Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2423
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er rett og slett avhengig av sobril og hasj.
Bruket startet under coronanedstengningen.

Fikk beskjed av sjefen idag om at jeg hadde for mye fravær (er utleid til et annet firma)

Nå MÅ jeg avslutte bruken da jeg er avhengig av bilen i vinter i jobbsammenheng

Hva gjør jeg her?
Kan ikke gå på jobb å se syk ut.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sobril er ikke fra lege.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er rett og slett avhengig av sobril og hasj.
Bruket startet under coronanedstengningen.

Fikk beskjed av sjefen idag om at jeg hadde for mye fravær (er utleid til et annet firma)

Nå MÅ jeg avslutte bruken da jeg er avhengig av bilen i vinter i jobbsammenheng

Hva gjør jeg her?
Kan ikke gå på jobb å se syk ut.
Vis hele sitatet...
Hasjen kan du kutte på dagen, hvor mye Sobril tar du?
Burde du ikke slutte å ruse deg? Eller hva tenkte du?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er på 50mg dagen. Ikke store dosa, men det kjennes.
Vært oppi 150mg, og trappa ned. Vært stabil på 50 noen mnd.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jokkerella,
Kkart jeg skal. Rusa meg sjentent før corona
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du ikke bare få ned fraværet? Man klarer jo å gå jobb selv om man tar sobril.
ja tenker det sjefen din sier er en god indikator på at det var rett beslutning. Jeg tror ikke jeg skjønner spørsmålet?r
Her er en nedtrappingstabell for flere legemidler:

https://www.legemiddelhandboka.no/G2...før_seponering

Eller var det ikke dette du tenkte på?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det jeg trenger er en løsning.
Jeg blir sjuk av å slutte, svetter som en gris.
Da får man ikke reise på jobb.

Kan man dra til privatlege å si dette, (runde det ned til 25) og så få en nedtrappingsplan?
Uten å miste lappen såklart.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg trenger er en løsning.
Jeg blir sjuk av å slutte, svetter som en gris.
Da får man ikke reise på jobb.

Kan man dra til privatlege å si dette, (runde det ned til 25) og så få en nedtrappingsplan?
Uten å miste lappen såklart.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg dessverre ingenting om, men i verste fall så kan du klare dette selv? Vedrørende bilkjøring så blir det jo naturligvis et problem. Går det an å komme seg på jobb på andre måter?
Trapp ned, og pell deg på jobb! Helt ærlig så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan gjøre de to tingene samtidig. Dette avhenger selvfølgelig av jobben og ansvaret, men du trenger ikke å være griserusa for å unngå abstinenser. Mister du jobben er det fare for at misbruker øker.
Sist endret av Mekkern; 8. januar 2021 kl. 17:24.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
. Går det an å komme seg på jobb på andre måter?
Vis hele sitatet...
Dessverre.
Jeg har lov til å kjøre på inntil 30mg.
Så det går å trappe ned dersom privatleger ikke melder fra om slikt.
Skyt meg om jeg tar feil men jeg mener leger generelt har plikt til å varsle om rusbruk ifbm trafikk. Ellers får de konsekvenser.

Ts: legg en plan for nedtrapping av sobril og gå inn for det. Håper du finner en løsning som fungerer for deg.
Avventer poster fra andre på forumet som har mer kunnskap å bidra med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dessverre.
Jeg har lov til å kjøre på inntil 30mg.
Så det går å trappe ned dersom privatleger ikke melder fra om slikt.
Vis hele sitatet...
Tror det at du har lov å kjøre på inntil 30mg kun gjelder for de som har det fra lege. All illegal narkotika er nulltoleranse for bak rattet
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Trapp ned, og pell deg på jobb! Helt ærlig så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan gjøre de to tingene samtidig. Dette avhenger selvfølgelig av jobben og ansvaret, men du trenger ikke å være griserusa for å unngå abstinenser. Mister du jobben er det fare for at misbruker øker.
Vis hele sitatet...
Det er tomt for piller!
Får ikke fler. Er privatleger like stricte og tar urinprøver dersom du kommer å forteller at du har brukt max 30mg, og ber om nedtrapping?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En lege vil begynne stusse spør du på hjelp uten at det er skrevet ut legemidler til deg tidligere. Vil du berge lappen bør du unngå lege.
Nevner du noe av dette for en lege så ryker lappen 100%
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
50 er ikke høy dose, trapp ned til 25 umiddelbart, også til 10 eller 15 en uke etter. Det går bra, du vil ikke ha noe særlig abstinenser av dette.

