Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2402
Hallo!

Var og kjøpte en ny forsyning med det jeg trodde var hasj i går. Aka brunt. Kom hjem, gjorde min vanlige yoghurt-ting*, og venta i en time ..På mer eller mindre ingenting. Skuffende!

Gjorde et mentalt notat under mekkinga på at dette var hakket mer porøst enn jeg er vant med. La også merke til at det lukter litt annerledes; mer presist, så lukter det ganske tydelig av weed.

Og hadde det vært weed jeg hadde, så ville jo ting gitt litt mer mening. Har både lært, og erfart, at weed ikke funker så bra i yoghurt. I hvert fall ikke slik jeg lager den. Men det ser jo ikke ut som weed heller, dette her, så hva inni farsken er det jeg har kjøpt? Noen ideer? xD

Og enda viktigere; hvordan får jeg det spisbart? Så lavterskel og enkelt som mulig, gjerne Har ikke noe fancy preppeutstyr hjemme. Men hvis weed (/ikke hasj), kunne det feks gått an å decarbe før jeg kjørte det i yoghurten?

*Spiseskje + olje + hasj + lighter. Fyre i ~to minutter, pælme i yoghurt og kose seg etterpå.

På forhånd stor takk!

[IMG][/IMG]
Sist endret av Bjarnemannen; 24. mars 2023 kl. 18:40.
Det er kief og ikke sånn kjempe lett å lage edibles med.. prøvde 1 gram kief i smør etter jeg ble så oppgitt av mine tidligere forsøk av samme typen, eneste jeg kjente var at jeg fikk smått latterkrampe, så gikk det bort. Prøvde både skakkao metoden, skje og smør metoden, prøvde decarbe det i ovnen før blande med smør, men funket aldri.

Røyk det i pipe isteden
Sist endret av HallaKompis; 24. mars 2023 kl. 18:49.
Ååå, fillern Røyking er jeg dessverre ikke sånn kjempehypp på; løper/trener masse, prøver å unngå ting i lungene, heh. Så vet jeg at røyking ikke har den største, negative effekten, men, ja.

Alle tips til hvordan lage edible av kief mottas med STOR TAKK
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Det er kief og ikke sånn kjempe lett å lage edibles med.. prøvde 1 gram kief i smør etter jeg ble så oppgitt av mine tidligere forsøk av samme typen, eneste jeg kjente var at jeg fikk smått latterkrampe, så gikk det bort. Prøvde både skakkao metoden, skje og smør metoden, prøvde decarbe det i ovnen før blande med smør, men funket aldri.

Røyk det i pipe isteden
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det vanskelig? Har aldri hatt noe mere problem med å bruke kief i det jeg lager enn noe annet?
Oppdatering:

Etter litt googling, har jeg skjønt at jeg må decarbe før jeg spiser. Dette til forskjell fra hasj, der det bare er å smelle rett i spiseskjeia, og fyre opp etterpå.

Slik jeg forstår det, så er det egentlig mer eller mindre klart for spising etter decarb?

Men jeg kan kanskje ta en rask runde oppi skeia først, om det hjelper.

Kommer ikke til å bruke hele ladninga, så skrik ut dersom du ikke tror det funker/har bedre ideer

Har decarba på 120 grader, i snaut 25 minutter.

Lover å komme tilbake med en oppdatering!
Sist endret av Bjarnemannen; 24. mars 2023 kl. 19:49.
Sitat av Bjarnemannen Vis innlegg
Oppdatering:

Etter litt googling, har jeg skjønt at jeg må decarbe før jeg spiser. Dette til forskjell fra hasj, der det bare er å smelle rett i spiseskjeia, og fyre opp etterpå.

Slik jeg forstår det, så er det egentlig mer eller mindre klart for spising etter decarb?

Men jeg kan kanskje ta en rask runde oppi skeia først, om det hjelper.

Kommer ikke til å bruke hele ladninga, så skrik ut dersom du ikke tror det funker/har bedre ideer

Har decarba på 120 grader, i snaut 25 minutter.

Lover å komme tilbake med en oppdatering!
Vis hele sitatet...
Hasj må også decarbes før spising men av og til er det gjort fra før. Men ja tok det kanskje for gitt at du hadde decarba det.
Pleier ikke decarbe hasjen, der smeller jeg bare rett i skeia og fyrer opp. Men jeg ville kanskje fått bedre effekt om jeg decarba først, ja.

