Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7030
Forrige Torsdag var det premiere på Kristoffer Schau's nye humordokuseire "De syv dødssyndene". Han skal i løpet av 8 programmer bryte alle de syv dødssyndene. Jeg trodde det ville være noe dritt, ettersom Schau har en tendens til å overdrive sin trang til å provosere, noe som gjør programmene hans kjedelige.
Men ble positivt overrasket over at Schau faktisk var så morsom og at programmet var såpass bra.
Den første episoden handlet om forfengelighet, og Schau var da naturlig nok i Hollywood. Blant annet opererte han inn hakeimplantat, og lagde en dildo av sin egen penis.
Det beste sitatet var kanksje da han våknet etter hakeoperasjonen, og noe av det første han sa var "I think I saw Christer Basma in my sleep!" It was scary." For de med noenlunde interesse for fotball er dette ganske morsomt.

Så hva synes dere?
Synes programmet var dødsunderholdende (no pun intended). Gleder meg til å se de neste seks syndene han skal begi seg ut på, spesielt fråtsing.
Sist endret av Hedges; 5. november 2007 kl. 17:13.
Ble litt skuffa. Jeg synes det faktisk var litt tamt. For eksempel det inslaget med han derre hollywood-regisøren. det hadde de i et norge i krig, bare grovere og flere detaljer. Og hvem har ikke sett noen i drag, eller ta plastisk opperasjon på TV før?
Sist endret av pyramide; 5. november 2007 kl. 17:22.
sant nok det du sier pyramide men han inkluderer humor er ikke mange som kommer ut av narkos og ler seg skakk for de at han har sett en fotball spiller
jeg syns selv at det var råå morsomt!
gleder meg allerede til neste torsdag! noen som vet om en plass jeg kan laste ned de episodene som allerede har gått på tv?

Edit: LEIF
Sist endret av Holmen; 5. november 2007 kl. 17:25.
Sitat av christian.!.!
noen som vet om en plass jeg kan laste ned de episodene som allerede har gått på tv?

Edit: LEIF
Vis hele sitatet...
Eller er det noen som vet hvis/når programmet blir sendt i reprise?
Digga programmet... Og digger Kristoffer Schau!
Skal _kjøpe_ dvd'n når den kommer!

Reaksjoner:
Mer enn 13.000 mennesker vil ha Kristoffer Schaus program "De syv dødssyndene" av lufta.
Sist endret av Turbolego; 5. november 2007 kl. 17:38.
Jeg har gledet meg til dette programet siden jeg fikk vite om det for ca litt under et år siden, og så mister jeg første episode...

Digger Schau (The Cumshots, ftw", vet noen når, om det går reprise?
Sitat av Diablo
Jeg har gledet meg til dette programet siden jeg fikk vite om det for ca litt under et år siden, og så mister jeg første episode...

Digger Schau (The Cumshots, ftw", vet noen når, om det går reprise?
Vis hele sitatet...
torsdag 08.11.2007 KL. 22:40 kommer neste episode...

