Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1517
Skal snart ned til Amsterdam en tur og ser vet at jeg kommer til å bli sjekket på ID div. steder, siden jeg ikke ser direkte gammel ut. Er dog av myndig alder, så dermed lurer jeg på hva som kan funke som gyldig identifikasjon på coffee shopsene, barene og klubbene. Vet at hotellet mitt kommer til å holde passet mitt, og det hadde også vært uaktuelt å fly rundt med passet på byen. Har heller ikke førerkort.

Vil jeg bli kastet ut hvis jeg kommer med et vanlig bankkort med bilde på, noen som har noen erfaringer?
Sist endret av spekter; 26. oktober 2013 kl. 18:10.
Når jeg var i Amsterdam i sommer så var spurte ikke halvparten om leg engang. Og jeg ser ikke spesielt gammel ut. De som gjorde det så holdt det med bankkort.
Sitat av spekter Vis innlegg
Skal snart ned til Amsterdam en tur og ser vet at jeg kommer til å bli sjekket på ID div. steder, siden jeg ikke ser direkte gammel ut. Er dog av myndig alder, så dermed lurer jeg på hva som kan funke som gyldig identifikasjon på coffee shopsene, barene og klubbene. Vet at hotellet mitt kommer til å holde passet mitt, og det hadde også vært uaktuelt å fly rundt med passet på byen. Har heller ikke førerkort.

Vil jeg bli kastet ut hvis jeg kommer med et vanlig bankkort med bilde på, noen som har noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Bankkort med bilde er per definisjon ikke akseptert som legitimasjon i Nederland. Så du kan risikere å møte på en dørvakt som krever pass. Har selv vært der nede totalt 9-10 dager, og blitt nektet inngang 2 ganger ca. fordi jeg ikke hadde pass i coffeshopsene.

Så, du slipper nok å fly på byen med passet, men da må du være forberedt på at du kan bli nektet noen steder.
Jeg ble bare legget én gang, og det holdt med bankkort. Det er jo nok av shops der, så om du blir nektet adgang på første, kan du bare prøve neste.
Må du legge igjen passet på hotellet?
De gangene jeg har vært der så har de kun tatt kopi av passet mitt, så har jeg fått beholde det selv.
Var fler steder jeg var som de kun godtok pass som legg.
KjellFresh, kan være de bare tar en kopi, så nå at de ikke skrev noe om at de holder det, bare at det kreves. Skal bo i sentrum, så får heller bare løpe bort til hotellet igjen å hente passet hvis bankkortet absolutt ikke funker noen sted
Trådstarter
4 0
Oi, glemte hvist å logge ut av kompisen min sin bruker før jeg postet, haha !
Det er forskjellig fra sted til sted. Alle godtar førerkort og pass, mens bare noen godtar bankkort.
Det samme gjelder hotellene. Noen tar kun pass, mens andre tar også bankkort og førerkort
Sist endret av random72742; 26. oktober 2013 kl. 19:45.
Ta kopi av passet ditt eller bare bruk førerkortet. Det er internasjonalt og skal fungere over alt. Har dog aldri blitt spurt om leg de gangene jeg har vært der, så tror ikke du kommer til å få store problemer med det uansett.
Skal du på coffeeshop må du ha leg. Bankkort er ok.
Sist endret av Amaze; 2. november 2013 kl. 18:28.