Men dette, kiefen, der har jeg decarba. Snaut 25 min på 120 grader. Og deretter bare å spise? Ingen behov for å fyre opp med fett etterpå?

Tusen takk for hjelpa, forresten

Edit: tok altså den decarba kiefen, og ga den, for sikkerhets skyld, en raske runde i skeia før jeg kasta i yoghurten. Spiste 18:55 - blir spennende å se om det skjer noe.

Og, hvis ikke: tips mottas altså med stor takk

Oppdatering:
Kan bekrefte, for framtidige lesere, at dette fungerte. Andre enn meg får vurdere om det kunne vært gjort smartere, men jeg fikk i hvert fall buzzen jeg var på jakt etter Effekten er tydelig merkbar allerede etter 50 minutter.

Tar gjerne innspill likevel, forresten Spesielt på dette om kiefen bare kan spises, rått om så, uten å måte behandles noe mer. Feks om jeg bare kan drysse mer i yoghurten, uten å måtte varmebehandlet med olje i skei først.
Sist endret av Bjarnemannen; 24. mars 2023 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man trenger ikke olje, men cannabis løser seg godt opp i olje sånn som jeg har forstått det. Har ved noen tilfeller bare spist en klump. Men nå er det standard med toro brownies-pakke om jeg skal spise det. Decarber ikke siden selve kaka står ca 30-35min i ovnen på 170 grader. Men om jeg bruker grønt må jeg "decarbe" eller iallfall få trekt ut sakene så det havner i oljen/smøret.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvorfor er det vanskelig? Har aldri hatt noe mere problem med å bruke kief i det jeg lager enn noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er sikkert bare jeg som er litt noob når det kommer til edibles, men den kief typen var sykt vrien, skjønner ikke hva jeg gjorde feil.

Har hatt svarting hvor jeg bare river oppi en termos og rister det sammen med varmet melk og smør, funka knall.

Måtte bare gi opp med kiefen etter jeg wasta 2G.
Sist endret av HallaKompis; 24. mars 2023 kl. 20:55.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Man trenger ikke olje, men cannabis løser seg godt opp i olje sånn som jeg har forstått det. Har ved noen tilfeller bare spist en klump. Men nå er det standard med toro brownies-pakke om jeg skal spise det. Decarber ikke siden selve kaka står ca 30-35min i ovnen på 170 grader. Men om jeg bruker grønt må jeg "decarbe" eller iallfall få trekt ut sakene så det havner i oljen/smøret.
Vis hele sitatet...
Takker Notert til neste gang!

Kan for øvrig oppdatere oppdateringa med å si at dette endte opp med å bli myyyyyye mer potent enn jeg er vant til. Vanligvis, har jeg altså klatta brunt oppi en skje, hatt olje oppi, og fyrt opp. Uten noe decarb først.

Kief er vel ikke sterkere enn brunt, kanskje heller tvert om? Så da blir det jo fair å anta at decarben har hatt noe for seg. Uansett: reiste til månen på godt under halvparten av det jeg vanligvis spiser. Bra saker!
Anonym bruker
"Tom Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter min erfaring er kief bedre enn de fleste typer hasj
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter min erfaring er kief bedre enn de fleste typer hasj
Vis hele sitatet...
Synes kief er super Nice vis det er ordentlige saker, men jeg føler kief ofte er mere sativa dominant.

Litt vanskelig å sovne når jeg røyker det.
Hva er egentlig forskjell på kief og hasj?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva er egentlig forskjell på kief og hasj?
Vis hele sitatet...
Som regel så er det strain som avgjør sånt, har du indica kief og indica bønne, så har det så si samme virk bare at bønne kan være bittelitt extra feeling i kroppen hvis det er bra.

Den keefen jeg har nå er sativa, blir mer "Høy" av det og ikke så skækk. Får smått lyst til å ordne på rommet isteden for å couch locke. Føler jeg blir mindre "rusa" når jeg røyker sativa pga det, vanskeligere å sovne på det også som er litt kjipt da.
Sist endret av HallaKompis; 25. mars 2023 kl. 17:00.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Som regel så er det strain som avgjør sånt, har du indica kief og indica bønne, så har det så si samme virk bare at bønne kan være bittelitt extra feeling i kroppen hvis det er bra.