De syv dødssyndene (2:8)
Underholdningsserie. Det syndes mer og mer i verden. Kristopher Schau har bestemt seg for at det er på tide at Gud tar tilbake styringen. For å vekke ham, har Schau tenkt å bryte dødssyndene én etter én. Kristopher Schau skal prøve å bryte dødssynden fråtseri, for å gjøre det var det ikke naturlig å forlate Norge. - Vi reiste verden rundt for å begå hver og en av dødssyndene, og det var i Norge det var lettest å begå dødsynden fråtseri, sier Schau.
Vis hele sitatet...
Glede seg.
Sist endret av Turbolego; 5. november 2007 kl. 17:45.
Helt ok, men hadde hele tiden "dirty sanchez - the movie" i hodet. Filmen har den samme ideen, de skal gjennomføre alle de 7 dødssyndene.. bare at de er gjennomførte idioter som går mye lenger.
dirty sanchez filmen er jo hinsides drøy. fikk ikke sett første episode av schaus show men så drøy som DS er han forhåpentlighvis ikke
Det som er genialt i dette programmet, er at det han gjør faktisk ikke er så sykt. Alle som har sett mye på provoserende tv før har sett værre. I vårt samfunn har det er dagligdags å gjøre dødssynder. Litt av mening med programmet (håper jeg) er å sette litt fokus på dette.
Sitat av pyramide
Ble litt skuffa. Jeg synes det faktisk var litt tamt. For eksempel det inslaget med han derre hollywood-regisøren. det hadde de i et norge i krig, bare grovere og flere detaljer. Og hvem har ikke sett noen i drag, eller ta plastisk opperasjon på TV før?
Vis hele sitatet...
ja men det er vell ikke alle som har sett Kristoffer Schau gjort det :P
Sitat av Turbolego
Digga programmet... Og digger Kristoffer Schau!
Skal _kjøpe_ dvd'n når den kommer!

Reaksjoner:
Mer enn 13.000 mennesker vil ha Kristoffer Schaus program "De syv dødssyndene" av lufta.
Vis hele sitatet...
xD da kommer Schau til å ta livet sitt om de gjør det jobba 3 år med den serien xD
dirty sanches filmen var jo fuckings kjedelig og da. ubrukelig bande.
Synest det var fett jeg!
Blir provosert av de kristne fanatikerene som skal rakke ned på prog. og si at det håner deres religion.
Det gjør det jo ikke, bare tester ut.
Men var ikke så gale som de skulle ha det til, underholdene:P
Sitat av PolkagrisLaila
Det gjør det jo ikke, bare tester ut.
Vis hele sitatet...
Ikke sant! Men de tror vi håner deres religion fordi de er redde for sannheten, og da er det vel egentlig de som er tvilere! Stein dem!
Programmet for iallefall mye PR, Schau òg.
Altså, jeg har ikke sett programmet enda, men det tror jeg virkelig jeg skal gjøre neste gang.
Blir utrolig frustrert da jeg leser at en viss Geir Magnus Nyborg vil ha programmet av lufta, kun fordi det strider i mot kristendommen. Folk har vel ytringsfrihet, og kan vel si stort sett hva dem vil om en religion? Og joda, det finnes alltid ekstremister - til og med i kristendommen. Her har vi et tilfelle på den andre siden.

Jeg tror grunnen til at denne Nyborg vil ha programmet av lufta er fordi noen kommer til å våkne opp en dag, og endelig skjønne at denne Jesus aldri vil komme. (Joda, noen henger vel etter..)

Synes det er gøy at noen tar initiativet, og tør å utfordre litt.
Lurer på om jeg hadde fått like mye refs fra de kristne om jeg hadde laget et program der jeg testa ut de "12 budene".
Er jo samme shitten..
Sitat av PolkagrisLaila
Lurer på om jeg hadde fått like mye refs fra de kristne om jeg hadde laget et program der jeg testa ut de "12 budene".
Er jo samme shitten..
Vis hele sitatet...
Tror ikke du hadde fått så mye refs, men de hadde nok lurt på hvem du kjenner siden du fikk 2 flere bud enn Moses.


Forøvrig har jeg ikke sett første episode enda, men morsomt konsept. Må vel se den snart, alltid hatt sansen for Schau.
Sist endret av wkL; 5. november 2007 kl. 19:06.
omg, skulle vi som ikke tror på gud fått det dårlige drittn som går på søndager på tv2 av lufta da?det som handler om en prest som drar rundt og "healer" folk!
håper de ikke får det av tv2

Edit: tv pastoren var det det het
Sist endret av Holmen; 5. november 2007 kl. 19:07.
Sitat av wkL
Tror ikke du hadde fått så mye refs, men de hadde nok lurt på hvem du kjenner siden du fikk 2 flere bud enn Moses.


