Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1300
Jeg og 4 andre kompiser bestemte oss relativt spontant å dra til Gdansk i starten av juni og jeg har et par spørsmål til folk som tidligere har vært i Gdansk eller andre byer i Polen og som gjerne kjenner litt til kulturen der borte

1. Har hørt fra andre (og lest) at man bør holde seg langt unna strippeklubbene siden stripperne og vaktene doper ned og raner turister.. noen som har vært på strippeklubb der borte som har opplevd (eller ikke opplevd) det?

2. Restauranter. Er det noen restauranter som utmerker seg fra de andre som du anbefaler å spise på?

3. Utelivet. Hvordan er egentlig utelivet der? Noen bra nattklubber? Har hørt at sopot 20 min fra Gdansk skal være bra(?)

4. Knark. Hvordan er polakkene når det kommer til drugs osv? Er det vanskelig å få tak i en grammer med brus når man er der?

Takk på forhånd!
Sitat av VonMunter Vis innlegg
Jeg og 4 andre kompiser bestemte oss relativt spontant å dra til Gdansk i starten av juni og jeg har et par spørsmål til folk som tidligere har vært i Gdansk eller andre byer i Polen og som gjerne kjenner litt til kulturen der borte

1. Har hørt fra andre (og lest) at man bør holde seg langt unna strippeklubbene siden stripperne og vaktene doper ned og raner turister.. noen som har vært på strippeklubb der borte som har opplevd (eller ikke opplevd) det?

2. Restauranter. Er det noen restauranter som utmerker seg fra de andre som du anbefaler å spise på?

3. Utelivet. Hvordan er egentlig utelivet der? Noen bra nattklubber? Har hørt at sopot 20 min fra Gdansk skal være bra(?)

4. Knark. Hvordan er polakkene når det kommer til drugs osv? Er det vanskelig å få tak i en grammer med brus når man er der?

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...

1. Å bli dopet ned hadde jeg ikke bekymret meg for, men jeg har et par venner som ble loppet for det meste av penger etter å ha gått for det eldste trikset i boka.
Da snakker jeg om at den gode stemningen plutselig blir brutt når man får den astronomiske regningen på den knøttlille champagneflasken man ble servert uten å be om det selv.
Det er bare et smutthull for å rane deg på en lovlig måte.

2. Nei, kommer ikke på noe spesielt.
Er en grei burgerrestaurant i en kjeller ca. midt i hovedgata.

3. Utelivet bestod i stor grad av høylytte turister og lokale polakker som irriterte seg over dem.
Skal du dra den helt ut ville jeg heller ha prøvd å finne en klubb i nærheten av et universitet, studentby eller lignende.
Det er på sånne steder man finner de virkelig store og ville festene.


4. Ikke spesielt vanskelig å få tak i stimulanter i ymse former, men det var verre å få tak i god weed. Refererer til punkt nr. 3.
Kjenner ingen som har blitt svindlet av champagne trikset som knask never. Men noen jeg kjenner fikk kontoen tappet da dem brukte bankkortet på strippeklubben. Tror på det knask sier men hadde ikke vært like bekymret for det som og dra bank kortet, da ber du om det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Pass på at strippeklubben ikke er et bordell. Ikke spør taxi sjåfør om tips, de har ofte avtaler med shitty steder som lopper deg lovlig(med et hint om vold hvis du innbiller deg at du har et valg). Worst case scenario kanskje, men dere er yppelige mål for scam
Det utestedet som er en bunker er kult. Bunkier?
Trådstarter
Takker!
Om du er på guttetur er det nesten umulig å ikke havne på en strippeklubb.
Alle byene jeg har besøkt i polen har det vært fullt av søte jenter på gata som jobber for strippeklubbene. Aka innkastere.

Om jeg ikke husker feil mener jeg de gikk rundt med gule paraplyer nesten alle sammen, uansett de finner dere nok.

Som nevnt av andre over, bare ta litt forhåndsregler så går det bra. Hold dere sammen å bruk kontanter om dere skal på strippeklubb.

Holder også med tipset om studentplasser, bra stemmning og de billigste drinkene.