Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4956
I dag har jeg mulighet til å spise sopp.
Soppen har jeg, no problem med den biten.
For og i mot ?
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heftig frokost til begynnelsen av uka hvertfall. Eventyrlysten mangler du hvertfall ikke.
Vel du gir oss særdeles lite og gå på, skal jeg gi råd om du burde ta sopp eller ikke utifra at du har sopp?

For, du kan utvikle deg spirituelt?

Imot, du kan få badtrip?

Haha blir sånn med så lite info.
Jeg tar det som et JA.
Er det lurt å spise litt først, eller?
Jeg er ikke så dreven med sopp, bortsett fra at jeg er dreven på,å plukke de små rakkeren da.
Jeg er alene, har det ganske ryddigt og rent, har ikke børstet håret, ennå, nok å drikke og spise. Det er fint vær med sol og passe varmt.
Jeg vet ikke helt hva jeg vil få,ut av en liten soppspisning, og hvor mye jeg skal inta. Siden jeg ikke har en god nok vekt må jeg gå,på antall. Ca ..........200.?
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk at setting har alt å si for en god tripp. Jeg ville kjørt på hvis du er klar og settingen er der. Er du litt i tvil så vent. Ha en fin tripp og lykke til. Husk at badtrip er "oppskrytt" og ikke bekymre deg for hverken oppturen, selve trippen eller nedturen. Ta imot det soppen bringer deg❤️
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville spisr litt, kan bli litt kvalm.
Takk til dere alle.
Skal nå gå til mitt "hemmelige" sopplager og finne en passe dose, tenker at litt mindre er bedre enn for mye, men jeg har jo ingen god vekt da. Prøver å veie 3 garam, om vekten kan veie så lite.
Jeg tror dette kan være en god dag for en slik opplevelse.
Klem fra Betty

Nei, jeg har ikke tatt noe, ennå. Det skulle jo stått gram

Jeg spiste ca.3 gram sopp 08.14 så får vi se hva som skjer. Jeg er klar for det meste, kanskje en mellom dose, men jeg har ikke prøvd på mange år.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 28. juni 2021 kl. 09:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Takk til dere alle.
Skal nå gå til mitt "hemmelige" sopplager og finne en passe dose, tenker at litt mindre er bedre enn for mye, men jeg har jo ingen god vekt da. Prøver å veie 3 garam, om vekten kan veie så lite.
Jeg tror dette kan være en god dag for en slik opplevelse.
Klem fra Betty

Nei, jeg har ikke tatt noe, ennå. Det skulle jo stått gram

Jeg spiste ca.3 gram sopp 08.14 så får vi se hva som skjer. Jeg er klar for det meste, kanskje en mellom dose, men jeg har ikke prøvd på mange år.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Du bør være klar for en nokså intens rus. Vet at det varierer person til person hvor mye effekt man får, 3 gram er nok til meg for en "level 3-4" trip om du er kjent med skalaene på Shroomery.
Lykke til, håper du får en fin tur!
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
3 gram spiss fleinsopp tilsvarer vel ca 4,5-5 gram cubensis, så du kan godt belage deg på en rimelig heftig (og ikke moderat) tur.

Pust med magen og ikke få panikk

Husk at å bytte setting/musikk kan være en fin strategi om ting blir litt overveldende.
Som andre sier er ikke 3 gram flein en mild dose, det er en ganske heftig tur.
Vil du ta det rolig, og ha en fin dag i hagen, så turer du fint på 1 gram flein også
Så langt går det helt fint, kjenner at jeg er litt trøtt, men det er kanskje fordi jeg var tidlig oppe.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
har ikke børstet håret
Vis hele sitatet...
Dette skulle du ha gjort før du begynte. Nå risikerer du besøk av Jan Thomas.
Sist endret av knert1; 28. juni 2021 kl. 10:52.
Kanskje sent å si ifra, men jeg ville gjort klart frukt å spise på, vann å drikke på og noe musikk lett tilgjengelig.

Også anbefaler jeg å gå en tur i skogen om du har mulighet til det der du er

Ha en riktig fin dag
Og plutselig ble det radiostillhet. 3 gram? Det er ikke akkurat på den beskjedne siden av doser.