Forøvrig har jeg ikke sett første episode enda, men morsomt konsept. Må vel se den snart, alltid hatt sansen for Schau.
Vis hele sitatet...
Haha!
Der ser dere hvor mye jeg kan
¨Folk vil ha det av luften, selv om det er titals andre programmer der de gjør akkurat det samme, uten og indrømme at det er en dødssynd etter bibelens normer.

Det er i det mindste morsomt, og var også litt informativt med de intervievene og slike unyttige "Hitlers marmor ble brukt til og bygge et skur i finnmark" opplysninger.

Kristenfundamentalister iriterer meg grenseløst av og til, mest fordi mesteparten er så trangsynt, og ser bare den siden av saken de vil se.

Jaja, men programmet var konge!
Schau kommer altid opp med en eller annen god ide..!
Vil man ikke se på det, slå av tven eller skift kanal. Syntes det var genialt, Lurer på hvor mange ganger jeg lo ;D
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Støtt De Syv Dødssyndene HER!


Kom igjen nå! Vi mangler bare 16000 for å ta igjen gledesdreperne.
Sist endret av CosmoKramer; 7. november 2007 kl. 13:41.
Jeg digger Kristoffer Schau og hadde tenkt å se det seff, men av en eller annen grunn( sikkert rusrelatert), så lå jeg og sov da programmet begynte. F.. Men neste program skal jeg få med meg, og uansett ta opp for sikkerhets skyld! Har noen forresten det første, eller går det i reprise?
Joda, var jo...ok.. Satt ikke akkurat og gapskrattet, men det var kanskje ikke meningen heller? Schau er jo litt kul da. Skjønner forresten ikke at kristne eller hvem faen det er greier å ta det så ufattelig seriøst og lage masse kampanjer osv osv osv. det er et TV-PROGRAM
Sist endret av Appelsinjuice; 8. november 2007 kl. 01:42.
Dette programmet var idiotisk! Schau skal liksom sjokkere og liksom få folk til å si: "fy søren nå ble jeg provosert! han er smakløs"

Dette programmet sjokkerte meg ikke i det hele tatt! Det er det mest idiotiske programmet jeg har sett noen gang! Ikke litt underholdende! Skal man først sjokkere, så gjør det skikkelig!
Sitat av Bravehammer
Støtt De Syv Dødssyndene HER!


Kom igjen nå! Vi mangler bare 16000 for å ta igjen gledesdreperne.
Vis hele sitatet...
3322 underskrifter:
Vis hele sitatet...
C'mon! Vi trenger flere syndere!
Sitat av wkL
Tror ikke du hadde fått så mye refs, men de hadde nok lurt på hvem du kjenner siden du fikk 2 flere bud enn Moses.
Vis hele sitatet...
hehehehehe
norge i dag provoserer meg
Sitat av hyys
Dette programmet var idiotisk! Schau skal liksom sjokkere og liksom få folk til å si: "fy søren nå ble jeg provosert! han er smakløs"

Dette programmet sjokkerte meg ikke i det hele tatt! Det er det mest idiotiske programmet jeg har sett noen gang! Ikke litt underholdende! Skal man først sjokkere, så gjør det skikkelig!
Vis hele sitatet...
Som sikkert sagt før i denne tråden (om du hadde giddet å lese hele) så står det at dette er mer et humorprogram en sjokkprogram. Han skal ikke sjokkere deg han skal få deg til å le. Liker du å bli sjokkert last ned noe snuff..
Det er ikke bare dumt at de kristne blir provosert. All PR er god PR!
Christoffer schau minner meg litt om tom green, en som strever hele tiden for å komme i rampelyset.
Bare for å være litt pirkete.

Han heter Kristopher Schau. K og PH altså.

Gleder meg til i kveld , ny episode og greier..

