Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3716
Er det bare meg som mistenker større partier med syntetisk hasj selges kamuflert som vanlig hasj i Norge. Kom over nettsiden:

https://legalhighlabs.com/herbal-hig...hash-soapbar-1

Jeg har røyket en god del for å si det mildt, men etter korona-tørke, tidlig 2020 har jeg merket en annen type hasj-rus og veldig forsterket psykoaktiv effekt, kan nesten sammenligne med en svak psykose etterfulgt av vrangforestillinger og sterk angst. Dette går fort over når rusen er gått bort.

Jeg har lenge trodd at syntetisk cannabis var et "pulveraktiv" stoff som selges i poser, men etter jeg kom over den nettsiden, begynte jeg å lure hva jeg egentlig hadde puttet i meg.

Kan være jeg rett og slett ikke tåler det lenger og at spekulasjonene mine er feil.. jeg vet ikke
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka mye sånt i 2010/11. Skremmende lik både på lukt, konsistens.

Kjøper du hasj og mottar dette, er det så å si umulig å skille dem og du har ingen mistanke om at du er lurt. Opplevde selv at synt ga en mer psykedelisk, delirisk og angstpreget rus.

Vært ute å gamet lenge nå, men får man testet slikt? For tenker det må være sterkt parfymert plantemateriale tilsatt syntetiske cannabinoider.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange som blandet syntetisk hasj (pulverisert) inn i hemp hasj og lager hasjplater av det, eller blander syntetisk inn i dårlig naturlig hasj for sterkere effekt.
Spesielt etter darkweb og altfor mange både unge som ikke vet hvor farlig syntetisk hasj er og svindlere fordi det er tryggere for de å svindle når de kan holde seg bak en skjerm. Får ikke armen knekt som i gamledager og mindre sjanse for å bli tatt av politiet også siden de aldri trenger å møte noen av kundene og faktisk ikke engang oppbevarer noe som gir de høy strafferamme.

Det har blitt farligere å røyke hasj og man bør holde seg unna darkweb og selgere på nettet og kun handle fra personer som noen man kjenner godt kjenner godt fysisk og går god for.
Reviews på nett kan enkelt manipuleres.

I blandt skjer også importsmugling av dårlig hasj blandet med syntetisk fordi noen har vært desperate etter penger og tenkt at det er god business å tjene 80k på noe de selv ga 15 for, resultatet er psykoser og ødelagte psyker. Trist at bransjen har blitt snart like kynisk som kokaingamet

Grow natural og support your local grower

Aldri kjøp på nettet eller av personer du ikke kjenner irl
Det hvite pulveret du snakker som ofte er JWH-018, AM-2201 og lignende er vannløselig og kan lett blandes med hasjen både etter produsksjon og i løpet av prosessen når hasjen lages.. Jeg har sett en venn fra rusmiljøet som rulla en 10er med hasj i syntetisk cannabis(Pulver) og gnidde det godt inn i klumpen etterpå for å få mere effekt av hasjen.

Syntetisk cannabis
(pulver) oppløst i vann kan også helles på spray-flaske og man kan deretter spraye over urtemix for å lage spice, har også selv da jeg rusa meg, hadd mistanke om at dårlig weed hadde blitt dusja med nettop dette..

Rar high, med samme symptomer som du nevner har jeg opplevd selv, både av hasj og weed.. Nå skal det sies at hasj eller weed med særlig høyt innhold av THC og lite CBD KAN oppleves ganske likt syntetisk cannabis.

Alt i alt, når jeg har sett hvor lett det kan gjøres og hvor billig syntetisk cannabis er i forhold til ekte varer så er jeg veldig skeptisk til hasjen og weeden som selges.. Det handler stort sett om penger uansett hvordan man vender på det og kynisme i disse miljøene er det mye av..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Reviews på nett kan enkelt manipuleres.
Vis hele sitatet...
Denne krever utdyping... Hva er vitsen med reviews da?
Du kan jo ikke akkurat slette og redigere kommentarer og rating helt fritt på de markedene du snakker om.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge politiet ikke har beslaglagt fake hasj så kan vi vel ikke uttale oss for mye om hva som er i omløp? Ville regnet med dersom det var utbredt med syntetisk hadde dette også blitt en ganske nasjonalkjent sak
Sitat av knert1 Vis innlegg
Denne krever utdyping... Hva er vitsen med reviews da?
Du kan jo ikke akkurat slette og redigere kommentarer og rating helt fritt på de markedene du snakker om.
Vis hele sitatet...
men man kan legge til en haug med positive reviews ifra brukere som ikke finnes.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Denne krever utdyping... Hva er vitsen med reviews da?
Du kan jo ikke akkurat slette og redigere kommentarer og rating helt fritt på de markedene du snakker om.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvordan metoder Politiet bruker for å sjekke hasjen i Norge, men om man tilsetter syntetisk cannabis til vanlig hasj; og Politiet så sjekker hasjen med å måle innhold av THC, CBD og andre cannabioder kan man på ingen måte vite at det er syntetisk i hasjen, da må di nok spesifikt lete etter dette.