Håper i det minste Betty har det bra nå *krysser fingrene*
Hvis den størrelsen er rett så tror jeg hun burde holde seg vekke fra Internett, min erfaring er at tekst bare blir graut og det er bedre å bare la seg synke inn i det.
Radio stillheten er brutt.
Litt mye kanskje for en novise, men det går seg til.
Håper jeg ikke har dummet meg ut for hele denne lille bygda.
Egentlig skulle vi alle komunisert via våre tanker, så ville jeg sluppet mine forholdsvis små problemer.
Klem fra Betty
Håper det fortsatt går bra med deg! vet ikke helt hva du mente angående ditt rykte på bygda men husk at sopp og psykedelika generelt forsterker persepsjonene våre og man kan fort tolke mye ut av ingenting. Nå har du jo starta for lengst, men jeg ville ha spist litt først. Mange som sverger til tripping på tom mage men jeg merker at for meg ødelegger det bare hele opplevelsen.
Takk til alle dere
Tror nok ikke jeg har dummet meg ut, persepsjon er i seg selv ganske, ja, i seg selv.
Denne såkalte trippen er så annerledes fra forrige gang.
Den er ikke helt over
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt at det ikke gikk helt over styr

Du får komme med en utfyllende tripp-rapport når du har landet ^^
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Takk til alle dere
Tror nok ikke jeg har dummet meg ut, persepsjon er i seg selv ganske, ja, i seg selv.
Denne såkalte trippen er så annerledes fra forrige gang.
Den er ikke helt over
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...


Da har du gjort noe riktig, tenker jeg. Hvis trippen føles helt annerledes så skal det i hvert fall ikke stå på at psykedelika ikke har mye å vise deg! Etter hva jeg har forstått så var det litt av en opplevelse, håper du fikk noe ut av den!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sopp er noe jeg med god samvittighet kan anbefale alle å ta!.
Det er noe av det fineste og reneste av 'rusmidler' som en kan ta. <3
Håper du koste deg og at deg ga mersmak.

Peace & LOVE
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser at det diskuteres fleinsopp i en annen tråd nå om dagen. Min opplevelse var langt fra dårlig, jeg var ikke redd et sekund, uten at jeg kunne vite hvor lenge det var Da det ble litt mye inntrykk gikk jeg inn i senga mi en stund, så var jeg klar igjen til det soppen ville gi meg. For meg er det viktig med trygghet og å være alene. Helt klart at det kan være annerledes for andre mennesker.
Det er skjelden jeg har mulighet til å innta sopp, og for meg hadde det vel gått omtrent to år siden sist.
Opplevelsen var som sagt annerledes denne gangen, men "budskapet" var det samme, jeg trenger ikke å være så redd og bekymret, det er bare tanker i mitt hode, og det aller meste kommer aldr til å skje i det virkelige liv.
Jeg vil ikke promotere rusbruk, men for meg er ikke fleinsopp rus på linje med marihuana, alkohol m.m. Det kan gi deg noe helt annet.
Klem fra Betty
Fint å høre at du hadde en bra opplevelse.

Helt enig i at fleinsopp er langt ifra andre typer rusmidler. Jeg har faktisk stor tro på at psilocybin kan komme inn i legemiddelindustrien snart. Selv er jeg nysgjerrig på å behandle en depresjon med sopp, men jeg gruer meg uten helt å skjønne hvorfor.
Jeg har jo hatt gode opplevelser med sopp tidligere..
Har vært borti sopp en håndfull ganger nå og jeg har funnet ut at det å ta 0,2-0,5mg (Cubensis i mitt tilfelle) på en bra dag med fint vær gir meg aller mest.
Fint vær fordi det er helt fantastisk å være ute i solen og naturen mens soppen gjør greia si

Det blir vel en mellomting mellom å mikrodosere og å trippe og jeg har hatt utelukkende positive opplevelser med det.

Jeg mener å huske at jeg tok tilnærmet 2mg første gang og da trippet jeg rimelig greit.
Ekstremt med closed-eye visuals, og akkurat det var i grunnen ganske kult.
Alt i alt ble det riktignok en litt vel intens opplevelse, og jeg prøvde etter en liten pause mindre doser.

Anbefaler deg å vente til du en dag kjenner at humøret er litt ekstra bra, for så å få unnagjort alt av gjøremål.
Deretter er alt klart for kos og du kan da ta dosen du har bestemt deg for.