Støtt oppropet for Kristopher!
Sitat av Phun Q
Vis hele sitatet...
Får sjekke hva dama ønsker seg til jul da.
Jeg blåggggggget litt om dette tidligere. Kan like gjerne poste det her.

De 7 dødssyndene får i dag akkurat den pressedekningen Schau forventet. Norge i dag oppfordret til boikott av programmet samt at annonsørene skulle presses til å trekke sponsormidlene gjennom trusler om boikott. Alt dette på grunn av at programmet angivelig driver harselas med synden og Jesus. Da disse menneskene, som så gjerne ønsker å regulere andre menneskers medietilbud, har forstått at å rope på sensur på religiøse grunnlag er tabu etter Muhammedstriden (hvor Norge i dag ikke hadde de helt store problemer med å tilpasse seg synet som ytringsfrihetsabsolutister fordi det passet med deres islamnegative syn), har de valgt å omfavne markedskreftene i stedet. Sensurkåthet er sensurkåthet - programmet går sent på kvelden og man velger selv om man vil se på det. Det moderne pluralistiske samfunnet skal være åpne for alle mulige uttrykksformer, inkludert Schau sine. Men det de gjør ligger helt greit innenfor det jeg mener bør være lovens rammer for sensur - å oppfordre til boikott og kontakt av annonsører er tross alt en utvidelse av ytringsfriheten det også. Jeg liker bare ikke sensurkåtheten som åpenbart ligger under overflaten. Særlig formuleringene på idag.no som oppfordrer [de kristne leserene] til å stikke kjepper under beina for et program de aldri har sett og neppe ville kommet til å se, er urovekkende:
TV-programmet driver grov harselas med synden, og dens konsekvenser. Den gjør narr av Jesu lidelse på korset, og er en samling vulgære handlinger. Ikke hør på dem som sier at programmet "reiser en viktig debatt" og er "et bidrag i debatten om kristendommmen".
Vis hele sitatet...
Klassisk kontrollerende retorikk - de avfeier alle muligheter om programmets teologiske/samfunnsnyttige relevans og oppfordrer indirekte til å erklære noe som uønsket uten å noensinne ha sett det. Hvis programmet er så pokkers ille, hadde det kanskje vært like greit å oppfordre folk til å se en episode, som uten tvil hadde sendt til rasende til telefonen for å klage til annonsører og TV2 Virkemidlene minner meg om et klassisk autoritært regime, selv om det faller pent og pyntelig innenfor ytringsfrihetens grenser - det er lite tvil om hva slags samfunn det hadde vært, hvis idag-redaksjonens smaksvariant av kristendom hadde dominert styresmaktene. Hadde folk faktisk sett programmet, så spørs det om de hadde vært like klare for å kjempe for å få det av lufta.

Nye tider, nye virkemidler. Det er spennende å se hvordan en tradisjonelt konservativ gruppe har tilpasset seg moderne tider hvor ytringsfriheten har blitt normen. Å gå etter annonsørene er et interessant grep - fordi det gjør nok et spørsmål synlig: Hvilken rolle skal pengene spille i ytringsfriheten? Profittbaserte media som TV2 ville aldri kunnet vise noe som var kontroversielt, som tvang folk til å revurdere synspunkter, og Gud forby, religiøse dogmer hvis det var en tilstrekkelig stor gruppe som var klar til å true sponsorer ved første overflødige pulsslag på lørdagskvelden (eller her - torsdagskvelden). De store firmaene har selvsagt ingen moralsk samvittighet i praksis. Maksimering av profitt er først og fremst hovedagendaen til de store, mangegrenede firmaene som Coca-Cola. Dette betyr at ved en tilstrekkelig mengde trusler om boikott, så vil de trekke seg. Forbrukermakt går her utover ytringsfriheten i kommersielle kanaler, hvis dette går for langt. Rasjonell debatt spiller ingen rolle, så lenge en tilstrekkelig stor folkemengde klarer å hisses opp til å sende boikottmeldinger vil programmet gå av lufta i en verden hvor alle firmaer er livredde for å trampe på tær. Ironisk nok går det ikke an å glede alle, siden det nå oppfordres til boikott 'av firmaene som trakk seg[/i]. I noe tilfelle spørs det ikke om det ikke blir mest med kranglingen her - boikott har skjelden fungert som virkemiddel utover trusselen om boikott. Kruttet er brent opp og Schau får enda flere seere på grunn av oppstyret.

