Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1098
Heisann kort forklart skal begynne på skole (vgs) ligger noen år bak etter litt dvs. Kommer fortsatt til å motta stønad fra nav siden jeg har krav på dette, men lurer på om jeg fortsatt kan ta meg lån fra lånekassen? Vil ikke miste tilgang til noe stønader fordi jeg søker om ett lite ekstra lån. Noen som har erfaringer med dette?

-Minister420
Tror ikke det er lov, men det burde rådgiveren din hos NAV kunne svare på.
Trådstarter
3 2
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Tror ikke det er lov, men det burde rådgiveren din hos NAV kunne svare på.
Vis hele sitatet...
Takk for svar får bare høre med rådgiver sånn at jeg ikke går på noen unødvendige smeller.
Det skal egentlig ikke være mulig å motta både studielån og stønader fra Nav samtidig, men særtilfeller finnes sikkert. Skriv gjerne her når du hører noe fra Nav! Lykke til med skolen!
Trådstarter
3 2
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det skal egentlig ikke være mulig å motta både studielån og stønader fra Nav samtidig, men særtilfeller finnes sikkert. Skriv gjerne her når du hører noe fra Nav! Lykke til med skolen!
Vis hele sitatet...
Ja var litt usikker om det kanskje gikk eller ikke men forståelig vist det ikke skal være sånn, ringer i morgen for å høre om det er en mulighet eller ikke.
Heller normalt med stønad enn ett lån jeg må betale på i senere tid Tusen takk! Har troen denne gangen, får bare glemme litt de andre på skolen å fokusere på at jeg kun er der få å bli ferdig med skole
New generation
colakork's Avatar
Trodde du mistet nav (penger, bostøtte etc) om du begynner på vgs?

Det har jeg hørt skjedd før.

Da var det bare å flytte hjem til foreldre imens gutten skulle studere, og ikke nave.
Sitat av colakork Vis innlegg
Trodde du mistet nav (penger, bostøtte etc) om du begynner på vgs?

Det har jeg hørt skjedd før.

Da var det bare å flytte hjem til foreldre imens gutten skulle studere, og ikke nave.
Vis hele sitatet...
Det er inntrykket mitt, men det kan sikker være noe NAV kan gjøre for de som ikke har noen som kan forsørge de gjennom VGs studie for jobb muligheter.
Sitat av Minister420 Vis innlegg
Heisann kort forklart skal begynne på skole (vgs) ligger noen år bak etter litt dvs. Kommer fortsatt til å motta stønad fra nav siden jeg har krav på dette, men lurer på om jeg fortsatt kan ta meg lån fra lånekassen? Vil ikke miste tilgang til noe stønader fordi jeg søker om ett lite ekstra lån. Noen som har erfaringer med dette?

-Minister420
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hva slags ytelser du mottar. Det må du nesten fortelle noe om for at vi skal kunne gi et skikkelig svar.

Kort oppsummert:
NAV ytelser fratar deg ikke muligheten til lån eller motta stipend, men...

Mottar du sosialhjelp som er en kommunal ytelse vil alle midler du har på konto tas i betraktning for utregning av støtte, uavhengig av hvor de kommer i fra.