Hasjen bør du også bestemme deg for å slutte med, men det kan være ok å ha nøøøød nattings nå de neste ukene mens du trapper ned sobrilen. Det sagt så vil daglig røyking av hasj påvirke deg mer i utseende, søvn og arbeid enn 25mg sobril så du får vurdere selv hvilken rekkefølge du klarer å kutte det ut på.
Hva faen, skulle tro du gikk på heroin, du finner ikke mildere benzo en sobril. 30mg er nada og du bør fint kunne legge det fra deg om det står om jobb og inntekt.

Noe sier meg at du har viljestyrke som en appelsin.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg trenger er en løsning.
Jeg blir sjuk av å slutte, svetter som en gris.
Da får man ikke reise på jobb.

Kan man dra til privatlege å si dette, (runde det ned til 25) og så få en nedtrappingsplan?
Uten å miste lappen såklart.
Vis hele sitatet...
Svettinga går over etter en uke og kommer sannsynligvis av bråslutt på hasj, ikke denne dosen sobril.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er tomt for piller!
Får ikke fler. Er privatleger like stricte og tar urinprøver dersom du kommer å forteller at du har brukt max 30mg, og ber om nedtrapping?
Vis hele sitatet...
Du behøver ikke hjelp til nedtrapping eller flere piller. Det er såpass lav dose og såpass mildt legemiddel at det er ingen fare å gå cold turkey. Ubehaget sitter mer i huet av innbilning

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hva faen, skulle tro du gikk på heroin, du finner ikke mildere benzo en sobril. 30mg er nada og du bør fint kunne legge det fra deg om det står om jobb og inntekt.

Noe sier meg at du har viljestyrke som en appelsin.
Vis hele sitatet...
Signerer
Trapp ned mens du jobber, jeg ble sendt på jobb av legen til tross for at jeg brukte 10-20stk riv om dagen å kjørte gaffeltruck.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva gjør jeg her?
Vis hele sitatet...
Vei opp fordeler med ulemper. Er jobben viktigere for deg enn rusen? Fint. Kutt ut hasj umiddelbart og trapp ned på sobrilen. Det burde ikke ta mange ukene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er rett og slett avhengig av sobril og hasj.
Bruket startet under coronanedstengningen.

Fikk beskjed av sjefen idag om at jeg hadde for mye fravær (er utleid til et annet firma)

Nå MÅ jeg avslutte bruken da jeg er avhengig av bilen i vinter i jobbsammenheng

Hva gjør jeg her?
Kan ikke gå på jobb å se syk ut.
Vis hele sitatet...
Er du avhengig av rus er du pr def syk og arbeidsgiver plikter å hjelpe deg, ikke gi deg sparken.
Var det sjefen min fortalte meg etter jeg knaska litt for mye benzoer og vimsa rundt på jobben i benzo-tåka en ukes tid.
Ble bare bedt om å ta fri over helga og komme tilbake litt freshere på mandag.
Sist endret av flyndra90; 8. januar 2021 kl. 19:23.
Skift rus vanene til etter jobb.. Røyk mornings og hold sterkere saker til etter jobb.

Vet om en kar som popper og røyker før, på og etter jobb men fortsatt så er han alltid presentabel og skarp så det finnes jo en balanse men... Han ser 10år eldre ut om han ikke får fiksen sin.
Kan du beskrive problemstillingen? Hvorfor har du mye fravær? Er det slik at du ikke dukker opp fordi du er ruset, uten å gi beskjed?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da blir det cold turkey. Så ser vi hvordan det går.
Prøve å gjemme svetting, skjelving og driting så jeg ikke blir sendt hjem og får 25k i bot
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da blir det cold turkey. Så ser vi hvordan det går.
Prøve å gjemme svetting, skjelving og driting så jeg ikke blir sendt hjem og får 25k i bot
Vis hele sitatet...
Enkelt. Det er fredag i dag, det værste er over til mandag men du vil kanskje slite noe med søvnen en uke eller to, nattesvette pga ikke hasj lenger. Men det virker mer som du har lest deg opp på heavy abstinenser av pillemisbruk og dette gjelder ikke for deg da ditt misbruk er helt normale doser og ikke foregått i årevis. Lykke til!
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det der fikser du lett bare du har litt vilje. Kommer ikke til og merke noe til rare abstinenser av det der. Balanserte opiat misbruk og reisejobb selv i mange år hvor jeg lekte helt og rusa meg i 4 uker på heroin og morfin før jeg slutta og gikk gjennom en litt stygg influensa hver gang jeg reiste på jobb i 8 uker. Men er det jobb og inntekt det står om så er det virkelig mulig og tvinge seg gjennom litt ubehag og samtidig fungere noenlunde til det verste er over og man er tilbake til full arbeids styrke igjen.
Jobbet med mange som knaska benzo og alt de kom over som gal i friperioder og i ferier for så og komme i shabby form men utførte jobben når de var på jobb.

Lege må du iallefall glemme om du vil kunne kjøre bil lovlig en stund til.