Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4010
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Hei! Jeg har ofte fått tilbudet om å prøve heroin av mange forskjellige folk, men har alltid sagt nei fordi jeg har hørt om mange som opplever og ha blitt avhengig etter første bruk.

Jeg har ikke tenkt til å prøve heroin nå snart eller senere i livet, som jeg vet. Men her er spørsmålet:

Blir man virkelig avhengig og "fortapt" etter første gang? Jeg vet at man kan komme seg ut av det, men er lysten for heroin sterkere enn for andre type rus?

Takk for svar!
Anonym bruker
"Fiendtlig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg gikk det fint. Klarte å holde forbruket til maks i gang i måneden.
Dette var tidlig 2010.
Kompisen min som gjorde det med meg, begge for første gang, døde av overdose, sent i 2011.
Han var blodhekta.

Det kan gå bra, men sannsynligvis går det til helvete.
Har du brutt terskelen for hva som er greit en gang, er den brutt for alltid.

Hvor avhengighetsskapende det er for deg vil vi helst ikke vite.
Svaret får man først når det er for sent.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gangen likte jeg det ikke noe særlig, men etter andre smellet var jeg solgt. Kom meg heldigvis utav det etter noen år. Men vil våge å påstå at opiater generellt er i en klasse for seg selv når det gjelder avhengighet, både fysisk og psykisk.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, setter pris på det.
Tror jeg bare skal fortsette å holde avstand til det, da jeg vet at selvkontrollen min er lav.

Takk igjen!
Har prøvd det 2 ganger og skjønte at dette virkelig var noe jeg kunne bli glad i.

Jeg tørr ikke prøve det igjen
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gang nei? Bare vås. Sure, man kan jo virkelig få smaken for det, men du må være ganske svak om du etter én gang ikke klarer å stoppe. Ca 1 år siden tok jeg H hver dag i en ukes tid, så slutta jeg tvert. Følte meg litt under the weather i noen dager, men gikk over fort. Kan kanskje se at for noen er det altfor digg, personlig så digga jeg det. Men klarer meg fint uten
Jeg satte halve sprøyten i første og siste gang. Det er for søt rus, spør du meg.
Om heroin iv er 100 ganger bedre en kodein, så synes jeg ideen er skummel og leke med! Les bloodshoteyes sin tråd om du vil teste heroin..
For meg var hasj på den måten, første gangen jeg ble fjern, som var femte forsøket, så tenkte jeg uten anger at nå er det ingen vei tilbake. Og det stemte, jeg går nå på metadon og har spist valium og sobril i tyve år. Hasj røyker jeg fremdeles, røykte en liten pipe nå. Heroin for meg var sinnsykt digg for meg første gangen, og jeg tenkte med en gang at jeg skulle gjøre det igjen. Men så begynte jeg med temgesic, så subb og så speed med sprøyte når jeg skjøt selv. Så tilbake til heroin, denne gangen med nål.

Går på metadon i dag.....selv en paralgin forte gjorde meg likeglad hele skoledagen når jeg gikk på gymnaset, før jeg røykte hasj engang.

s
Sist endret av saviour; 11. februar 2020 kl. 18:08.
Var en fyr på Reddit som begynte med at han bare skulle prøve heroin.. du kan se trådene hans ca 7 stk igjennom flere år. Det gikk ikke bra. Bra lesestoff som gir en god grunn til å holde seg unna.
https://www.reddit.com/user/SpontaneousH
Sist endret av SleeperSeed; 11. februar 2020 kl. 20:14.
Anonym bruker
"Fiendtlig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Var en fyr på Reddit som begynte med at han bare skulle prøve heroin.. du kan se trådene hans ca 7 stk igjennom flere år. Det gikk ikke bra. Bra lesestoff som gir en god grunn til å holde seg unna.
https://www.reddit.com/user/SpontaneousH
Vis hele sitatet...
Fyren har jo vært clean i 6 år. Så det gikk jo greit nok det.
Anonym bruker
"Fiendtlig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les heller trådentil bloodshoteyes.
Det gikk dessverre dårlig, og endte med døden.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Jeg har lest tråden til Bloodshoteyes tidligere, har alltid hatt det i bakhodet når jeg har blitt tilbudt heroin.

Veldig trist at ting kan gå sånn, men det er vel noe jeg kanskje må forvente hvis jeg gjør det dumme valget å sette inn sprøyta. Holder meg unna det til nå.
Hyggelig at folk tilbyr seg å gi deg en dose, men det er kanskje fordi de har lyst til å ta med seg noen andre i fallet
kutt ut vennene som tilbyr deg hero tvært, flytt om du må.

steng dem ute, bytt nr

ikke noe å samle på, redd deg selv

bytt navn
Sist endret av Anonymousesick; 12. februar 2020 kl. 03:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Russisk rulett høres det ut som. (har ingen erfaring selv) i en revolver er det (stortsett) 6 kammer. Mao. Det er 1/6 sjanse for å bli skutt første gang. Høres kanskje ikke så ille ut? Hva med andre gangen?? Poenget mitt er at sjansen for å bli avhengig øker drastisk med hvor mange ganger du prøver.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Russisk rulett høres det ut som. (har ingen erfaring selv) i en revolver er det (stortsett) 6 kammer. Mao. Det er 1/6 sjanse for å bli skutt første gang. Høres kanskje ikke så ille ut? Hva med andre gangen?? Poenget mitt er at sjansen for å bli avhengig øker drastisk med hvor mange ganger du prøver.
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å nevne russisk rulett lol.

