Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1388
Hei. Var på intervju til en bedrift for ca 13 dager siden.

Har en god følelse på at jeg får jobben.
Arbeidsgiver sa jeg skulle høre fra de om en ukes tid.

Har ikke hørt noe. Burde jeg sende mail å høre eller bare vente lenger?
Kan det oppfattes som mas å sende mail?
Sist endret av Yabaho; 16. desember 2020 kl. 15:12.
Jeg hadde ringt eller tatt kontakt på annet vis. De har sagt en uke og da er det ikke mas etter 13 dager.
Det skader ikke å «mase», det bare viser at du virkelig vil ha jobben.
Ring gjerne kontaktpersonen i annonsen og ha et par spørsmål om jobben klare for å vise interesse. Det kan ta tid for dem å gå gjennom søknadene så hvis du introduserer deg og stiller et par spørsmål så har de en stemme å koble søknaden til. Kanskje det er det som gjør at du havner høyere i bunken
Ring og si at du skulle få tilbakemelding om 1 uke og nå har det gått 2. Om de oppfatter det som mas vil du ikke jobbe der heller. Gjorde sånn i mange mnd med en bedrift som lovte svar i løpet av 2-3 uker i nesten ett halvt år. Det var helt utrolig hvor lenge jeg måtte stå på pinebenken og hvordan de tok det som en selvfølge. Til slutt blei jeg såpass provosert, kort og tydelig at det kan ha bidratt til at jeg ikke fikk den. Ringte vel gang nr 7 eller 8 ish og fikk AKKURAT det samme svaret. Har det noen gang gått inn på meg? Var jeg lei meg da? Ikke akkurat... Men jeg hadde jobb når jeg søkte, så det spiller jo inn. Hvis du ikke ringer etter 2 uker når de har sagt 1 vil det fort kunne tolkes som at du allerede har funnet en annen jobb. Det er ikke "mas" å følge opp en avtale noen lager med deg(eller seg selv) når de bryter den selv. Sier noen 1 uke til meg får de telefon etter 8-9 dager. Hvis dette er problematisk kan du jo også regne med at alt annet som virker logisk eller er avtalt kan være problematisk. Så bare ring
Ring og spør. Har de ikke noe godt svar, er det fordi de holder på med å ansette en annen, men har lyst til å ha deg i bakhånd.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Ring og spør. Har de ikke noe godt svar, er det fordi de holder på med å ansette en annen, men har lyst til å ha deg i bakhånd.
Vis hele sitatet...
kan være mener du kanskje? Finnes det ingen andre grunner du kommer på? Verden virker enkel og grei når man kan konkludere så enkelt, bare synd man faktisk ender med å leve med vrangforestillinger.