Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2538
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for svar.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Marlbro
Marl-Bro

Sånn jeg sier det. Håper du forstår hvordan jeg mener 'brox
BRAND ∞ STRONG
maal · buh · ruh
Sist endret av vindaloo; 24. mai 2021 kl. 16:28.
MaLLboro med tjukk L.

Ball. Bare mall(boro) og boro nøytralt uten trykk.

R'en er stum med mindre du skal leke amerikansk cowboy eller handle i engelsk butikk som blir marlborou (evn marlborough som lyden i though-ending).
Sist endret av celtseus; 24. mai 2021 kl. 16:33.
Anonym bruker
"Klein Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser for meg at OP er mindreårig. Skal kjøpe røyk, men redd for å uttale det feil.
*Ler*
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser for meg at OP er mindreårig. Skal kjøpe røyk, men redd for å uttale det feil.
*Ler*
Vis hele sitatet...
Haha knis nå prøvde jeg å uttale maRrrrllllboro som en treåring som nettopp har lært seg å si r og så for meg mindreårig ts i frakk på butikken xD
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg har alltid uttalt "Marl" som "Karl".
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser for meg at OP er mindreårig. Skal kjøpe røyk, men redd for å uttale det feil.
*Ler*
Vis hele sitatet...
OP hørte kompisen sin uttale Marlboro for "Mall-boro" og ble redd for at han hadde uttalt Marlboro feil alle år siden han kaller det for "Mall-bro".
Sitat av celtseus Vis innlegg
MaLLboro med tjukk L.

Ball. Bare mall(boro) og boro nøytralt uten trykk.

R'en er stum med mindre du skal leke amerikansk cowboy eller handle i engelsk butikk som blir marlborou (evn marlborough som lyden i though-ending).
Vis hele sitatet...


Haha, da leker jeg amerikansk cowboy I guess (det er jeg klar over fra før forøvrig). Howdy!
BRAND ∞ STRONG
Amerikansk uttale er:
maarl · br · ow
I know, det er sånn jeg uttaler det. Jeg fornorsker aldri et eneste ord, synes det er umusikalsk og særs usexy. Det vet jeg det er mange i Norge som vil være uenig med meg i
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
OP hørte kompisen sin uttale Marlboro for "Mall-boro" og ble redd for at han hadde uttalt Marlboro feil alle år siden han kaller det for "Mall-bro".
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid bare sagt malboro. Har alltid tenkt at det er slik det sies da alle jeg har hørt si det navnet har sagt det på samme måte. Har aldri hørt noen har kalt det for mallbro før
Sier også mallboro.
Kan vi ikke bare gå til kildene, da? Navnet er, ikke spesielt uventet kanskje, avledet av Marlborough som er et gammelt brittisk adelsnavn.
Sitat av https://en.wikipedia.org/wiki/Marlboro_(cigarette)
In 1846, British tobacconist Phillip Morris opened a shop on Bond Street, London, UK, selling tobacco and rolled cigarettes. After his death from cancer in 1873, his brother Leopold and widow Margaret continued the business, growing it and opening a factory on Great Marlborough Street, London.[6] The company being called Phillip Morris Companies Inc. at the time, the owners chose a simple name for the cigarette: Marlboro.
Vis hele sitatet...
Så hvordan uttales Marlborough? Et kjapt søk på youtube viser at hver eneste dialekt i landet uttaler det ulikt. Derfor er det bare å velge den uttalen som er kulest, og det er uten tvil denne.