Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1113
Leser at MDMA-krystaller ikke kan oppnå en høyere renhet enn 84%, og at MDMA man kjøper gjerne ikke har en høyere renhet enn ca. 75%.

Ulike seriøse portaler på nettet (som rusopplysningen.no og tryggtripp.no) kommer med guidelines på dosering. Disse virker generelt å ligge lavere enn hva brukere på forum etc. anbefaler.

Er det slik at disse doseringstabellene oppgir dosering som om det er 100% renhet? La oss si man skal ta 120mg iht. tabellen og har en MDMA med renhet på 75%. Skal man da ta 160mg (120/0,75)?
Sitat av Drax94 Vis innlegg
Leser at MDMA-krystaller ikke kan oppnå en høyere renhet enn 84%, og at MDMA man kjøper gjerne ikke har en høyere renhet enn ca. 75%.

Ulike seriøse portaler på nettet (som rusopplysningen.no og tryggtripp.no) kommer med guidelines på dosering. Disse virker generelt å ligge lavere enn hva brukere på forum etc. anbefaler.

Er det slik at disse doseringstabellene oppgir dosering som om det er 100% renhet? La oss si man skal ta 120mg iht. tabellen og har en MDMA med renhet på 75%. Skal man da ta 160mg (120/0,75)?
Vis hele sitatet...
Folk pusher grensene på MDMA til det sinnsyke og jeg mener, at de som er oppe i 700 mg er helt villr i hodet. Men; 120 mg er noe førstegangsbrukere (typ de 4-5 første gangene er maks dose) den aller første gangen holder det egt med 100

Men etterhvert så kan man begynne å gå litt oppover mener jeg. Kjøpte en gang en 5’er og etterhvert ble dosene høyere og høyere men absolutt maks dose med en del erfaring bør aldri gå over 200-250 mg uansett toleranse eller lite magi.

I USA så bruker de også MDMA i psykoterapi og her får alle uansett vekt 120 mg

Dette med vekt er ganske viktig, så jeg pleier å si 1-1.5 mg pr kg kroppsvekt, damer tåler litt mindre og erfaringen sier at de også kommer til peaken og slår meg så og si alltid med et kvarter-20 min

1 mg pr kg til jenter
1.5-2 mg pr kg til menn, med det sagt. De fire-fem første gangene så bør ikke heller mannfolk være oppe i 2 mg pr kg kroppsvekt
Trådstarter
12 6
Takk for svar. Men når du her snakker om mengde, snakker du om faktisk vekt eller korrigerer du for renhetsgraden i stoffet?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Drax94 Vis innlegg
Takk for svar. Men når du her snakker om mengde, snakker du om faktisk vekt eller korrigerer du for renhetsgraden i stoffet?
Vis hele sitatet...
Man bruker faktisk vekt. I gamle dager hadde man jo ikke all denne infoen, som heller ikke er sikker. Gå for faktisk vekt med sikkerhetsmargin (doser som om det skulle vært "veldig rent"), og heller redoser.
Faktisk vekt, leser mye rart på nettet, men det som virker mest håndfast er at resten av MDMA’en inneholder MDMA HCL
Politiet publiserer årlig statistikk om dette. Siste rapport jeg leste viste til at beslag av MDMA-krystaller har svært høy renhet, gjerne i området 90-95%.