Og nu - til selve programmet. De sju dødssyndene er fantastisk. Serien virker på flere nivåer:
Det mest åpenbare er klovnen Kristoffer. Kristoffer virker på meg som en meget real fyr, ikke spesielt skummel eller aggressiv. Selv om det ikke alltid kommer helt til syne, har mannen en fin balanse av fandenivold-holdning og intellektuelle aspirasjoner. Når denne fyren utsetter seg for alt mulig rart, så blir det rett og slett bare hylende morsomt. Når Schau er livredd for å vise en latekskopi av penisen sin til kamera, ler jeg like mye av sympati som av den absurde situasjonen hvor han utvider kroppsoppfatningen sitt til en plastbit. Mye av det som gir latterkick er harmløst fra et moralsk perspektiv, enkle øyeblikk hvor kjemien på skjermen stemmer perfekt og Kristoffer som en stadig mer motvillig forsøkskanin formidler hvordan han føler situasjonen.

På et dypere plan virker serien også svært godt. Vi konfronteres med den gamle oppfattelsen av synd som fremdeles eksisterer hos mange mennesker. Her er det mange måter å se på seriens eskapader: Det kan ses på som et angrep på kirken fordi den har blitt for svak, fordi synden har forsvunnet fra Statskirken, hvor bare de positive aspektene av kristendom presenteres, hvor norske prester ikke lenger tror på helvete og homofile ekteskap er på vei inn (har personlig ikke noe imot denne utviklingen, siden jeg ikke er kristen, men å kalle alle som er skeptiske fundamentalister blir feil). Den kan sees på som en nådesløs kritikk av det moderne samfunnet, hvor de sju dødssyndene er noe de fleste, uavhengig av religion, kan se på som allmenne moralske rettesnorer: Det er lite tvil om at f.eks. overdrevent fråtseri fører til problemer her på jorden, såvel som (mer kontroversielt) i etterlivet. Særlig det amerikanske samfunnet fikk her i første episode så pukkelen passet. I tillegg kan den sees på som, i høyeste grad, religionskritikk. Den hevnefulle Gud presenteres gjennom faktabiter som bla. tar for seg Sodom/Gomorra og serien stiller spørsmål om ikke noen av syndene ikke burde være å anse for synder (er det virkelig problematisk at menn kler seg ut som kvinner? Den konservative agendaen er tross alt ganske dogmatisk). Seeren tvinges dermed til å spørre seg selv om kristendommen virkelig, enn om i utvannet form, ikke burde kastes på hodet ut av landet. Spørsmålene som oppstår mens man ser på Schau støpe plastpenis og operere haka varierer veldig basert på seerens eget utgangspunkt. Programmet er fremdeles først og fremst for de som liker Schau og hans prosjekter, men det er på ingen måte blottet for intellektuell verdi.

I tillegg er Schau sjokkerende fordi han går såpass langt. Han gjør permanente inngrep på kroppen sin, han erklærer sin egen sjel for fortapt, han filmer sine mest intime øyeblikk - ting som kan sies å være hellige selv i et sekulært samfunn - for underholdning. Er det dog ikke akkurat disse tingene vi alle sammen gjør? De fleste gjør ting som i følge ordtro religion kan fordømme oss, de fleste er misfornøyde med sider av seg selv og svært mange tar plastiske operasjoner for å fikse på disse fysiske bagatellene som under overflaten er isberg-massive mentale floker og nevroser. De mest intime øyeblikk er offentlige i dag, med facebook og blogger som de mest naturlige ting. Enten du vil eller ikke, så havner du på offentlig beskuelse gjennom andres innlegg og bilder.

