Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1231
Veldig nysgjerrig på hva dere liker (og hvorfor!)

Har litt erfaring med soppen, men ikke på arrangementer. Det tenker jeg å endre på til neste uke, står mellom 0,5g og 1g
Anonym bruker
"Hatsk Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den ene gangen jeg tok sopp (1g cubensis hvis jeg husker riktig, det blir vel rundt regna ca. 0,5g semilanceata/flein) på rave konkluderte jeg med at det var en dårlig deal. Tok samme dose med en kompis og vi kom kanskje litt for tidlig til stedet, hvor det var noen mindreårige som hoppa rundt som tullinger til dårlig techno og var veldig opptatte med å snappe hele seansen. Vi fant ut at inni der gadd vi ikke være, så vi trakk oss ut mot et bål hvor det var noen chille folk. Der var mye bedre stemning, helt til det av en eller annen grunn dukka opp en gjeng megadrita attenåringer i dress og pensko (???). Jeg og kompisen min så hverandre i øynene og ble enige (kun via blikkontakt) om at denne viben gadd vi ikke deale med, så vi stakk egentlig hjem før det i det hele tatt begynte å ta av. På soppen blir man såpass introvert og sensitiv for omgivelsene sine at vi begge fant vel ut i ettertid at det ikke noe man gjør ute blant fremmede i slike doser og omgivelser. Det var verken panikk- eller angstpreget, men det var heller det at vi begge fikk litt mørke tanker om våre "medmennesker" og at det hele bare ble en jævlig stor nedtur. Personlighet og generelt syn på livet, verden og alt det der har vel en del og si også.

Til rave foretrekker jeg helt klart 2C-B, men det er nå en smakssak. Spør du meg så høres 1g semilanceata ut som en ubehagelig dose å være på i så fremmede, utrygge og uforutsigbare omgivelser som et rave. Hvis det bare er kjentfolk eller til nød venners venner stiller det seg fort litt annerledes.

Senere har jeg tatt rundt 0,3g norsk flein på festival/utekonsert, noe som jeg synes er en veldig fin dose. Den er oppløftende, stimulerende, mildt psykedelisk, kødder ikke med hodet ditt, lar seg fint kombinere med alkohol og gir en skikkelig fin ekstra dimensjon til musikken. Det er heller ikke merkbart for de rundt deg med mindre de vet hva de ser etter. Det eneste som er synd er at det er så kortvarig, så man må være litt nøye med timingen.

Jeg tror også jeg tok rundt 0,3g semilanceata da jeg så det lokale symfoniorkesteret fremføre Vårofferet av Stravinsky. Der har du en konsertopplevelse, altså... Da kan technoen bare gå og legge seg! Det blir noe helt annet selv på så svake doser når du sitter i ro i en stol og konsentrerer deg om musikken med lukkede øyne. Det var en dose hvor det også var helt uproblematisk å stå i foajeen i penstasen sammen med fiffen i pausen. Humra litt inni meg og tenkte "de skulle bare visst", spesielt når solisten fra den første konserten satte seg ved siden av meg og daten min før vårofferet dro igang...
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Museumsdose er sikker fint på konsert.
Tror kanskje jeg ville dytta i meg en dose Emma i tillegg, for å ta den verste kanten på soppen om man skal være rundt masse random mennesker.
Man blir liksom litt var på omgivelsene på sopp og ut i fra setting kan det fort bli slitsomt. Snakker vi rave i en mørk kjeller, eller er det ute i skogen? Kjelleren ville jeg droppet soppen mens i skogen ville jeg kjørt på. Er konserten metall eller jazz, skal du stå oppi masse andre mennesker og hoppe rundt eller chillen i en stol?
Altså, det er en del faktorer som spiller inn så vanskelig å gi et klart svar.
0.3 - 0.5g basert på hvor potent soppen er. Det er etter min egen mening et must å teste sopp før man går ut på arrangementer, da vet du mye bedre hvor stor dosen du vil foretrekke er, da det er stor variasjon i potens i enkelt sopp og hvor godt du tåler det.

De svarene du får her vil bare være en vag pekepinn på hvilke doser du burde velge, nettopp pga individuell toleranse. Husk å ha det i bakhodet!

En sopp tripp på et arrangement er nok ikke settingen jeg ville valgt, da mine egne sopp tripper gjerne gir meg mer "naturlige" trips enn andre psykedeliske stoffer, noe som ikke passer på et sted med masse kaos, musikk og lys som knuller alle sansene du har som allerede er lettere å fokusere seg inn på og forsterkningen (og den midlertidige forsvinningen av hvis du når store nok doser.) av de samme sansene. Man kan også få ganske heftige closed eyes visuals som man gjerne blir litt opphengt i også.

Hadde nok valgt meg inn på et stoff med mindre headspace (som for eksempel 2CB) eller tatt et stoff som er lettere å dosere meget nøyaktig som LSD selv. Synes sopp blir litt for uberegnelig for min egen del for å dra ut noe annet sted enn hjertet av skogen.
Enig med Moret, er det innendørs rave, så dropp soppen. Vanlig konsert ville jeg også droppet å ta sopp eventuelt en veldig liten dose.

Er det i skogen kommer det litt and på hvor godt du håndterer å ture på sopp rundt folk.

I mine yngre dager har jeg vært oppe i 3 gram, rimelig potent cubensis på rave. Det var kanskje litt i overkant, da jeg måtte legge meg ned på peaken. Men, en veldig kul opplevelse.

Nå fortiden, tar jeg ikke mer en 0,5 med flein. Med mindre jeg skal ta emma til, da kan man ta litt mer. men, jeg tar ikke mer en 1 gram flein på rave uansett. Emma tar edgen av det og gjør det ganske idiotsikkert hehe

Jeg ville sakt 0,3 - 0,5 gram på skogsfest hvis det er snakk om flein. Da får du det litt i bakgrunnen uten at det tar helt over.
Hvis det funker bra kan du heller forsøke mer neste gang.
Sist endret av ReeferBear; 10. september 2021 kl. 09:56.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sist gang jeg spiste flein (0,9g grindet opp), så hadde jeg lite kontroll på latterutbruddene, og lå strødd utover gulvet og andre steder i leiligheten. Det var en fin opplevelse, men jeg tenkte flere ganger at det ville vært "game over" om noen kom (f. eks. politi) og stilte krav til at jeg skjerpet meg.