Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 701
Hei.
Har prøvd 80-100μg en gang før, så prøvde jeg 260μg LSD for første gang og sitter nå igjen med en svekket korttidshukommelse. Klarer ikke konsentrere meg om noe som helst i mer enn 15 sekunder før jeg detter ut i en slaks "neutral mind state" hvor jeg ikke tenker på noe som helst og glemmer det jeg tenkte på. Det er nå 4 dager siden trippen, og hukommelsen har forbedret seg litt etter litt for hver dag.
Det som skremmer meg er at jeg ikke klarer å fokusere i samtaler med andre, noe som gjør den nye jobben min frustrerende og slitsom, ettersom jeg prater med kollegaer nærmest hele tiden.

Er dette en vedvarende effekt jeg må trene vekk, eller går det over etterhvert?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går nok over. Hadde du derimot fått psykotiske symptomer så ville det vært mer sannsynlig at det var en permanent endring.
Det er for tidlig å si, hjernen din bruker lenger tid enn 4 dager på å komme seg etter en trip. Det er hovedgrunnen til at folk ikke anbefaler personer å trippe for ofte, for selv om kroppen er fin kan hjernen din være i ubalanse.

2 uker vil jeg si er minimum man trenger før hjernen nærmer seg baseline igjen, basert på min egen erfaring med stoffet. Hver enkelt person er forskjellig når det kommer til hvor lang tid det tar selvfølgelig.

Trippen kan ha hatt større innflytelse på deg psykisk enn du innser nå også. Om det har skjedd, så vil kun tiden vise om det er midlertidig eller ikke. Det kan hende dette er noe som må trenes opp igjen, men mest sannsynlig er det bare midlertidig.

Spis sunt, sov nok og få i deg nok væske, rett og slett gi kroppen en så god mulighet til å komme seg igjen som mulig, så går det nok over. Totalt avhold ifra alt av rusmidler anbefales også.
TommelThot's Avatar
Trådstarter
2 0
Takk for svar.
Føler meg mindre bekymret.
Drikker 2 ganger i måneden og bruker hard drugs med 2 måneders mellomrom. Er det en "sunn" rus agenda?
Sitat av TommelThot Vis innlegg
Takk for svar.
Føler meg mindre bekymret.
Drikker 2 ganger i måneden og bruker hard drugs med 2 måneders mellomrom. Er det en "sunn" rus agenda?
Vis hele sitatet...
Du kan jo heller spørre deg sjøl der å da, da munnen er tydelig tørr å trenger tannpuss. 2 måneders mellomrom er ikke særlig usunt ihvertfall totalt sett.
Sitat av TommelThot Vis innlegg
Takk for svar.
Føler meg mindre bekymret.
Drikker 2 ganger i måneden og bruker hard drugs med 2 måneders mellomrom. Er det en "sunn" rus agenda?
Vis hele sitatet...
Hyppighet på inntak er ikke det eneste som avgjør det, hvis man spør meg. Grunnen til at man gjør det og om det har en innvirkning på livet ellers i negativ retning er etter min mening viktigere å se på enn hvor ofte man tar noe.

Du har ikke noe unormalt høyt forbruk av rus ihvertfall. Men husk på at alkohol er et rusmiddel, så jeg vil anbefale deg å være 100% uten rus i noen uker til i det minste for å ha så gode forhold som mulig for restitusjon av både kropp og sinn.
Tja, jeg ville ikke vært bekymret. Jeg møtte djevelen og var preget av det i ettertid iform av sterke inntrykk som jeg tenkte på. Vi reagerer ulikt som andre her påpeker, gi hjernen din 2 uker og se an da. Og ikke minst få i deg vitaminer+omega3 det har hjulpet meg ihvertfall