I kveld er han tilbake på TV og jeg trenger vel neppe å si annet enn at jeg gleder meg som en unge. Død over sensuren.
Sitat av Phun Q
Vis hele sitatet...
Gave til 1 års dagen
Hva handler dagens episode om? og beskriv hva det er
HoHo!
Nå begynner episode nr.2
Selv om jeg er kristen, så blir jeg ikke provosert!
xD
Ikke annet enn at han provoserer lattermuskelen min! :-P
Huff, istedenfor å lage ny tråd, hva skal vi gjøre med Finn Jarle Sæle i "Norge i dag"?

Det som foregår nå er jo helt latterlig gjort, skal faen meg boikotte de som er såpass feige at de har trukket seg med reklame under Schau programmet.
Faen, for en konge episode.
Dog sossedelen er litt skummel :P (stort sett fordi sosser er skumle :O )

Nå er det bare å finne ut
a) hvor jeg kan laste det ned?
b) når kommer det på DVD?
Ja nettop sett ferdig episode 2, den var helt genial ( :
Likte pølse delen og Bærums fylla, men alt var driit bra
" og en zyrtec fordi han har lyst på en "
Sist endret av gilde; 8. november 2007 kl. 23:42.
Episoden var morsom den
Fylla i Bærum var sykt vittig.

Nå er det bare å finne ut
a) hvor jeg kan laste det ned?
b) når kommer det på DVD?
Vis hele sitatet...
Søk rundt på nordiske trackere.
DVD kommer vel en stund etter alle episodene er ferdige.
Hahaha! Dagens var helmax! Mye interssant info forresten!
Sitat av ThaMan
Hahaha! Dagens var helmax! Mye interssant info forresten!
Vis hele sitatet...
Helt enig... Mye oppsiktsvekkende statistikk...
Som at vi "konsumerer" nesten 8 millioner sudanere på én Helgefyll!
Ser egentlig på "De syv dødsyndene" som 50% blasfemisk underholding, 25% stunts o 25% dokumentar!
dagen's episode var jo konge da
skjønner ikke hvordan han kunne svelge i heltatt noe av den marsje dritten han fikk i det røret
Jeg synes programmet er sinnsykt underholdende, og ikke minst utrolig interessant! Det som blir vist i programmene er jo realiteten i dag. Det Schau og tv2 viser til, er at dødssynder blir begått dag inn og dag ut verden over, uten at vi selv er klare over det
Sitat av mbht
Huff, istedenfor å lage ny tråd, hva skal vi gjøre med Finn Jarle Sæle i "Norge i dag"?

Det som foregår nå er jo helt latterlig gjort, skal faen meg boikotte de som er såpass feige at de har trukket seg med reklame under Schau programmet.
Vis hele sitatet...
Ja, dette er latterlig! Så tabloid på tv2 akkurat nå, og jeg ble småirritert på det han sa. Hvis de skal føle seg provosert av et program som viser verden som den er i dag, så kan vel vi føle oss provosert av program som f.eks 7th Heaven og tv-pastoren, som viser til en knøttliten del av dagens samfunn, i forhold til de syv dødssyndene, som viser til ting som blir begått i stor grad over hele verden!
Når de gir den mannen taletid på tabloid så må de jo få tak i noen som vet hva det dreier seg om til å debbatere mot han.
Helt enig ColliHolli. Han viser jo bare hvordan verden er i dag med, fråtser, griskhet og latskap! De som blir provosert av at han bruker de syv dødssyndene for å vise dette har ikke helt tatt poenget.

Det er jo opp til en hver å velge om de vil se på eller ikke, og som sagt før i tråden så har jeg aldri hørt om en ikke-kristen som går å river seg i skjegget hver gang tv-pastoren er på tv!