Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3557
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bestilt brunt fra en norsk vendor (med ett godt rykte) til min norske addresse. Det har ikke kommet frem og jeg begynner å bli bekymret for at den har blitt snappet opp av onkel. La oss regne med at det sendes fra Oslo. Jeg bor på et tettsted (ikke spesielt fjernt/tilsideliggende) en time unna. Brevpost skal ta to dager i følge posten sine sider og den lengste leveringstiden jeg noen gang har opplevd fra denne vendoren er tre dager. Dette er den fjerde gangen jeg bestiller fra dem, første gangen jeg bestiller brunt. På tirsdag morgen denne uken fikk jeg beskjed om at betalingen for fem gram brunt hadde gått igjennom. Det er nå fredag og det kom ingenting i dag heller. Det virker kanskje for noen som for tidlig å stresse, dette er både utenfor postens retningslinjer og den seneste leveringen jeg noen gang har opplevd med denne vendoren. Har noen vært borti en lignende situasjon? Hva skal man eventuelt gjøre? Må jeg bare kvitte meg med alt jeg har i huset (vekt, vaporizer, etc.) som kan knyttes til slike ting, slette eventuelle elektroniske spor, stålsette meg på et besøk av onkel om to måneder, samarbeide med dem, men nekte for harde livet? Jeg har forøvrig rent rulleblad og har aldri vært i noe som helst trøbbel med onkel før, hvis det har noe å si.

Takk på forhånd for svar
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt for å bestille fra deep web én gang. Var forsåvidt fra utlandet, men som du sier selv; bli kvitt alt av spor å nekt. Hvis du ikke får det innen neste uke er det garantert endten tatt av onkel, eller ikke sendt.. Så bare vær klar for at dem dukker opp. Saken min ble henlagt.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener du med godt rykte? Handler du på market? Om det er sistnevnte og du baserer det gode ryktet på feedback så er sjansen veldig stor for at du har blitt scammet. Men det er også litt kaos hos posten om dagen, og for en ukes tid siden fikk jeg et (vanlig) brev som ble postet 18 dager før det landet i postkassa mi.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme situasjon her. Pålitelig vendor og ble postlagt forrige søndag. Kom ikke på onsdagen som vanlig. Heldigvis ikke min adresse men kjedelig for min. Venn da.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med godt rykte? Handler du på market? Om det er sistnevnte og du baserer det gode ryktet på feedback så er sjansen veldig stor for at du har blitt scammet. Men det er også litt kaos hos posten om dagen, og for en ukes tid siden fikk jeg et (vanlig) brev som ble postet 18 dager før det landet i postkassa mi.
Vis hele sitatet...
Nei, handlet ikke på markedet; denne vendoren har en e-mail man bestille via (kryptert). Nevnte ikke navnet til vendoren spesifikt fordi jeg regner med at dette var imot forumets regler. Men dette er en vendor jeg fikk anbefalt av et par forskjellige folk via privat melding her på forumet. Jeg fikk også link til en side som oppdateres jevnlig, med oversikt over norske vendorer, hvor denne vendoren stod oppført under kategorien «etablert». På et annet forum hvor man gi tilbakemeldinger var det omtrent bare positive tilbakemeldinger. I tillegg har jeg ikke hittil hatt en dårlig opplevelse med dem personlig.

Alt dette er selvfølgelig ingen garanti for at de ikke har scammet, men det var det jeg mente med godt rykte. Om man ikke kjenner bakmennene personlig er vel dette så nærme man kommer «trygg bestilling» over nett.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da vil jeg tro at det kommer etterhvert. Har som sagt vært mange tilfeller av lang leveringstid fra postens side nå om dagen. Men ja, jævla kjipt å sitte og ikke vite i en sånn situasjon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da vil jeg tro at det kommer etterhvert. Har som sagt vært mange tilfeller av lang leveringstid fra postens side nå om dagen. Men ja, jævla kjipt å sitte og ikke vite i en sånn situasjon.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i. Forhåpentligvis kan jeg oppdatere denne tråden i neste uke en gang med bestillingen trygt i havn
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For de som bryr seg kan jeg meddele at varen kom i posten i dag og nå er trygt i havn Men det var et par dager med noia og noen sinnsyke nerver; første gang jeg har bestilt brunt over nett. Håper du også får det du har bestilt, "Særegen valp"!
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har rensket opp litt i tråden. Kan alle våre jævla stand-up komikere ta seg en tur ut? Kanskje lukte på en hundebæsj eller se litt været?

Hva enn, bare drit i å være så jævla eplekjekke på verdensveven?
Anonym bruker
"Sammen Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Jeg har rensket opp litt i tråden. Kan alle våre jævla stand-up komikere ta seg en tur ut? Kanskje lukte på en hundebæsj eller se litt været?

Hva enn, bare drit i å være så jævla eplekjekke på verdensveven?
Vis hele sitatet...
Uhhhhmm... What?