Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1371
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Vi trenger noen til å lage en gaming side for oss.


Ideen var å få til noe som dette: http://www.gamebattles.com/
Programmereren står fritt til å legge til egene ideer, så lenge samme konsept fungerer.

For å bli medlem, så må det være en betalingsløsning. Hvordan løsning har vi enda ikke funnet ut. Har dere ideer, så kom gjerne med dem. Mobil kan kanskje være en løsning, men hvordan vil dette fungere når det skal være en side for alle land ?

Siden må være ferdig i februar

Vi har 2 sponsorer/investorer som er klare til å betale, men de vil først se nettsiden.

Så hvis siden er ferdig i februar og er bra nok, så vil du få 1000usd i mnd, så lenge du fortsetter kontakten og programmerer fler ting hvis det skal være nødvendig (Dette blir vel småting), etc.


Ta kontakt dersom du tror at dette er noe for deg :-) ruben (at) kuleste.net
Sist endret av Kekurikekaka; 22. november 2007 kl. 00:24.
Så, du er ute etter ÈN person som skal programmere en gamingportal, komplett med betalingssystem, i tillegg skrape sammen et design som er konkurransedyktig, alt på under 2 måneder? Og HVIS 'sponsorene' deres liker konseptet, så får man betalt? Så man er absolutt ikke sikret å få betaling for jobben?

Må bare spørre.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Helt korrekt.

Angående sponsorer, så liker de konseptet. Så de er sikret. De vil bare se en nettside som er konkurransedyktig før de går ut med noen betalinger.
SÅ rent praktisk får man ingen verdens ting for siden, men ca 5400-5500 spenn i mnd for vedlikehold og videreutvikling? Lykke til med å finne vettuge utviklere som er med på den dealen der du.

Dette føyer seg inn i rekken av skambud på ønskede tjenester her på nFF og har veldig lite for seg. Det du spør etter vil koste langt mer og ingen med respekt for seg selv vil nok gutse på at de kanskje får halvdårlig betalt dersom siden blir godkjent.
Ja, hadde kansje vært mer interessant for folk hvis dere hadde tilbudt betaling for nettsiden pluss muligheten for vedlikehold/vidreutvikling.
Jeg sier bare lykke til. Du finner ikke mange som setter opp en såpass "avansert" side, samt lager design. For å kanskje få betaling. Visst sponsorer syns siden er grei.
Men men, du kan jo prøve videre.
Kan du fortelle noe om disse sponsorene?
Problemet ditt Sceptic er at finner du noen som hevder at de kan lage det for den prisen og de kriteriene, så kan personen neppe lage noen så godt. Kan de det vet de at det tar lang tid å lage noe slikt, og 5-6K forsvarer ikke et slikt kjempearbeid.

Jeg tror du vil komme lenger her enn her på dette forumet.
Bare for å gi min mening om dette: Du spørr om en nettside til en grunnverdi på minst 2-300.000 kr. Det er det aller, aller minste du kan få laget siden for - og da er det venner og kamerater av deg som koder og designer sidene.

Om du skulle gjort dette via noen virkelig proffe gutter, som f.eks Kamikaze Media, Keyteq eller Bekk for den saks skyld, så nærmer du deg fort 7-800.000 kr.

Som meitemark helt korrekt sier, så kan det godt hende du finner noen på nFF som sier at de kan gjøre jobben - men tro meg, for 1000 USD, så kan de virkelig ikke det. De vil dessverre skuffe deg

...og bare for å ikke være "svevende" i denne posten, sjekk spillsiden som firmaet mitt driver og eier: http://www.xspill.no. Det er en SUPER-enkel nettspill-side, som jeg og en kamerat laget på kveldstid. Allikevel tipper jeg at vi har lagt ned ca 100-150.000 kr i rene arbeidstimer på det prosjektet. Og det er en norsk-språklig nettspill-side; uten noe eget innhold.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Hvis man skal ta på seg en jobb som dette, så burde det heller ikke være noe problem at den kanskje blir godkjent.

Om den blir godkjent eller ikke avhenger helt av utseendet og brukervennlighet.

Og det er forresten 1000usd i måneden for å nesten ikke gjøre noe som helst. Når systemet er ferdig, så kan det hende at vi ber om en ting eller to, en gang i bandt.


Angående sponsorer, så er det 2 stk som har sitt eget selskap som har tro på hva vi prøver å gjøre, så de vil se en plan over det (som vi har) og en ferdig side før de gir penger.
Sitat av Sceptic
Hvis man skal ta på seg en jobb som dette, så burde det heller ikke være noe problem at den kanskje blir godkjent.
Vis hele sitatet...
Det burde ikke vaere noe problem aa legge ned arbeid verdt flere hundre tusen kroner i noe det ikke er sikkert man faar betalt for engang? Wow!
Når du sier designe siden - skal man lage "innholdet" også?
Eller fikser dere det selv?

Stor forskjell på en jobb hvor man setter opp et design,
enn hvor man skal produsere innhold/tekst/bilder i tillegg.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Ser heller for meg at det hadde vært mer attraktivt med 1000 USD i måneden bare for å være tilgjengelig, og så kommer timebetaling i tillegg til det igjen.


Men har jeg forstått det rett her? At du vil noen skal lage hele sida gratis, og så få betalt hver måned ETTER at sida er godkjent?

EDIT: Virker ikke som om sponsorene har så ufattelig god tro på konseptet deres, siden de ikke er villige til å faktisk legge brukbare ressurser i det.
Sist endret av Acidous; 22. november 2007 kl. 09:10.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sceptic, eg treng nokon til å asfaltere et par hundre kvadratmeter. Viss eg liker fargen på asfalten og er fornøgd med trynet ditt, så kan det hende eg får lyst til å betale deg et par hundrelapper. Deal?
Før jeg klikket meg inn her trodde jeg for engangskyld at det var ett vettugt tilbud her med 10.000,- usd i månden for utvikling av en relativt tung side som krever mye arbeid, der gikk jeg som vanlig på en smell.

For å sette ting litt i perspektiv for deg så får jeg 30k for å finne en utvikler firmaet ansetter, 30.000,- nok. Og det er bare for å finne han, 5 minutter med jobb om du sitter med de rette geekish vennene, noe som jeg er så uheldig at jeg ikke gjør.

Du vil finne en utvikler som skal jobbe for ingen lønn overhode og etter å ha brukt mange hundre arbeidstimer så kanskje noen relativt tvilsomme sponsorer er villige til å betale han? Du er sikkert kjent med utrykket tid er penger, det virker kanskje urealistisk for en 16 åring som går på vgs og bor hjemme, men folk verdsetter faktisk tiden sin i kr og øre og da gjerne litt mer enn (kanskje?) 30kr timen.

Jeg er nesten hundre prosent sikker på at du ikke ville jobbet noe som helst sted, 8 timer hver dag for kanskje å motta 30,- kr timen om sjefen er fornøyd med arbeidet ditt, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil, det finnes jo flust av idioter der ute.

Lykke til, men jeg tror nok prosjektet ditt er dødfødt før det idetheltetatt forlater startstreken.
Sist endret av voktern; 22. november 2007 kl. 10:38. Grunn: leif
En polakk kan sikkert hjelpe deg med jobben.
Hva skjedde med din andre supersuperidè? Regner med det ikke ble noe av den siden heller, akkurat samme skjebne som denne ideèn vil lide.

>> Mulig nettside jobb.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av spelley
En polakk kan sikkert hjelpe deg med jobben.
Vis hele sitatet...
"No problem! I make in 3 days! I just go get welding machine"