Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1093
Fikk en deilig sum tilbake på skatten og venter spent på at penga skal tikke inn på konto

Nå på fredag ser jeg at summen har dukket opp på "oversikt" i mine krav og betalinger på altinn, samtidig som at det står at skatteoppgjøret mitt ikke er klart inne på skatteetaten.no

Er ikke det litt merkelig eller er det helt vanlig? Har ikke opplevd det tidligere selv hvertfall
Sist endret av Revklo; 3. april 2023 kl. 16:34.
Leverte skattemeldingen 27.03.2023 og har fortsatt ikke fått pengene på konto..

Tar det virkelig så lang tid?
Sist endret av Zirto; 3. april 2023 kl. 20:42.
Nei, ingen dato nå lenger. Alle skal ha fått skattemelding nå, men skatteoppgjør kan ta dager til mnd. Selv fikk jeg ikke oppgjør før i November her for 2 år siden selv uten endringer den gang.
Revklo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zirto Vis innlegg
Leverte skattemeldingen 27.03.2023 og har fortsatt ikke fått pengene på konto..

Tar det virkelig så lang tid?
Vis hele sitatet...
Jeg leverte 23.03

"Skatten Min" skrev også på facebook her om dagen at de ikke utbetaler i påskeuka, så vi får kryssa fingra for at de kommer på mandag
Hvert eneste år kommer det spørsmål om dette, hvert eneste år står svarene på skatteetaten sine sider
Venter selv på 90k. Skattemelding sendt på torsdag, håper det kommer snart. De trengs.
Sitat av Drugs Vis innlegg
Venter selv på 90k. Skattemelding sendt på torsdag, håper det kommer snart. De trengs.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke legge opp skatten slik man kommer nærmest 0? dårlig deal å få igjen på skatten, enn å spart penga hver mnd. Du kunne betalt over 8000 mindre skatt hver mnd om man regner med 11 mnd pg ferie. Satt de på sparing og latt de vokse mer.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Hvorfor ikke legge opp skatten slik man kommer nærmest 0? dårlig deal å få igjen på skatten, enn å spart penga hver mnd. Du kunne betalt over 8000 mindre skatt hver mnd om man regner med 11 mnd pg ferie. Satt de på sparing og latt de vokse mer.
Vis hele sitatet...
Jeg legger opp skatten slik at jeg enter går i null eller minus. Men hadde en god del fradrag fra diverse ting som gjorde at jeg får en god del tilbake i år.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Hvorfor ikke legge opp skatten slik man kommer nærmest 0? dårlig deal å få igjen på skatten, enn å spart penga hver mnd. Du kunne betalt over 8000 mindre skatt hver mnd om man regner med 11 mnd pg ferie. Satt de på sparing og latt de vokse mer.
Vis hele sitatet...
[for meg] en fantastisk måte å spare på. Ja jeg taper noe fordi jeg går glipp av renter, men da vet jeg iallefall at det ikke går opp i røyk (ofte bokstavelig)