Jeg mener å ha lest at Politiet nettop sjekket dette, altså syntetisk cannabis i vanlig hasj. Og så langt var det ikke noe funn. Men er usikker på om det er vanlig kotyme. Når det itilegg kan gjøres veldig enkelt hjemme, ved å drysse over eller blande syntetisk sammen med hasjen vil feks små partier være svært utsatt og jeg har veldig liten tro på at ALL hasjen som beslaglegges testes. Større partier ja, det har også betydning for straffeutmålingen i evt rettssak.
Jeg er tror selv mye hasj er blandet ut med syntetisk. Allt annet dop er jo blandet it for større profitt heroin,speed, kola så hvorfor i alle verden skal ikke hasj være blandet ut. Jeg har selv testet flere typer hasj for syntetisk med testkit og allt slo ut på syntetisk om testene var bra nok eller om det går han å teste små hasj biter i reagensrørene vet jeg ikke men slo ut på vanlig thc og syntetisk. Ble diskutert hardt for en stund tilbake her da la jeg ut bilder av testkittene jeg brukte i tråden.
Finnes ez test for å sjekke om det er syntetiske cannabinoider. Skulle legge ved en link, men eztest.com var nede for øyeblikket…
Mvh
Var slike testkit jeg brukte. Var inne på den tidligere tråden men linken til bildet var ugyldig er jo lenge siden så bilde forsvinner vel etterhvert

Som sagt det slo ut på syntetisk å man så det på fargekart. Men tingen er at fargekartet gikk fra brunt til lys gult. Så det jeg lurte på var om hasjen farget av i den blanke væsken som ga en gul farge så er vanskelig å si.
Sist endret av merk; 7. september 2021 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selvfølgelig finnes det syntetisk utblandet hasj i omløp, men det er ikke utbredt. Det er ikke en gang nevnt i Kripos statistikk for 1. halvår 2021.

Første halvår er det beslaglagt 1 365 kg hasj, marihuana og cannabisplanter fordelt på
4 642 beslag. Totalt antall beslag er på samme nivå som i 2020. Etter en stor reduksjon i
hasjbeslag i fjor, er det noe økning både i antall beslag og beslaglagt mengde i år. Det er
allikevel få beslag sett i et tiårsperspektiv. Antall marihuanabeslag er lavere i år enn i
fjor, men mengdene er betydelig større.
Styrkegradsbestemmelse foretas i en liten del av beslagene, men oftest i de største
beslagene. Som i Europa for øvrig3, har styrkegraden både i hasj og marihuana økt
kraftig de siste 10-12 årene. Samtidig er det store variasjoner. I 2020-2021 varierer
styrkegraden i analyserte hasjbeslag fra 1 % til 42 % THC, med et gjennomsnitt på ca.
26 %. I samme periode varierer styrkegraden i analyserte marihuanabeslag fra 1 % til
29 %, med et gjennomsnitt på 17 %.
Som tidligere år, er det gjort en rekke beslag av cannabisfrø samt ulike produkter med
THC, blant annet cannabisolje, ca. 2,5 kg godteri og vel 5 kg kaker
Vis hele sitatet...
.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Denne krever utdyping... Hva er vitsen med reviews da?
Du kan jo ikke akkurat slette og redigere kommentarer og rating helt fritt på de markedene du snakker om.
Vis hele sitatet...
Norske nettbutikker gjør det og darkweb brukere gjør det.

Man er alltid en viss form for team ikke sant? Hvis jeg og crewet mitt skal selge en vare eller booste et album så bidrar alle med å reklamere og skrive reviews fordi alle tjener på det.
Med bots og de uendelige måtene å lage ghostwriters reviews også så kan man ikke stole på noe på nettet lenger. Bare se trustpilot reviews om de værste jalla kina scam nettbutikkene og tusenvis av positive reviews fra tilsynelatende kjøpere også som verifiserte kjøpere men allikevel er fake! Er ikke vanskeligere enn at jeg vil svindle folk og sier til en kompis at han får 50% av verdien fra første svindel, lage en annonse og klikke at varen er solgt til han, han betaler gjennom siden så det er en verifisert handel men jeg sender ikke varen og han får igjen de 20$ av meg og får skrevet et fake review om drit bra vare på profilen min
Er nettverk av sånt hvor man er en ring på kanskje 100 stk eller eller fler som hjelper hverandre med reviews på den måten
I det siste har jeg mer og mer blitt redd/frykter at frukten/matdisken på butikken blir spicet av syntetisk sjit.