TS:
Omgangskretsen din høres lettere tilbakestående ut. Få deg nye venner. Folk som tilbyr deg heroin er ikke ekte venner, de er slue og kyniske jævler som lett kan finne på å knocke ut jenter som er nye i miljøet så de kan gangbange dem mens de har blacka ut. Ut ifra hva du nylig skrev i den andre tråden om edibles så høres det ut som om det bare er et spørsmål om tid før du blir utsatt for sovevoldtekt slik du holder på. Som jente kan du ikke ruse deg så hardt som du gjør nå, det er ren idioti.
Sist endret av SkurtNilsen; 12. februar 2020 kl. 03:56.
Anonym bruker
"Arktisk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men hva om H ikke blir skutt men røykt? Er H like avhengighetsskapende da også? Vet om en som bruker pepper i papir i på konserter og festivaler og når det nærmer seg siste kveld så røykes det noen ganger H for å lande mykere. Han fyren skyter aldri noe og har lange pauser mellom hver gang han bruker. Han har holdt på slik noen år og går nykter fra høst til vår også tar han alkohol og pepper i papir på konserter og festivaler på sommeren og røyker noen gang H for mykere landing. Virker som han holder bruken kontrollert og lurer på om andre også klarer slik rusbruk eller om han er unntaket som bekrefter regelen om avhengighet og tyngre stoffer?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg koser meg 1-3 ggr i mnd med litt selv. Kun røyking og snorting dog, mens de jeg koste meg med i starten nå er desverre blitt hekta. Men de sa det at det tar faktisk rundt en 2 til 3 ukers tid med daglig bruk før du får noe som helst av fysiske absitnenser ved brå slutt/seponering. Det er det psykiske som kommer først og det har jeg merka at når jeg har liggi å daffa et par dager så er det EKSTREMT lett å kjøpe på dag 4 også. Har ikke gått på smellen enda og det er omlag 2-2,5 år siden jeg begynte sånn. Som idag har jeg, men det er to uker sia sist, kanskje litt mer.

Man blir hardere avhengig desto høyere doser som blir tatt opp og forskjellig inntaksmåte har høyere opptak. Så du blir harderer avhengig av å skyte enn å røyke men avhengig BLIR du uansett inntaksmåte, og det gjelder fortsatt dopamin, så det er samme symptomer. Jeg har ikke prøvd dem men sett folk slite med dem, og det er ikke noe jeg unner noen. Så her må du nesten spørre deg sjøl om du har jernvilja til å klare å kose deg med dette. Jeg har nesten lurt meg sjøl 2 ganger ;P Men det var i starten, nå føler jeg vel at jeg har det greit under kontroll. Samt har jeg lova meg sjøl at dersom jeg i det hele tatt prøver å lure meg sjøl en 3 gang skal jeg aldri røre det igjen.
Sist endret av Coffern; 15. mars 2020 kl. 09:11.
Anonym bruker
"Oppblåst Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alltid vært nysgjerrig men ikke turt å ta risken. Nå har jeg ikke mer å tape i livet og syns egentlig ikke det gjør noe om jeg blir junkie eller dør av overdose.

Hvordan er rusen av røyking og snorting @Coffern, kortere enn skyting? Kan du beskrive. Fungerer du eller blir du liggende å chille i drømmeland?
Jeg har aldri skutt, har nåleskrekk og også lova meg selv å aldri skyte noe som helst. Røyking gir et lite koserush av varme umiddelbart omtrent. Snortinga tar litt lenger tid(5-15 min climb) men føler også at du holder en gjevnere rus lenger da. Er som å bli pakka inn i et godt varmt pledd som dekker hele kroppen, mens man slapper av alt av negative følser er nummet vekk og man er rett og slett in lack of a better word glad. Du kjenner kanskje til den gode følsen av å nettop å ha fått lønn mens man sitter midt på sommern og griller.. Bare en generell god følse i kroppen. Så klør du litt her og der men det er så godt å klø, for det er ikke så det klør ubehaglig, men deilig.

Skytinga som sagt har jeg ingen aning på og aldri tenkt å finne det ut men sikkert noen som kan dele sin erfaring med det her et sted Tok lang tid før jeg turte sjøl, og jeg kjøper en halving, også kjøper jeg ikke mer på et par tre uker kanskje mer. Holder meg til 3 dagers regelen, maks 3 dager på rad så minimum 1 uke uten. For det er så lett å kjøpe mer dagen etterpå å fortsette, bare legg fra deg den tanken.


Og les deg opp på dosering, lissene er mye mindre enn hva slags lisser man tar av f.eks speed og cola. Informasjon om dosering osv er nøkkelen.

Den ene fordelen røyking har over snorting er at det er vel om ikke umulig nesten umulig å ta overdose ved røyking. Mens snortinga kommer litt senere og sitter litt lenger i form av gjevnere peak og ascent descent om du skjønner. Røyking er pang oppe, så daler det etter en liten time. Men jeg tar ei lisse kanskje hver 2-3-4 time

TLDR; God og varm, klør og generelt sett en god glad følse i kroppen
Sist endret av Coffern; 15. mars 2020 kl. 13:10.