Den keefen jeg har nå er sativa, blir mer "Høy" av det og ikke så skækk. Får smått lyst til å ordne på rommet isteden for å couch locke. Føler jeg blir mindre "rusa" når jeg røyker sativa pga det, vanskeligere å sovne på det også som er litt kjipt da.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser man forskjell?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvordan ser man forskjell?
Vis hele sitatet...
Er det lyst - som oftest sativa.
Mørk - som oftest indica.
Men må ikke være sånn, bare prøve røyke dritten det
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Er det lyst - som oftest sativa.
Mørk - som oftest indica.
Men må ikke være sånn, bare prøve røyke dritten det
Vis hele sitatet...
Tenkte forskjell på utsende kief vs hasj? Grunnen at jeg spør er at jeg er "vokst" opp med at kief er det pulvere som samler seg i grinderen.
Men etter å ha dyrka selv og laga hasj så skjønner jeg ikke forskjellen om det er tilfellet? Kiefen er jo det jeg lager hasj av og da er det ikke noe forskjell sånn sett?
Jeg hverken ser eller kjenner spess forskjell på sativa enten der er grønt eller brunt med det jeg har dyrka fram selv iallfall.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Tenkte forskjell på utsende kief vs hasj? Grunnen at jeg spør er at jeg er "vokst" opp med at kief er det pulvere som samler seg i grinderen.
Men etter å ha dyrka selv og laga hasj så skjønner jeg ikke forskjellen om det er tilfellet? Kiefen er jo det jeg lager hasj av og da er det ikke noe forskjell sånn sett?
Jeg hverken ser eller kjenner spess forskjell på sativa enten der er grønt eller brunt med det jeg har dyrka fram selv iallfall.
Vis hele sitatet...
Kan jo bare søke på Google bilder keef vs hash? Jeg tror det kommer fram til hvor mye man presser det, men uansett hvor mye man presser så vil noen være mer porøse enn andre samt noen andre er seigere osv osv tror jeg, kanskje, aldri grodd før, men lest litt på det.

de lager sånn bubble hash i utlandet med å gni henda sine på masse weedplanter, så får de svarting på henda som de skraper av. Men man kan jo ikke gjøre sånt med hvilken som helst weedplante tenker jeg sa.
Sist endret av HallaKompis; 25. mars 2023 kl. 18:46.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
lol.

Simply put, the difference between hash and weed and kief is kief is a name for a part of the cannabis plant, and hash, or more formally hashish, is a product made from cannabis and/or kief.

You might recognize kief as the sticky, glistening powder that coats your fingers, and grinder, after handling fresh flower. Kief is simply loose trichomes that have been separated from cannabis flower, usually as it's sifted through a series of mesh screens.

Kief is also sometimes called dry sift, in reference to one of the oldest and most reliable methods of concentrate production. Throughout history, cannabis cultivators and consumers would sift cannabis plant material in order to collect kief. Today, kief collection is simple and straightforward.


Using heat and pressure, kief can be transformed from a loose powder into a more compressed, potent cannabis concentrate known as hashish, or hash. It is a solid cannabis concentrate made up of compressed trichomes. Hashish roughly translates as “grass" in Arabic, and, like kief, it has been utilized both medicinally and recreationally throughout civilizations for centuries. Hash is considered one of the OG cannabis concentrates, boasting a rich history and esteemed reputation.

When trichomes in kief are pressed together, kief undergoes physical changes that impact its appearance, texture, color, taste, and potency, turning it into hash. Hash can be processed in a variety of ways, depending on where in the world it's being processed, leading to products that can vary in color, texture, and appearance. Hash can take on a waxy or liquid-like consistency, appearing as a brick, slab, or even ball of compressed kief. It can be green, brown, or a sandy color. Unlike kief, hash is likely to be more potent the darker it is in color.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg

de lager sånn bubble hash i utlandet med å gni henda sine på masse weedplanter, så får de svarting på henda som de skraper av. Men man kan jo ikke gjøre sånt med hvilken som helst weedplante tenker jeg sa.
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg sett også, ifølge strainhunters så kalles det challis elns. Det kan man gjøre på hvilken som helst plante. Får noe sånt hver gang jeg skal trimme buds hehe :P Det er den oljen som er så jævlig sticky og fester seg. Av og til hiver jeg hanskene (om jeg bruker det) i fryseren etter jeg har trimma og piller av det som har festa seg.
ifølge google ser jeg at forskjellen på kief å hasj er at kiefen er mere løse trikomer og hasjen er komprimert/sammenpressa
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva er egentlig forskjell på kief og hasj?
Vis hele sitatet...
Kief og hasj er det samme. Kjært barn har mange navn
Anonym bruker
"Blå Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, ser du bruker yoghurt for å blande med? hvordan er prosessen? Hvordan er det med smak/lukt osv? aldri prøvd før så ble nysgjerrig
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva er egentlig forskjell på kief og hasj?
Vis hele sitatet...
kief er teknisk sett trikomene fra planten i ubehandlet form, altså som et pulver. ofte har det en lys brun/grønnaktig farge.
Hasj tradisjonelt blir presset og varmenbehandlet en smule, derfor blir den mørkere da trikomene "smelter" sammen.
Er det porøs hasj er den gjerne kaldpressa og dermed må man varmebehandle den mere for å spise i forhold til feks Marokko som de presser med varme eller Afghan som de står og brenner på mens de tramper på den, eller Nepal så gnir de charas det blir en del friksjon
Sist endret av Bluesky_; 27. mars 2023 kl. 15:19.
Sitat av Bjarnemannen Vis innlegg
Hallo!

Var og kjøpte en ny forsyning med det jeg trodde var hasj i går. Aka brunt. Kom hjem, gjorde min vanlige yoghurt-ting*, og venta i en time ..På mer eller mindre ingenting. Skuffende!

Gjorde et mentalt notat under mekkinga på at dette var hakket mer porøst enn jeg er vant med. La også merke til at det lukter litt annerledes; mer presist, så lukter det ganske tydelig av weed.

Og hadde det vært weed jeg hadde, så ville jo ting gitt litt mer mening. Har både lært, og erfart, at weed ikke funker så bra i yoghurt. I hvert fall ikke slik jeg lager den. Men det ser jo ikke ut som weed heller, dette her, så hva inni farsken er det jeg har kjøpt? Noen ideer? xD

Og enda viktigere; hvordan får jeg det spisbart? Så lavterskel og enkelt som mulig, gjerne Har ikke noe fancy preppeutstyr hjemme. Men hvis weed (/ikke hasj), kunne det feks gått an å decarbe før jeg kjørte det i yoghurten?

*Spiseskje + olje + hasj + lighter. Fyre i ~to minutter, pælme i yoghurt og kose seg etterpå.

På forhånd stor takk!

[IMG][/IMG]
Vis hele sitatet...

Hvordan er prosessen ved yohurt, step by step? Hvordan er det med lukt/smak?
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Er det lyst - som oftest sativa.
Mørk - som oftest indica.
Men må ikke være sånn, bare prøve røyke dritten det
Vis hele sitatet...
Tror den lys og mørk greia er mer myte en sannhet.

Forskjellen er at de er laget på forskjellige måter. Eller enkelt og greit bare at de er av forskjellig potens.

Har en idè om at mørkere hasj kan være varmebehandlet under produksjonen dog. Noe brunt, som type hasj fra Afghanistan er i alle fall mer sannsynlig at er varmebehandlet. Med kief så tenker jeg ofte Marokko og tørrsikt + hydraulisk presse.

Det du har ser ut som Marokko. Evt. Libanon, men har skjønt på oppdrivere at hasj derfra ikke er lett å oppdrive om dagen.
Sist endret av Penisskaft; 27. mars 2023 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Tror den lys og mørk greia er mer myte en sannhet.

Forskjellen er at de er laget på forskjellige måter. Eller enkelt og greit bare at de er av forskjellig potens.

Har en idè om at mørkere hasj kan være varmebehandlet under produksjonen dog. Noe brunt, som type hasj fra Afghanistan er i alle fall mer sannsynlig at er varmebehandlet. Med kief så tenker jeg ofte Marokko og tørrsikt + hydraulisk presse.

Det du har ser ut som Marokko. Evt. Libanon, men har skjønt på oppdrivere at hasj derfra ikke er lett å oppdrive om dagen.
Vis hele sitatet...
Helt enig, jeg lager egen hasj av alt annet enn budsa på plantene mine. Ice-o-lator metoden. Kjører alt i vann med is, rører rundt filtrerer ut vannet med filterposer.

Om jeg lar resultatet tørke uten å behandle det blir det lys/grønnaktig kornete hasj. Om jeg klemmer det sammen og/eller varmebehandlet det så blir den helt sort.
fin kief farge men dritt å lage edibles
pleier å lage kakao med hasjen, blande det med 3.5%fett helmelk og ca 2min i mikroen