https://m.psychonautwiki.org/wiki/Psilocybe_cubensis

Det jeg har skrevet gjelder tørket sopp.
Ja, fint vær er det aller beste, forrige gang rullet jeg rundt i gresset i solskinnet. Utrolig så fine gresstrå kan være.
Denne gangen holdt jeg meg mest inne fordi jeg ville unngå å komme i prat med naboer på tur med hund og barn.
Er helt enig i at det er best å ha det rent og ryddig rundt seg, mindre distraksjoner. Tror aldri jeg kunne tatt sopp og gått på fest sammen med andre. For meg fungerte det fint med litt vin på slutten.
Gleder meg til neste gang anledningen byr seg, har masse sopp på lur.
Klem fra Betty
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Så bra du koste deg Betty det virker som du klarer å gjennomføre på god og ansvarlig måte
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Ser at det diskuteres fleinsopp i en annen tråd nå om dagen. Min opplevelse var langt fra dårlig, jeg var ikke redd et sekund, uten at jeg kunne vite hvor lenge det var Da det ble litt mye inntrykk gikk jeg inn i senga mi en stund, så var jeg klar igjen til det soppen ville gi meg. For meg er det viktig med trygghet og å være alene. Helt klart at det kan være annerledes for andre mennesker.
Det er skjelden jeg har mulighet til å innta sopp, og for meg hadde det vel gått omtrent to år siden sist.
Opplevelsen var som sagt annerledes denne gangen, men "budskapet" var det samme, jeg trenger ikke å være så redd og bekymret, det er bare tanker i mitt hode, og det aller meste kommer aldr til å skje i det virkelige liv.
Jeg vil ikke promotere rusbruk, men for meg er ikke fleinsopp rus på linje med marihuana, alkohol m.m. Det kan gi deg noe helt annet.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...

Jeg synes du gjør alt riktig jeg. Sopp og psykedelika er ingen spøk, og jeg vet det er mange som sverger til å ta seg en tur ut i naturen men det er det absolutt siste jeg gjør. Finnes ikke kontrollfreak til vanlig men under en trip så skal jeg være et trygt sted uten mas eller forstyrrelser. Ronny som kommer forbi med bikkja si gjør antagelig ingen flue fortred men hvis jeg tripper så tolker jeg som det ville helvete og selvom han bare tusla der i fred og fordragelighet så skapte han såpass med hodebry for meg at det kan ødelegge hele flowen for meg. Med andre ord, jeg tripper alltid inne! Skogen kan andre kose seg med. Har prøvd 2 ganger, never again! If the shit goes down, så vil uansett senga bli min beste venn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sopp er stas en gang i blandet altså, selvom det begynner å bli en 2 og et halvt år ca sia sist. For husker det var i Romjula 2019, for det var siste året jeg hadde en kompis som gikk i 2020. Var helt fantastisk fint å gå ute på kvelden, mens husene var pyntet for jul og tilogmed alle trær i alle hager var fulle av lys og glitter.

Føler soppen gir meg en god reset, når depresjonen er litt tung til tider. Som regel sitter jeg også ALLTID igjen ca en måneds tid med en følelse hver dag jeg våkner at jeg har tatt en 5 mg vival. Den roen i kropp og sjel. Nå nærmer høsten seg og jeg har nettop funnet en ny person som har sopp, så nå blir det vel en liten tur ute det flotte universet til soppen når trærne begynner å få farge tenker jeg.

Sopp er det beste verktøy-rusmidlet jeg vet om, men det er viktig å respektere psykadelika, så man ikke får en ubehagelig tur. Selv har jeg kun hatt positive opplevelser med ikke så mye mer enn ett par sekunder med en skummel tanke før jeg snur på hodet og det var byttet ut med hva som er forran meg av ting å se på. Det skal nå sies at ikke alle turene var en dans på roser, men også noen heftige introperspektive diskusjoner med meg selv som jeg har både tatt lærdom og holdt løfter med meg selv. Løfter da som var til mitt eget beste, eller kunne gjøre tilværelsen bedre for meg eller mine nærmeste.


Bra du også koste deg på turen og hadde en positiv opplevelse, for jeg har sett folk reagere negativt på det fordi en som henta for "alle" gutta som skulle ta en gang tok all bonusen selv. Og et eller annet i den trippen hans trigget at han så på det selv som grådig og endte med en skikklig badtrip hvor jeg måtte steppe inn og legge hode hans på fanget og fortelle han om at og om at med masse trykk på ord med positive meninger. Men hva gjør man vel ikke for venner, han trengte å roe seg og jeg hadde heldigvis hodet godt nok plassert på skuldrene til å være det han trengte den neste timen til ting gjevnet seg ut.

Åååå kjenner jeg gleder meg litt til neste sopptur, få ryddet opp litt i toppetasjen før man skal påbegynne den mørke tida av året. Holde vinterdepresjonen i sjakk. Håper ellers alt står bra til med deg Betty, og at du har hatt en fin sommer!
Tusen takk, jeg har stort sett hatt en fin sommer med mye sol og utepils.
Nå kommer soppen snart her på vår tomt, gleder meg.
Klem fra Betty