Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1831
Enkelt og greit så lurer jeg på hvordan man kan få minst mulig nedtur av amfetamin.

Gjelder vel forsåvidt, aduvanz og ritalin og.

Forresten;
Funker ritalin og amf på veldig forskjellige måter?

Og siste;
Hvor kan man kjøpe tomme kapsler?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sørg for å få nok søvn og nok mat. Begrens bruken. Ta NALT/l-tyrosine for å få opp produksjonen av dopamin og noradrenalin.
- Søvn
- Mat

Andre ting som spiller en vesentlig rolle er jo dosen, og hvor lenge man holder det gående.

Hvis du søker på "gelatin kapsler" på google, så får du opp mange nettbutikker som selger tomme gelatin kapsler.
Anonym bruker
"Villig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sov nok, spis, gå tur, hold deg og dine omgivelser renslig og bare slapp av. Det er nok ikke mye mere man kan gjøre for å redusere nedturen, den må du bare akseptere i sin helhet.

For å anbefale noen aktiviteter som kan lette litt på stresset: du kan få tiden til å gå ved å for eksempel ved å ligge i sengen med lyset av og høre på en podcast, eller lese i en bok, blader eller magasiner, løse kryssord, tegne eller male.


Egen erfaring: For meg så har det funket bra med quetiapin. Det er nok dog individuelt.
Anonym bruker
"Rød Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hver oppe en uke så sover iallfall jeg gjennom nedturen ikke hatt nedtur siden jeg var 13 ish.
Sålenge jeg ikke er våken i 2 dage eller mere merker ikke jeg noe nedtur. Kommer vell an på dosen. Ikke ta mere enn at du klarer å spise å sove sånn noenlunde normalt så burde du være "safe"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hver oppe en uke så sover iallfall jeg gjennom nedturen ikke hatt nedtur siden jeg var 13 ish.
Vis hele sitatet...
Høres ut som et fantastisk tips. Tror jeg heller velger å være deppa/sliten en dag, enn å holde det gående i en uke.
Helt ærlig så syns jeg å pule er den absolutt beste måten å komme seg over en nedtur
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å ikke ta det.
Hvordan oppnå minst mulig nedtur av amfetamin er igrunn ganske simpelt. Ikke la kroppen din jobbe overtid på lite mat, veske og søvn. Knekk i deg noe mat, gjerne spis et stort måltid før du begynner. Væske er svert viktig, ha noe vann ikke; energidrikker, kaffi eller øl, dette dehydrerer kroppen ytterligere.

Søvn er også svert viktig får og oppnå minst mulig nedtur. Når du kjører kroppen så mye som du gjør når du tar amfetamin er det viktig og sove skikkelig å regenerere signalstoffer i hjernen. Lar du ann strekke i flere dager er det ikke rart du opplever netur.

Sitat av Wikipedia
Metafylenidat (ritalin) er dopaminergisk, og den farmakologiske virkningen ligner på kokain, da begge disse stimulantene binder seg til, og blokkerer både dopamintransportører og noradrenalintransportører.
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
Amfetamin er et sentralstimulerende stoff, det oppnår sin virkning ved å binde seg til monoamin-transporterne, og dermed øke andelen av signalstoffene dopamin, noradrenalin og serotonin i hjernen.
Vis hele sitatet...
Ritalin gir en amfetamin lignende rus, amfetamin er mer potent. Begge påvirker dopamin og noradrenalin signalstoffene i hjernen som gir rusvirkingen ved og gi ut store mengder med disse eller gjøre slik at dopamin ikke tas så fort opp igjen i nervecellene.

Får kapsler anbefaler jeg gelatin kapsler, du kan søke: tomme gelatin kapsler, på google så dukker det opp mye forslag.
https://www.bodystore.no/tomme-veget...5d&fo_s=gplano
(1 kr/stk uten frakt)
https://no.grandado.com/products/100...RoCSqAQAvD_BwE
(2,68 kr/stk)
https://www.apotek1.no/produkter/gel...100stk-324129p
(5,07 kr/stk uten frakt)
Sitat av Kuami Vis innlegg

Får kapsler anbefaler jeg gelatin kapsler, du kan søke: tomme gelatin kapsler, på google så dukker det opp mye forslag.
https://www.bodystore.no/tomme-veget...5d&fo_s=gplano
(1 kr/stk uten frakt)
Vis hele sitatet...
Du anbefaler gelatinkapsler, men så linker du til vegetabilske kapsler? Vet du overhodet hva gelatin er?
Jeg er helt for kapsler som ikke er laget av animalske produkter som knuste beinrester og brusk, da heter det ikke gelatin. Viktig å presisere. Gelatin kan da altså ikke inntas av veganere og vegetarianere.
Quick fix er jo Benzo som f.eks. Xanor. Har du hatt brukt dette lite eller ingenting burde det gå bra i et par dager.
Det er også lettere å spise å fungere passe normalt med aktivitet når du har ro til sinns.
Men, som nevnt tidligere, det finnes sunnere alternativ.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikk nok vann og sørg for å spis mat mens du tar amf.

Jeg får mest nedtur hvis jeg går i seng før tiden og ligger og vaser og prøver å sove. Så hold deg våken til du er klar for søvn, og igjen spis mat før leggetid.

Amf og Ritalin funker ganske likt, men ritalin funker absolutt ikke så lenge.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg merker nedtur ganske heavy på mesteparten av sentralstimulerende stoffer, da tenker jeg på mdma, amf, coke, lsd - de gangene jeg har brukt det så har det vært i korte perioder også, ikke mer enn 1 dag sammenhengende. Dagen etter bruken får jeg sterk angst, paranoide og delusionale tanker, grenseland psykotisk. Klarer ikke slutte tenke over det jeg angster over, selvom jeg vet det er direkte relatert til rusbruket. Derfor bruker jeg ikke lengre rusmidlene jeg reagerer dårlig på.

Så bare vit at dere som kan kjøre hardt på disse stoffene over flere dager uten å ha det helt jævlig i flere dager og opptil en uke etterpå er heldige som faen.

Ellers for å svare på spørsmålet ditt så er det som forbedrer situasjonen min under nedtur er å spise mat, selvom jeg ikke har ett snev av matlyst (kan spy etter jeg har spist om det er helt for jævlig), drikke vann og gåturer, spille noen spill for å få tiden til å gå. Men i hovedsak må man bare vente ut stormen. Det går over til slutt
Sitat av livermorium Vis innlegg
Du anbefaler gelatinkapsler, men så linker du til vegetabilske kapsler? Vet du overhodet hva gelatin er?
Jeg er helt for kapsler som ikke er laget av animalske produkter som knuste beinrester og brusk, da heter det ikke gelatin. Viktig å presisere. Gelatin kan da altså ikke inntas av veganere og vegetarianere.
Vis hele sitatet...
Vell for og vere helt ærlig kunne eg ikke brydd meg mindre hva kapselen min er laget av. Bare og bruke vegetabilske kapsler og, begge to gjør akkurat samme oppgaven.
Ærlig talt hvem bryr seg om hva kapslene er laget av..? De veier like mye som en fjert Bra vi bruker hele dyret til noe når vi først sender de ut på landet!
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
med seroquel så kan du sove bare 6 timer etter inntak, så lenge det ikke er snakk om altfor store doser
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mat og søvn er jo viktig grunn til at folk med lovlig resept ikke sklir ut helsemessig på same måte

Ville prioriterert normal mat og søvn