret av Henrik; 24. juni 2003 kl. 03:04.
Cyber: Spill et fps-spill konstant fem timer daglig i et år, med en kabel-mus, for å så gå over til trådløs. Man merker forskjellen, selv med MX700.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg har Logitech Cordless Mouse.. fulgte med trådløs tastatur-mus sett jeg kjøpte. Funket superfint, til både spill og design. Men nå er den litt fucka, så jeg bruker en gammel trådmus. Men skulle jeg kjøpt ny mus nå ville jeg kjøpt Logitech MX700. Utrolig hvor ofte trådløs mus har vært til fordel for meg. Synes den er fin å holde i og. Og ærlig talt, hvis du ikke er sykt god i Quake 3, så tviler jeg på at du vil merke stor forskjell fra en trådløs til en trådmus.. Da ville jeg heller satset på å oppgradere maskinen.
som sagt, du skal spille ganske mye og være ganske dreven for å merke den lille forskjellen, men noen gjør det
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
den beste musa sitter mellom beina på dama :P

altså har heller ikke prøvd særlig mange überl33t mouses ennå bare intellimouse blah blah blah 3.0a
og er storfornøyd med den (skal nevnes funk musematte, mouse skates) tweaka skjermkort 32mb nvidia geforce 2 (100fps i 1024)

men må vel si meg enig med de fleste andre at smak og behag er det som teller mest.
Liker du tung eller lett mus (bolle eller .....)



god sommer btw

og til alle dere som lurer den irc tråden var bare for å piffe opp stemmningen litt (se i trash forum)
har irca siden jeg hadde fingre og har opplevd fler netsplitter enn de fleste
offtopic; hvordan er fUncen i forhold til en vanlig musematte? har bestilt en nå og lurer på hva jeg har i vente ;D
Henrik: DIGG

nøyaktig og perfekt, func+ms3=sikte der man vil sikte, FORT! ;P
Bruker for øyeblikket en MX300, for begge mine Intelli3'er har blitt ødelagt.

Har febrilsk prøvd å bli vant med MX300, men den er desverre altfor liten til å være presis med. Ja visst sitter den godt i hånda, og funker ypperlig som desktop mus, men når det kommer til gaming blir det verre. I tillegg er det faktisk vanskeligere å gjøre "små" rykk med MX300 enn Intelli3, noe som gjør f.eks avstands-aim litt vanskelig, da man bare må flytte musen 1-2 centimeter om gangen. Ikke klag på sens forresten, kjører 1.2 i halflife, og default i win2k.

Det han ene sa om at "De bruker den i Q3-turneringer!" angående Razor Boomslang, var vel kanskje å ta litt hardt i. Ja, de fleste pro-gamerne brukte Boomslang, for ca 3 år tilbake. I dag er Intelli3 en favoritt blant pro-gamers, ingen over og ingen ved siden.

Func1030 og skatez er en selvfølge, da jeg liker lite motstand i forholdet mus/matte. Til vedkommende som nettopp hadde kjøpt func: Den er dyr, i forhold til kvalitet. Min første ble slitt i løpet av 5-6 måneder, og er nå byttet ut.

Kjøpte også en latterlig mousebungee mens jeg var i shoppehumør, noe jeg nå bare ler av, siden den er ett salgstriks.

Lykke til.

Forresten, man merker veldig veldig stor forskjell på mus med ledning og uten. Har prøvd de nyeste uten ledning, uten særlig hell. Delay'en er og forblir, den blir mindre med årene ja, men den er fortsatt der, noe som gjør den totalt uaktuell for gaming på ett litt mer seriøst nivå.
er det noe M§ kan så er det å lage FPS gaming mus!
MS explorer serien ruler vilt her
Jeg har MS intellimouse optical Special edition. Jeg synes den er bra. Hvis man er venstrehendt tror jeg den funker bra og. Siden den er likt formet på beggge sider. Men jeg har ikke testet det
matricus, jeg tror jeg har den samme greia som deg..
Ganske deiglig..
wow, den ultimate "alle-har-sin-egen-mening-om-dette"-threaden! jeg venta på denne as, dette har jo aldri vært oppe før.
Skal du bruke musa til gaming må du kjøpe MX700! Den er sinnssykt presis, sensoren er utrolig bra, og det beste av alt: batteriene varer i dagesvis, og lades opp en time eller 2! Jeg kjøpte min tidlig i mai, og har ikke hatt et eneste problem med den.

Og skal du ha en bra musmatte i tillegg: Speedpad black(de halvgjennomsiktige fargede ph0ker opp optiske mus når de blir slitt).