Hvorfor ikke bare ha et hasjpool? Røyker ikke selv, men da slipper vi disse syntetiske OD spicet hasj
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt ærlig så har jeg mistenkt det samme! er faen meg noe som ikke stemmer med noe hasj etter tørken før korona..
Dette har vært tatt opp mange ganger før.
Tror det når jeg ser det. Har vært borti mistenkelige klumper fra mistenkelige folk som har funka på mistenkelig vis, men det har aldri ligna på effekten av syntetisk cannabis. Har heller aldri truffet noen som hevder det er syntetisk cannabis blanda inn i ekte varer som faktisk har hatt erfaring med syntetisk cannabis. Hvis vi absolutt må kalle det det
Sist endret av Bothrops; 8. september 2021 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dette har vært tatt opp mange ganger før.
Tror det når jeg ser det. Har vært borti mistenkelige klumper fra mistenkelige folk som har funka på mistenkelig vis, men det har aldri ligna på effekten av syntetisk cannabis. Har heller aldri truffet noen som hevder det er syntetisk cannabis blanda inn i ekte varer som faktisk har hatt erfaring med syntetisk cannabis. Hvis vi absolutt må kalle det det
Vis hele sitatet...
Både i fengsel og i perifer omgangskrets jeg har er det de som tror de er genier fordi de har funnet en måte å tjene kjappe penger på uten å legge ut like mye som for kilo med ekte vare. Det er rasser som ingen liker men som rotter seg med andre rasser og cons og hustler i vei uten å bry seg om hvor mye de skader kunder fra dw.
I Oslo er det et afrikansk miljø som blander syntetisk i hemp og kommer med soap bars fra england og tyskland på vei hjem fra ferie i gambia med unger og kone på slep
Slanger fins der det er penger så aldri lukk øynene et sekund

Mange som har mye å gjøre med mye forskjellig hash hadde blitt overrasket om det var testkits for hash
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Både i fengsel og i perifer omgangskrets jeg har er det de som tror de er genier fordi de har funnet en måte å tjene kjappe penger på uten å legge ut like mye som for kilo med ekte vare. Det er rasser som ingen liker men som rotter seg med andre rasser og cons og hustler i vei uten å bry seg om hvor mye de skader kunder fra dw.
I Oslo er det et afrikansk miljø som blander syntetisk i hemp og kommer med soap bars fra england og tyskland på vei hjem fra ferie i gambia med unger og kone på slep
Slanger fins der det er penger så aldri lukk øynene et sekund

Mange som har mye å gjøre med mye forskjellig hash hadde blitt overrasket om det var testkits for hash
Vis hele sitatet...
kjøper heldigvis ikke gambisk hampsåpe fra oslo. Gi meg navn på et syntetisk cannabinoid som kan forveksles med ekte cannabis så kanskje jeg begynner å tro at det er en trussel. Men jeg sier ikke at det ikke er bøff ute og går, det er det alltid. Man blir gjerne lurt i starten, eller hvis man prøver å "klatre" i miljøet og ikke gjenkjenner lureri og dårlige folk.
Husker det var noen som solgte damiana sprayet med JWH og AM stoffer en stund, men fikk alltid følelsen at det hovedsakelig for eget bruk og ofte ganske shabby. Blir som å lage sin egen spice på et vis. Og ingen prøvde å lure noen til å tro at det var ekte vare, tviler på at noen ville trodd på de heller. De færreste orker heldigvis ikke å drive med spice i lengden, ble man ikke litt ør i huet av det
Sist endret av Bothrops; 8. september 2021 kl. 03:00.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Luktet på ei plate nylig,stinket grønt,var lys å smuldret lett opp.Mekket luktet ingenting,smaken var grusom,klødde i halsen,luktet heller ikke hasj av røyken når den ble fyrt opp,ble ullen i huet og nedstemt.Ekte vare,tviler.
Enig med Bothrops. Har røkt både hasj og grønt i mange år fra mange forskjellige selgere, fra DW og IRL, aldri merket noe som skurrer. Det flyter av god røyk her i landet og den berømte tørken varte ikke mer enn ett par måneder helt i starten av nedstenging av grenser. Cannabis er et rusmiddel som gir variabel effekt utifra dagsformen (humør, nivå av blodsukker m.m.), dosering, toleranse osv. Har man hatt pause ei stund og røyker en grei mengde hasj, så vil man "ture". Lav toleranse fører til det. Stonere er også notorisk paranoide, så det er lett å havne på tankekjøret der man tror at man har røyket synth all of a sudden. Jeg har røkt synth som jeg visste var synth ved ett par anledninger, det var JWH. Noe av den heftigste og tyngste rusen - ett enkelt trekk føles som man har drukket en halv flaske vodka og tatt 10 bøttetrekk etterfulgt av et slag i trynet fra Mike Tyson. Synth merker man VELDIG godt.

Finn dere noen pålitelige selgere og slutt å noie. Synth er ikke så utbredt. Man kan heller ikke generalisere slik ang. DW, nok av gode varer der.
Dårligere hasj grunnet dårligere tilgang.. Tørrokk, soapbar og hva annet det kalles.
Ting som har liggi lagra siden ingen vil ha det, rebranda med nye merker.

Syntetisk shit finnes ja, men alt av state tikk viser nedgang siden 2012 og det finnes nesten ikke beslag i det hele tatt som inneholder syntetisk.
Det finnes ja. Men mye vanligere med f eks motorolje, bensin, skokrem, kan blant annet være knuste piller, bathsalts. Noen er snille og blander ut med henna eller diverse plantematriale.
Hvis bønna har rar lukt, smak, eller effekt burde det jo blinke noen varsellamper.