Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1743
Hei!
Skal gjøre dette så kort som mulig.

18 år, egen leilighet.
Nylig mistet lovlig inntekt.
Fått lappen, men mangler bil.

Er jeg kredittverdig til å få er billån? Har 70K i aksjer/fond som kanskje går som formue?
Har behov for bil fortløpende.

Takk for alle svar!
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hei!
Skal gjøre dette så kort som mulig.

18 år, egen leilighet.
Nylig mistet lovlig inntekt.
Fått lappen, men mangler bil.

Er jeg kredittverdig til å få er billån? Har 70K i aksjer/fond som kanskje går som formue?
Har behov for bil fortløpende.

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Santander pleide å kaste billån etter folk, men det er 10 år siden jeg sist hadde et billån. Kan ha forandret seg. Litt skeptisk når du ikke har jobb i det hele tatt.

Det store spørsmålet er hvorfor du spør her istedet for å bare ringe de?
Sist endret av Skinny; 29. april 2023 kl. 21:27.
Trådstarter
Eventuelt mere lønnsomt å kjøpe bil?

Hehe, det er litt lavere terskel for å ta frem telefon å skrive på freak enn å måtte snakke med banken. Enten fysisk oppmøte eller 90 min kø��
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hei!
Skal gjøre dette så kort som mulig.

18 år, egen leilighet.
Nylig mistet lovlig inntekt.
Fått lappen, men mangler bil.

Er jeg kredittverdig til å få er billån? Har 70K i aksjer/fond som kanskje går som formue?
Har behov for bil fortløpende.

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Det er vel bare å søke? Får som oftest svar med en gang. Vi på forumet vet ikke
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Eventuelt mere lønnsomt å kjøpe bil?

Hehe, det er litt lavere terskel for å ta frem telefon å skrive på freak enn å måtte snakke med banken. Enten fysisk oppmøte eller 90 min kø��
Vis hele sitatet...
90 min kø? På linjen som tar imot potensielle kunder er det vanligvis liten kø. Det er når du er eksisterende kunde at det blir verre.
Høres veldig rart ut at du poengterer lovlig inntekt. Ønsker du å fremheve at du skaffer cash på ulovlig vis, som at det er kult? I alle fall slik det blir tolket.

Har du 70k, ta ut 35k og kjøp deg en brukt bil da. Unten inntekt er det selvsagt ingen banker med normal rente som låner ut til deg.

Med eid leilighet kan du la banken ta sikring i bopel for lånet, sikkert. Bare ring de å høre, om du er ute etter et tilfredsstillende svar. Bruker å være rimelig enkle å komme I kontakt med
Sist endret av Tynnedekk; 29. april 2023 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Høres veldig rart ut at du poengterer lovlig inntekt. Ønsker du å fremheve at du skaffer cash på ulovlig vis, som at det er kult? I alle fall slik det blir tolket.

Har du 70k, ta ut 35k og kjøp deg en brukt bil da. Unten inntekt er det selvsagt ingen banker med normal rente som låner ut til deg.

Med eid leilighet kan du la banken ta sikring i bopel for lånet, sikkert. Bare ring de å høre, om du er ute etter et tilfredsstillende svar. Bruker å være rimelig enkle å komme I kontakt med
Vis hele sitatet...
Kanskje hen informerte om det i tilfelle en løk henger seg opp i hvordan hen overlever hverdagen uten inntekt. Du tenker det ble sagt fordi TS synes det er "kult"? Du er kongen av assumptions ass.
Bare gå til bilbutikken. De tilbyr lån.
Trådstarter
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Høres veldig rart ut at du poengterer lovlig inntekt. Ønsker du å fremheve at du skaffer cash på ulovlig vis, som at det er kult? I alle fall slik det blir tolket.

Har du 70k, ta ut 35k og kjøp deg en brukt bil da. Unten inntekt er det selvsagt ingen banker med normal rente som låner ut til deg.

Med eid leilighet kan du la banken ta sikring i bopel for lånet, sikkert. Bare ring de å høre, om du er ute etter et tilfredsstillende svar. Bruker å være rimelig enkle å komme I kontakt med
Vis hele sitatet...

Er vell generelt ikke noe trekk å fremheve sine eventuelle kriminelle handlinger. Fordi jeg synes det er kult faktisk. Raskt kort å dra når jeg skrev jeg var 18.

Poenget er at jeg har mistet dokumenterbar inntekt og da sliter med å vise jeg er god for pengene.

Eventuelt om jeg kan ta sikring i bopel, må det jo ikke være min egen bopel?
(På forhånd kompis, tenker ikke i gråsona her).
Eventuelt om jeg kan ta sikring i bopel, må det jo ikke være min egen bopel?
Vis hele sitatet...
Sikkerhet i fast eiendom regnes som den beste sikkerheten. I din situasjon vil de kanskje likevel se på din totale gjeldsbyrde per idag, samt se at du ikke har inntekt og dermed er jo sjansen for mislighold stor. Du må nok svare på hvordan du skal klare avdragene.
Toyota sin finansiering er veldig lett å få. Kjenner en med minste trygd, som fikk 100k på dagen. Så der er de ikke så nøye
Så lenge du ikke har inntekt fra jobb kan du glemme å få lån, banken skal ha garanti for du klarer å betale. Nå i sommer kommer også nye regler for billån der lånetager må tåle enda høyere rente. Norske Kronen er i frittfall enda, og inflasjon øker, man må regne med Norges Bank kommer til å sette opp styringsrenta mye fremover for å beskjempe kronen/inflasjon
Sitat av BillyDonka Vis innlegg
Toyota sin finansiering er veldig lett å få. Kjenner en med minste trygd, som fikk 100k på dagen. Så der er de ikke så nøye
Vis hele sitatet...
Men selv "minstetrygde" er penger inn på konto hver bidige måned.
Ts har egen bolig, sannsynlig boliglån og null skattbar inntekt.

Så med mindre det er en glitch i algoritme og software der ts søker lån vil han ikke få lån uten fast inntekt. Selv en deltids bijobb kunne kanskje vært nok til å få lån med sikkerhet i fast eiendom. Men helt uten inntekt vil jo ikke ts ha penger til første avdrag engang.
Har du samboer med inntekt?
Samboeren min som er student uten inntekt søkte boliglån og ordnet alt med huskjøp uten at jeg så mye som pratet med banken. Hun fylte ut all info og begge er lånemedtakere. Alt jeg gjorde var en signering med bankid når alt var i orden.
På skattemelding stod huslånet kun på samboer og ikke oppført på meg.

Kjøpte ny bil ifjor og satte oss begge som medlånetakere. Så lenge en i husstanden har stabil inntekt og man da blir medlånetaker spiller det ingen rolle hvem bil og forsikring osv er registrert på fikk vi beskjed om. Eneste banken hadde og si var at de ikke anbefalte den type bil pga forsikringssum osv...

Da jeg var 18 og skulle ta opp lån til en bil litt "villere" enn 18åringer har godt av og håndtere hadde jeg litt ustabil inntekt. Siden banken ikke var fornøyd med den type bil og månedslønnen da kunne ha 10-15 000 i forskjell utbetalt hver måned, ble billånet satt på min far med pant i mine foreldres hus

Den bilen når jeg var 18år gammel begynner og bli en mannsalder siden, så vet ikke hvor enkelt det er idag.
Men huskjøp og ny bil ordnet samboer lån på ila det siste året.

Så du kan evt sjekke opp med nettverk / familie rundt deg om muligheter.