Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1230
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En veldig god venn av meg har nå en badtrip på lsd. Jeg trodde jeg var klar for å hjelpe i en slik situasjon, men det er jeg tydeligvis ikke.

Jeg kan ikke dra ut å møte han pga. Familie problemer så jeg snakker med han over telefonen nå.

Hva gjør jeg? Jeg fikk han til å le og ba han sette på en timer på telefonen.

Er litt stresset for at han skal komme å banke på hos meg ettersom han er ute alene.

Hva gjør jeg?
Be han skifte situasjon, gå på et annet rom, ta på noe annen musikk og skru ned, få frisk luft på balkogen/i vinduet. Fortell dem at de trygg og kan ta seg noe kaldt vann å drikke. Be de puste dypt og ikke stå imot, la de lukke øynene og ri bølgene. Det er veldig viktig å bare følge strømmen og få de til å innse at det ikke er noe farlig og de er trygg

Leste nettopp at han var ute alene. Hvis dette stemmer så burde han komme seg inn et sted hvor han kan føle seg trygg. Eller så burde du seriøst vurdere å ta turen ut og holde kompisen din med selskap, det kan trenges
Sist endret av Jorg; 24. september 2021 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du få noen andre til å steppe inn?

Ellers: Ta det som det kommer, og si det som det er. En krise kommer sjelden alene, folk har gjerne litt forståelse for slikt.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har han tilgang på en eller annen type benzo? Kan ta knekken på en bad trip har jeg blitt fortalt
Lvl 5 Taskenspiller
Ok, han er alene utendørs. Be han passe på å holde seg varm og tørr. Minn han på at LSD går over, og at det er rusen som forvirrer han. Du kan også fortelle han at mange erfarne trippere sier at badtriper er de viktigste trippene, fordi de kan etterhvert gir mest lærdom. I morgen vil han føle seg bra, og si til seg selv at alt ble bra etter at han aksepterte situasjonen og tok inn hva syren prøvde å fortelle han.

Og om han friker helt ut må du hjelpe han med å kontakte helsepersonell.
Anonym bruker
"Leken Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han må komme seg hjem eller til en annen ikke-rusa kompis som hjelper han å lande. Settingskifte kan være alt som trengs. Når jeg badtrippa hjalp det å gå fra et belyst rom med folk og musikk i til å sette meg i et mørkt bøttekott uten musikk og folk. Stimuli ble overload og jeg har dempa intense tripper på samme måten i ettertid ved å rett og slett legge meg i et stille rom uten skarpe lys eller skjermer litt.