Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 10943
Hei!

Tenker litt på å kjøpe AppleTV, men har jeg egentlig behov for det når jeg har en Samsung SmartTV? Eller blir det bare overflødig?
Er du hipster så velger du apple tv.
Ka er det du skal bruke apple tven til? Har du apple produkt og vil streame til tven?
Eller skal du se netflix, viaplay etc?
Det er grett å vite ka du trenger og ka du vil bruke den til...
Vet ikke, leie film kanskje?
Netflix og alt har jeg på tven
Sitat av Poppee Vis innlegg
Vet ikke, leie film kanskje?
Netflix og alt har jeg på tven
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du kjøpe AppleTV, om du ikke vet hva du skal bruke den til?
Hipster.. Lol!

Vel du har ikke behov for det nei, så lenge du kan kjøre netflix/ hbo på smart TVen. Jeg personlig kjøpte Apple TV før jeg fikk smart TV, men la meg si det sånn at brukeropplevelsen på TVen er helt latterlig dårlig sammenlignet med Apple TV'en. Altså TV'en er treig, det er knotete å skrive med fjernkontrollen og interfacet er overall en dårligere opplevelse.

(Jeg bruker remote på iPhonen eller iPaden, når jeg skal skrive tekst på Apple TV'en)

Men hvis du syns at smart TV'en din gir deg en god opplevelse, og det ikke føles ut som lastverk å bruke det så har du ikke behov for det nei.

Som SeaJagermeiste sier; har du interresse av å leie filmer i iTunes, AirPlaye fra en iPhone, iPad eller Mac, eller streame lyd fra en Apple enhet til stereoanlegget, så kan Apple TV være et godt supplement.
Personlig så bruker jeg mirroring funksjonen fra Macen til Apple TV'en omtrent daglig. Hvis jeg vil se på noe jeg har lastet så er mirroring gull verd. Hvis du ikke eier ett eneste Apple produkt fra før, vil jeg si at Apple TV blir overflødig. Apple TV'en kommer best til sin rett hvis du har en mac fra før av.
Streame musikk til anlegget blir det nok ikke brukt til, har Sonos utstyr til det, eneste må være å få opp iPaden på tven, og eventuelt leie filmer, er vel mer utvalg der enn hos canal digital og sf films?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jeg er selv aktiv bruker av Apple TV. Bestemte meg for et drøyt år siden for å bli mer eller mindre lovlydig i film og serieverden etter å ha vært det i musikkverden etter spotify/Wimp...

Jeg kjøper/leier så og si alt av serier og filmer via Amerikansk iTunes (som har VELDIG mye bedre utvalg en den norske). Elllers har jeg Netflix for innholdet som finnes der. Har også et Viaplay abonement som jeg først og fremst har kjøpt for å få sett Formula 1, men det hender at jeg ser litt film/serier der også. Da med Airplay.

Det hele munner jo ut i om du kommer til å kjøpe/leie film fra iTunes. Gjør du ikke det er det ingen hensikt i å kjøpe. Men hey, det koster jo ikke mer enn 700,- så du taper ikke allverdens selv om du skulle innse at det var et bomkjøp.

Jeg har vel og merke ikke noen smart tv, så akkurat hva du får/ikke får der i forhold til på Apple TV kan jeg ikke si noe om...
Sist endret av ChS; 22. november 2013 kl. 15:34.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har du iPad vil du ha mye glede av en Apple TV.

Jeg har selv TV med SmartHub, men det gikk så tregt at jeg ga opp.
Å søke opp titler på netflix er håpløst når man må navigere rundt på tastaturet med pilene på fjernkontrollen.
Jeg koblet til et Logitech K400 tastatur, men likevel var det håpløst tregt å skrive.

Derfor skaffet jeg meg Apple TV som fungerer utmerket når jeg spiller av ting fra iPaden.
Jeg synes det er mest behagelig å navigere på iPaden og spille av derfra, men du kan også spille av blant annet netflix direkte fra Apple TV.
Sitat av Poppee Vis innlegg
og eventuelt leie filmer
Vis hele sitatet...
Man kan jo leie filmer med en vanlig smart-TV. Har en app på min Philips Smart-TV hvor jeg kan leie masse filmer, koster 11kr pr. film.
Svaret er enkelt:
Har du flere appleprodukter og liker de, kjøp AppleTV.
Har du ingen appleprodukter og har ingen planer om å kjøpe noen, vil jeg anbefale deg å holde deg til samsung sine smart tv, da de har mange flere muligheter enn Apple. Samme krigen som Android vs. Apple.
Er du som "normale folk" og vil ha det enkelt go Apple.
Er du litt techfreak og liker og ha forskjellige valgmuligheter, ikke go Apple.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Har du iPad vil du ha mye glede av en Apple TV.

Jeg har selv TV med SmartHub, men det gikk så tregt at jeg ga opp.
Å søke opp titler på netflix er håpløst når man må navigere rundt på tastaturet med pilene på fjernkontrollen.
Jeg koblet til et Logitech K400 tastatur, men likevel var det håpløst tregt å skrive.

Derfor skaffet jeg meg Apple TV som fungerer utmerket når jeg spiller av ting fra iPaden.
Jeg synes det er mest behagelig å navigere på iPaden og spille av derfra, men du kan også spille av blant annet netflix direkte fra Apple TV.
Vis hele sitatet...
Er det noe du ikke har forstått med tv`n din? Har du Samsung 8 serie og kan ikke si jeg sliter med noe av dette. Har du lasta ned app til mobil/nettbrett? Lett å styre tv`n med det.

Apple TV har man liten bruk for etter min mening.